به خودروهای لوکس سهمیه بنزین تعلق نمی گیرد

۱۳۸۹/۱۰/۰۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات



مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه بخودروهای لوکس خارجی با قدرت موتور ۲۰۰۰ سی سی به بالا سهمیه بنزین ندارند از اختصاص سهمیه بنزین جانبازان خبر داد و گفت: تجدیدنظر در کاهش قیمت CNG صحت ندارد. فرید عامری در گفتگو با مهر با اشاره به اختصاص سهمیه بنزین یارانه ای به معلولان و جانبازان، گفت: با توافق انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، تعدادی کارت هوشمند سوخت به این مجموعه تحویل شده است.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اینکه میزان سهمیه بنزین جانبازان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تعیین می شود، تصریح کرد: سهمیه بنزین اختصاص یافته متعلق به چهار ماهه نخست سالجاری است.
کاهش قیمت CNG صحت ندارد
نماینده شرکت ملی پالایش و پخش نفتی در ستاد هدفمندی یارانه ها درباره انتشار برخی از گزارشها مبنی بر احتمال کاهش قیمت هر متر مکعب CNG که هم اکنون ۳۰۰ تومان شده است، اظهار داشت: تمامی سیاستهای دولت در خصوص تغییرات اعمال شده در قیمت فرآورده های نفتی باید توسط ستاد هدفمندی یارانه ها اعلام شود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ گونه تجدید نظر یا کاهش قیمت CNG صحت ندارد، بیان کرد: با تصمیم دولت از ۲۸ آذر ماه امسال تمامی خودروهای گازسوز باید هر متر مکعب CNG را بدون محدودیت با قیمت ۳۰۰ تومان خریداری کنند.
اختصاص روزانه ۱۰ میلیون لیتر گازوئیل کشاورزی
وی همچنین درباره برنامه دولت برای اختصاص گازوئیل برای واحدهای کشاورزی با نرخ نیمه یارانه ای، اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده روزانه ۱۰ میلیون لیتر گازوئیل با نرخ ۱۵۰ تومان در سطح استانها توزیع شود.
عامری با تاکید بر اینکه این گازوئیل بیشتر برای تامین نیاز مرغداریها، گلخانه ها و واحدهای پرورش قارچ اختصاص می یابد، تبیین کرد: از سوی دیگر روزانه ۷۰۰ هزار لیتر سهمیه گازوئیل ۱۵۰ تومانی برای شیلات در نظر گرفته شده است.
خودروهای لوکس خارجی سهمیه بنزین ندارند
به گزارش مهر، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه سهمیه بنزین ۱۰۰ تومانی و ۴۰۰ تومانی به خودروهای ساخت داخل با قدرت موتور بالاتر از دو هزار سی سی و خودروهای لوکس خارجی با قدرت موتور بالای یکهزار و ۳۰۰ سی سی اختصاص نمی یابد، تاکید کرد: اما برای این خودروها کارت هوشمند سوخت صادر شده است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این نوع خودروها تنها می توانند از بنزین با نرخ آزاد ۷۰۰ تومانی در جایگاهها استفاده کنند، بیان کرد: با وجود آنکه این خودروها سهمیه بنزین ندارند اما از ساعات آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از خرید بنزین آزاد ۷۰۰ تومانی استقبال کرده اند.
نماینده شرکت ملی پالایش و پخش نفتی در ستاد هدفمندی یارانه ها با اعلام اینکه در حال حاضر روزانه ۲٫۳ میلیون لیتر بنزین با نرخ آزاد ۷۰۰ تومانی در جایگاهها عرضه می شود، خاطر نشان کرد: این در حالی است که از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تاکنون ۷۰ درصد متوسط فروش بنزین جایگاهها با نرخ یارانه ای ۱۰۰ تومان انجام شده است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي