شاید فوتسال مشکل شرعی دارد و ما خبر نداریم

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات



سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با طرح این موضوع که "شاید فوتسال مشکل شرعی دارد و ما خبر نداریم"، گفت: از تلویزیون بازی تیم پرسپولیس با 500 تماشاگر پخش می شود اما خبر مسابقه فوتسال با بیش از پنج هزار تماشاگر را هم اعلام نمی کنند.
حسین شمس در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب افزود: روز پنجشنبه دیدار حساس تیم‌های گیتی پسند و فولاد ماهان برگزار شد و به گفته دوست و دشمن برای تماشای این بازی بیش از پنج هزار تماشاگر به سالن پیروزی اصفهان آمده بودند. با وجود این همه استقبال و سطح فنی بالای مسابقه که همه به آن اذعان کرده‌اند، شهرآورد اصفهان بصورت زنده پخش نشد و حتی بخش خبری سیما در عصر پنجشنبه از اعلام خبر این بازی خودداری کرد.
وی با طرح این سئوال که "این همه بی توجهی به فوتسال چرا و به چه دلیل است؟"، افزود: مسابقات لیگ برتر فوتسال چند هفته‌ای پخش شد اما به دلیل پوشش بازی‌های آسیایی گوانگجو پخش این مسابقات متوقف شد و اعلام کردند، بعد از بازیهای آسیایی مسابقات لیگ فوتسال مجددا روی آنتن می رود. الان نزدیک به یک ماه است که بازی‌های آسیایی گوانگجو به اتمام رسیده اما خبری از پخش زنده مسابقات لیگ فوتسال نیست.
سرمربی تیم ملی فوتسال خاطر نشان کرد: متاسفانه از تلویزیون بازی تیم پرسپولیس با 500 تماشاگر پخش می شود اما برای فوتسال که پنج هزار تماشاگر را به سالن می کشاند، چند دقیقه هم وقت نمی گذارند. من نمی دانم چرا تلویزیون بازهم شروع به لجبازی به فوتسال کرده است. آخر ما درددل خود را به چه کسی بگوییم؟ اخبار این رشته را پخش نمی کنند، پخش مستقیم هم نداریم و...
وی با این درخواست که "تکلیف ما را مشخص کنید"، خاطر نشان کرد: من نمی دانم با چه کسی باید صحبت کنید، اگر برای آقایان علاقمندان به رشته ورزشی ملاک است، باید فوتسال را نشان دهند، اگر سطح فنی مسابقات ملاک است، بازهم باید به فوتسال توجه کنند. براساس آمار سازمان تربیت بدنی بیش از 12 میلیون نفر در ایران فوتسال بازی می کنند، آیا نباید به خواسته و علاقه آنها توجه شود؟ متاسفانه تلویزیون با عدم توجه به فوتسال به 12 میلیون علاقمند به فوتسال بی توجهی می کند.
وی در ادامه افزود: پس چه زمانی می خواهند مسابقات فوتسال را بصورت زنده پخش کنند؟ چه شد وعده‌های آنهایی که می گفتند بعد از گوانگجو بازهم فوتسال پخش می شود؟ با این شرایط حق را می دهم به تیم قزوین که از لیگ برتر فوتسال کنار کشید. وقتی که حمایت نمی کنند، مسابقات بصورت زنده پخش نمی شود، تیم‌ها نمی توانند اسپانسر بگیرند و ... آخرش می شود، همین که می بینید و بخش خصوصی دیگر تمایلی به سرمایه گذاری در فوتسال ندارد.
شمس خاطرنشان کرد: چه کسی باید اینجا توضیح دهد؟ باید از چه کسی شکایت کنیم؟ چه کسی باید پاسخگوی ما باشد؟ آخر ما هر حرفی که می زنیم به آقایان برمی خورد. در شرایطی که بهترین تیمهای فوتبال 500 تماشاگر ندارند و هر هفته سالن‌های فوتسال پر می شود، چه کسی باید بیاید و پاسخگوی ما باشد. شاید فوتسال مشکل شرعی دارد و ما خبر نداریم. اگر اینطور باشد ماهم قبول می کنیم و دیگر دنبال پخش زنده نمی رویم. یک دلیل بیاورند تا ما قانع شویم و بشینیم سر جای مان!
سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان که به تازگی از دوره آموزش و توسعه فوتسال از عمان به ایران بازگشته است در مورد این دوره به خبرنگار مهر گفت: کلاس خیلی خوبی بود که تا روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور 15 مربی عمانی برگزار شد. این برای اولین بار بود که مربیان عمانی در کلاس مربیگری فوتسال شرکت می کنند و از اینکه متوجه تفاوت مربیگری در فوتبال و فوتسال شده بود، ابراز شگفتی می کردند.
وی در ادامه از تمایل عمانی ها برای سرمایه گذاری در فوتسال خبر داد و گفت: عمانی ها در فوتبال ساحلی سرمایه گذاری کردند و امروز تیم دوم آسیا در این رشته هستند. آنها وقتی توانایی خود را در فوتبال ساحلی یافتند، حالا به دنبال سرمایه گذاری در فوتسال هستند تا در این رشته نیز به جایگاهی مناسب در آسیا دست پیدا کنند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي