جدیدترین خبرها از حواشی فوتبال

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 
 
نصیرزاده: تکرار دیدار مس و ذوب آهن ممکن نیست!
کارشناس داوری گفت: طبق قوانین و مقررات موجود در فوتبال، دیدار مس کرمان و ذوب آهن تکرار نخواهد شد.
هوشنگ نصیرزاده در مورد دیدار جنجالی مس کرمان و ذوب آهن اصفهان و اعلام نظر فیفا گفت: فیفا در این زمینه تصمیم گیری را به قوانین داخلی کشورها واگذار می کند. در این زمینه آیین نامه انضباطی فوتبال ما دو ماده دارد اول بند ۴ ماده ۶ که می گوید، تصمیم داوران در زمینه مسابقات قابل اعتراض نیست. ماده دیگر ماده ۳۸ است که می گوید در صورتی که مقامات رسمی مرتکب اشتباه شوند، مسابقه قابل تکرار است. وی ادامه داد: منظور قانونگذار این است که اگر سازمان لیگ یا هیأت برگزاری مسابقات مرتکب اشتباه شوند، بازی قابل تکرار است و داور جزو مقامات رسمی محسوب نمی شود. بر این اساس اگر بر فرض سازمان لیگ به اشتباه اعلام کند، محمد رضا خلعتبری سه اخطاره است اما بعد مشخص شود او فقط دو کارت زرد داشته، بازی ذوب آهن با حریفش قابل تکرار است.
نصیرزاده تأکید کرد: کارشناسان و هیأت کارشناسی نیز نمی توانند رأی بر تکرار مسابقه دهند؛ زیرا برای این کار مجوز قانونی لازم است که در آئین نامه داخلی چنین مجوزی وجود ندارد. بنابراین باید گفت، اگر چه حق تیم مس کرمان به دلیل اشتباه داوری ضایع شده و در واقع همانند بسیاری از مسابقات اشتباه های داوری به سود ذوب آهن تمام شده، اما قوانین موجود در فوتبال اجازه تکرار بازی را نمی دهد.
۱۵۰ سکه طلا پاداش قهرمانی تیم ملی در جام ملتها
بازیکنان تیم ملی در صورت قهرمانی در رقابتهای جام ملتهای ۲۰۱۱ آسیا در قطر، هرکدام ۱۵۰ سکه طلا پاداش خواهند گرفت. خسرو والی زاده، مدیر امور رسانه ای تیم ملی فوتبال ایران در این زمینه گفت: رئیس فدراسیون فوتبال در مراسمی که با حضور علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی و اعضای تیم ملی فوتبال ایران در محل سفارت ایران در دوحه برگزار شد، این خبر را اعلام کرد و گفت: سعیدلو وعده پاداش ۱۵۰ سکه به هر بازیکن در صورت قهرمانی در جام ملتها را داده است.
پایان هفته، آخرین مهلت ابومسلم و پیام؛ شریفی : مشهدی ها نظر شاکیان را جلب نکنند به دسته پایین تر می روند
رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: اگر تیمهای مشهدی نتوانند رضایت شاکیان را جلب کنند، به دسته پایین تر سقوط می کنند.
مجتبی شریفی درباره کسر امتیاز تیمهای ابومسلم و پیام عنوان کرد: این دو تیم مشهدی تنها تا پایان هفته فرصت دارند تا بدهی های خود را تسویه کنند و در غیر این صورت سه امتیاز از آن ها کسر خواهد شد.
شریفی افزود: ما این حکم را مدتها پیش به دو باشگاه ابلاغ کردیم، اما با اصرار و فرصت خواهی مدیران این دو تیم، حکم را به تعویق انداختیم. متأسفانه با اینکه به این دو تیم وقت دادیم، اما همچنان رضایت شاکیانشان را نگرفته اند و به همین علت آخرین مهلت را تا پایان هفته به آنها دادیم.
وی تصریح کرد: پس از کسر این سه امتیاز نیز چنانچه باز هم جلب رضایت شاکیان انجام نشود هر دو تیم به دسته پایین تر سقوط خواهند کرد.
شریفی با بیان اینکه در اجرای این حکم جدی عمل می کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه مدیران این دو تیم و برخی از مسؤولان خراسان رضوی توقعات بی مورد دارند و اعلام می کنند چون من مشهدی هستم باید بیشتر هوای این دو تیم را داشته باشم، اما مگر آقای تاج که اصفهانی است برای همشهری هایش کاری انجام می دهد؟
رییس کمیته انضباطی تأکید کرد: از هواداران فهیم پیام و ابومسلم خواهش می کنم فدراسیون فوتبال و بخصوص شخص بنده را در این موضوع مقصر قلمداد نکنند. این مشکلات به خاطر بدحسابی مدیران تیمهای ابومسلم و پیام است و همین امر موجب می شود تا چنین احکام انضباطی صادر و اجرایی شود.
بازدید شاهزاده اردن از کمپ تیم های ملی ایران
“علی بن حسین ” ، شاهزاده اردن که برای ملاقات با مسؤولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال کشورمان به تهران آمده است، از کمپ تیم های ملی فوتبال بازدید کرد. علی بن حسین که در راس هیاتی بلندپایه از کشورهای کویت، عربستان و بحرین به ایران سفر کرده است، پس از ملاقات با مسؤولان فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی به کمپ تیم های ملی رفت تا از این محل بازدید کند. این شاهزاده اردنی و هیات همراهش از تمامی قسمت های کمپ تیم های ملی از جمله زمین های تمرین، سالن، هتل آکادمی، ساختمان پزشکی و … بازدید کردند.
در زمان حضور مسؤولان فدراسیون فوتبال و میهمانان عرب آنها در کمپ تیم های ملی، تیم ملی فوتبال پیشکسوتان کشورمان در این محل مشغول تمرین بود. شاهزاده اردن و هیات همراه وی در دیدار با علی سعیدلو از کاندیداتوری وی برای نایب رئیسی AFC در منطقه جنوب و مرکز آسیا اعلام حمایت کردند.
انتقال نفت تهران به استان مرکزی منتفی می شود
سخنگوی باشگاه نفت تهران اعلام کرد: انتقال این تیم به استان مرکزی منتفی می شود. جعفر انیسی در مورد وضعیت نفت تهران و بحث انتقال این تیم به استان مرکزی گفت: با توجه به شرایط موجود انتقال تیم نفت تهران به استان مرکزی منتفی می شود. هیات مدیره باشگاه نفت نیز گزارشی برای وزیر محترم نفت در مورد وضعیت تیم نفت تهران تهیه کرده تا این تیم منتقل نشود. حتی اگر هم این اتفاق رخ ندهد، نفت به طور قطعی تا پایان این فصل فوتبال در تهران باقی خواهد ماند. سخنگوی باشگاه نفت در مورد این که وزیر نفت چه زمانی به این گزارش پاسخ خواهد داد گفت: هنوز نمی دانیم قرار است شخص آقای میرکاظمی وزیر محترم نفت این گزارش را مطالعه کنند یا دفتر وزراتخانه، اما به محض این که پاسخی دریافت کردیم آن را رسانه ای خواهیم کرد.
حسین عسگری: طبق نظر فیفا عنایت باید تغییر کند
حسین عسگری گفت: بر اساس قانون جدید فیفا، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تا سه ماه دیگر باید تغییر کند.
کارشناس داوری فوتبال در گفتگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار داشت: بخشنامه ای از فیفا آمده است که بر اساس آن رئیس کمیته داوران باید یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال باشد و از آنجا که این بخشنامه از دهم فروردین ماه سال آینده لازم الاجراست، فدراسیون سه ماه وقت دارد تا رئیس کمیته داوران را تغییر دهد.
وی ادامه داد: مهم نیست، رئیس کمیته داوران تجربه داوری داشته باشد؛ بلکه طبق نظر فیفا باید عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال باشد. به این ترتیب پس از انتخاب رئیس کمیته داوران، فرد انتخاب شده نایب رئیس و اعضای کمیته را به فدراسیون پیشنهاد می دهد و با حکم رئیس فدراسیون، اعضای کمیته تعیین می شوند. اعضای کمیته داوران هم باید پنج نفر باشند که تجربه کافی در امر داوری داشته باشند.
عسگری همچنین افزود: کار کمیته داوران تعیین خط مشی و سیاستگذاریها و راه حلهای اجرایی برای توسعه کمی و کیفی داوری است و نهاد دیگری به نام دپارتمان داوری که آن هم باید تشکیل شود، مسؤول اجرای برنامه ها و مصوبات کمیته است. رئیس دپارتمان هم باید هشت ساعت در روز کار کند و در ضمن باید تجربه داوری هم داشته باشد.
نظری جویباری: مذاکره ای با هاشمیان نداشتیم
قائم مقام باشگاه استقلال گفت: پیگیر شکایت از هوارملامحمد هستیم، اما بعید می دانم او نتواند برای تیم ملی کشورش بازی کند.
نظری جویباری درباره شکایت باشگاه استقلال از بازیکن تیم ملی فوتبال عراق اظهار داشت: همچنان پیگیر این شکایت هستیم و از مراحل حقوقی آن اطلاعی ندارم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنی را جایگزین وی خواهید کرد، گفت: برای رقابتهای داخلی نمی توانیم کسی را جایگزین کنیم. اگر بازیکنی بگیریم، تنها می تواند در لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال بازی کند.
قائم مقام باشگاه استقلال درباره اینکه آیا این شکایت می تواند مانع حضور هوارملامحمد در تیم ملی عراق شود، پاسخ داد: بعید می دانم چنین امکانی وجود داشته باشد. نمی دانیم شکایت از هوار چه زمان به نتیجه می رسد و در نهایت چه الزام هایی را ایجاد می کند، اما گمان می کنم بازیهای ملی ارتباطی با این نوع شکایتها نداشته باشد.
نظری جویباری با بیان اینکه هیچ مذاکره ای با وحید هاشمیان انجام نشده است، گفت: مذاکره با بازیکنان مختلف منوط به خواست و نظر کادر فنی است. سرمربی تیم تاکنون نظری درباره این بازیکن نداشته است.
برای دیدار دوستانه با بلژیک؛ فهرست تیم ملی فوتسال شنبه اعلام می شود
حسین شمس، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان فهرست بازیکنان این تیم را برای دیدار دوستانه با بلژیک در روز شنبه هفته پیش رو اعلام خواهد کرد. براساس اعلام حسین شمس در فهرست جدید تیم ملی که شامل ۱۸ بازیکن خواهد شد، سه بازیکن جدید نیز حضور خواهند داشت که برای اولین بار به اردوی این تیم دعوت می شوند.
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص احتمال دعوت از وحید شمسایی به اردوی این تیم نیز گفت: باید در هفته پیش رو بازی وحید را بررسی کنیم و اگر شرایط همراهی تیم ملی را داشت، حتماً او را به اردو دعوت خواهیم کرد. براساس برنامه تیم ملی فوتسال کشورمان در روز ۲۶ دی ماه به مصاف تیم ملی بلژیک می رود. قرار است این بازی در اصفهان و به میزبانی باشگاه فولاد ماهان برگزار شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي