شرایط بخشودگی اضافه خدمت سربازان دیماه89

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.iranneed.com/images/sarbaz.gif
سردار حمیدرضا صدرالسادات در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط بخشودگی اضافه خدمت سربازان ناشی از غیبت اولیه اظهار کرد: به استناد مصوبات جلسه ۱۴۶ شورای هماهنگی سازمان وظیفه عمومی ناجا در ۲۵ اسفندماه سال گذشته حداقل شش ماه از خدمت سربازان بومی و غیربومی در مناطق جنگی و عملیاتی که به تناسب نوع منطقه موجب یک یا سه ماه بخشودگی اضافه خدمت می‌شود.
وی ادامه داد: براساس مصوبات این جلسه حداقل ۹ ماه خدمت سربازان غیربومی در مناطق محروم و بد آب‌وهوا که در گروه نه و هشت و هفت و مناطق موجب بخشش دو ماه اضافه خدمت و در گروه شش، پنج و چهار موجب بخشش یک ماه اضافه خدمت خواهد شد همچنین این نکته قابل توجه است که مناطق محروم و بدآب و هوا براساس مصوبات دولت و مناطق عملیاتی براساس مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می‌شود.
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه تعیین گروه مناطق محروم و بد آب و هوا برابر ابلاغیه دولت است، افزود: مدت آموزش رزم مقدماتی در این مناطق جز خدمت قابل محاسبه نمی‌شود مگر اینکه کل خدمت در این مناطق باشد.
صدرالسادات امتیاز پیش‌بینی‌ شده در این بند را صرفا شامل سربازان غیربومی که حداقل ۵۰ کیلومتر فاصله بین محل زندگی و خدمت سرباز وجود دارد عنوان کرد و افزود:‌ ابراز شجاعت و فداکاری قابل ملاحظه در انجام ماموریت‌های عملیاتی با تایید فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح که موجب یک ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد.
وی ادامه داد:‌ خدمت در مشاغل سخت و زیان آور تعریف شده از سوی ستادکل نیروهای مسلح نیز موجب یک ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد.
به گفته رییس سازمان وظیفه عمومی سربازانی که بر اساس دستورالعمل‌های نیروهای مسلح به عنوان سرباز نمونه انتخاب می‌شوند از یک ماه بخشودگی اضافه خدمت برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد: سربازانی که در حین انجام ماموریت، جانباز حداقل تا پنج درصد یا از کار افتاده حداقل تا ۱۰ درصد ‌شوند از یک ماه بخشودگی اضافه خدمت بهره‌مند خواهند ‌شد.
صدرالسادات اظهار کرد: حداقل ۱۲ ماه خدمت در یگان‌ها و مراکزی که بیش از ۸۰۰ کیلومتر با محل سکونت سرباز فاصله داشته باشد، موجب دو ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد و اگر فاصله محل خدمت بیش از ۴۰۰ کیلومتر باشد، مدت بخشودگی یک ماه می‌شود.
به گفته وی نوآوری، ابتکار و خلاقیت سربازان در دوران خدمت برابر مصادیق ابلاغی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح موجب یک ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد و حفظ حداقل ۱۰ جزء یا پنج جزء قرآن کریم به ترتیب بخشودگی دو ماه و یک ماه اضافه خدمت را به همراه دارد.
صدرالسادات افزود: فوت پدر، مادر، همسر و فرزند سرباز در حین خدمت موجب بخشودگی دو ماه از اضافه خدمت وی خواهد شد.
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد: سربازانی که واجد این شرایط هستند باید با در دست داشتن مدارک تعیین شده به یگان خدمتی خود مراجعه کنند.
وی ادامه داد: بنابر شرایط بخشودگی اضافه خدمت سربازان ناشی از غیبت اولیه فوت یکی از اعضای درجه یک سرباز در زمان مشمولیت (پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، فرزند) که موجب سه ماه تاخیر در ارسال مدارک در زمان تعیین شده یا سه ماه تاخیر در اعزام به خدمت در زمان مندرج در برگ سبز شده باشد، موجب برخورداری از سه ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد.
رییس سازمان وظیفه عمومی ادامه داد:‌ بروز بلایای طبیعی (سیل، زلزله، طوفان، صاعقه) یا حوادث قهریه (سقوط هواپیما، ‌تصادف منجر به فوت یا جراحت که فرد به دیه یا حبس محکوم شده باشد، آتش‌سوزی، غرق شدن) خود یا یکی از اعضای درجه یک خانواده‌ (پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، فرزند) و آسیب دیده و علت غیبت آنان (که حداکثر بیش از شش ماه نباید باشد) در اثر این موضوع بوده باشد موجب بخشش سه ماه اضافه خدمت خواهد شد.
وی ادامه داد:‌ اشکالات اداری وارده بر سایر دستگاه‌های مرتبط با امور مشمول که موجب تاخیر در حضور مشمول در خدمت شده است (مثل پست، دانشگاه‌ها، مدارس و …) که با ارائه مدارک مستدل و مستند و در صورت احراز عدم قصور مشمول، سه ماه اضافه خدمت بخشیده خواهد شد.
صدرالسادات افزود: مشمولانی که در طول مدت غیبت یا حین خدمت شرایط معافیت پدر، مادر، برادر، خواهر بیمار یا صغار و یکی از معافیت‌های مقرر در قانون را تحصیل کرده باشند از دو ماه بخشش اضافه خدمت برخوردار می‌شوند.
رییس سازمان وظیفه عمومی خاطرنشان کرد:‌ چنانچه مشمول در زمان غیبت، شرایط استفاده از ماده ۱۲۷ را دارا بوده و به دلیل عدم آگاهی، از این امتیاز استفاده نکرده باشد، سه ماه اضافه خدمت وی بخشیده می‌شود و براساس ماده ۱۲۷ قانون وظیفه عمومی از دو یا سه برادر واجد شرایط اعزام به خدمت یکی از آنان که سن او از دیگران کمتر است، به شرطی که خود و برادری که به خدمت رفته است، فاقد غیبت باشند با ارائه گواهی اشتغال به خدمت برادر یا برادران دیگر می‌تواند به تاریخ خاتمه خدمت برادر یا یکی از برادران، دفترچه آماده به خدمت دریافت کند.
وی ادامه داد: مشمولانی که قبل از زمان تعیین شده برای ارسال مدارک یا قبل از موعد اعزام به دلیل بیماری یا سانحه در بیمارستان بستری و دارای طول درمان بوده و میزان و علت ایجاد غیبت به همین دلیل باشد، با ارائه مدارک مستند و قابل قبول،‌ از سه ماه بخشودگی اضافه خدمت بهره‌مند خواهند شد.
صدرالسادات درباره وضعیت سربازان متاهل هم اظهار کرد:‌ سربازان متاهلی که حداکثر با یکسال غیبت به خدمت اعزام شده‌اند یا سربازان متاهل دارای فرزند که همسر آنان فوت یا مطلقه باشد، از دو ماه بخشودگی اضافه خدمت بهره‌مند خواهند شد.
رییس سازمان وظیفه عمومی با بیان اینکه تنها هفت بند آخر این مصوبه مربوط به سازمان وظیفه عمومی است، ادامه داد:‌ مشمولان هفت بند آخر این مصوبه با مدارک تعیین شده به معاونت‌های وظیفه عمومی استان یا شهرستان مربوطه و در تهران بزرگ به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه کنند این در حالی است که رضایت یگان خدمتی از عملکرد سربازان مشمول به عنون شرط اصلی در بهره مندی سربازان از بخشودگی اضافه خدمت محسوب می‌شود.
به گفته وی متاسفانه افراد زیادی که مشمول این بند‌ها نیستند، به دلیل ناآگاهی به رده‌های وظیفه عمومی مراجعه می‌کنند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي