برگزرای مراسم تاسوعاي حسيني در تمام شهرهای ایران

۱۳۸۹/۰۹/۲۴ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://afshingh1373.persiangig.com/image/My%20Blog/2001172902547344969_rs.jpg
سـراسر ایـران امـروز در سوگ امـام حسیـن (ع) و یـاران با وفـایش غـرق مـاتم و انـدوه است. امروز نهم محرم ، روز تاسوعـا ، منتسب به سـاقی دشت کربلا ، حضرت ابوالفضـل العبـاس (ع) است. روزی که حضرت ابوالفضل ( ع) از آب ننوشید و فرات را تشنه لب های خویش کرد و برگشت و دستِ عطش فرات دیگر هرگز به دامن وفای عباس نرسید .
  عزاداران حسینی در جای جای ایران اسلامی دیشب و امروز با برگزاری مجالس عزا ، یاد سقای حسین ( ع ) را گرامی می دارند. ارادتمندان سرور و سالار شهیدان و خامس آل عبا که در شب تاسوعای حسینی تا واپسین ساعات با حضور در مراسم سوگواری به عزاداری پرداخته بودند امروز نیز دسته دسته خود را به محل‌های عزاداری رساندند و در فضایی معنوی با تشکیل دسته های سینه‌زن و زنجیر‌زن به یاد امام حسین (ع ) ، حضرت ابوالفضل( ع ) و دیگر شهدای کربلا عزاداری کردند. در این مراسم ، کودکان با سربند های مشکی و سبز که بر آن ها شعارهای "یا حسین" و "یا ابوالفضل" نقش بسته بود ، همراه پدران و مادران خویش و همدوش سوگواران امام حسین (ع) زنجیرزنی کردند.

مرثیه سرایان امروز به یاد علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس( ع ) مرثیه سرایی کردند و سخنرانان نیز از وفای آن حضرت به امام حسین (ع) و خاندان حضرتش سخن ها گفتند .

همچنین همزمان با تاسوعای حسینی ، حرم های مطهر امام رضا ( ع ) در مشهد مقدس ، حضرت معصومه ( س ) در قم و حرم احمد بن موسی کاظم ( ع ) در شیراز دیشب و امروز پذیرای انبوه زائران و عزاداران حسینی هستند و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) در سراسر کشور با پخت غذاهای نذری ، عزاداران حسینی را اطعام می کنند

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي