خودروهائی که ارزان شدند

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

شوک حاصل از آزادسازی نرخ بنزین موجب شده است تا بهای برخی خودروهای پرمصرف در بازار آزاد خودرو کمتر از قیمت درب کارخانه ای آن شود.
پرشین خودرو:دبیر اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر به بازار خودروهای بالای چهار سیلندر یک شوک سوختی وارد شده که این امر موجب افت چشمگیر معاملات و کاهش قیمت در بازار این خودروها شده است.
کاظم صمدی نیکخواه در ادامه افزود: ماکسیما، مگان و بیشتر خودروهای وارداتی از جمله خودروهایی می باشد که به دلیل کاهش تقاضا مشمول این کاهش قیمت شده است.
دبیر اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو این کاهش قیمت ها را موقتی دانست و اظهار داشت: بازار پس از پشت سر گذاشتن شوک حاصل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها به وضع سابق باز خواهد گشت و تفاوت قیمت کارخانه ای و شرکتی خودروها با بازار آزاد دوباره به روال قبلی باز می گردد.
بر اساس این گزارش، مگان ۲۰۰۰ سی.سی اتوماتیک پارس خودرو به قیمت ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است اما قیمت مدل ۱۶۰۰ سی.سی دنده‌ دستی آن در کارخانه ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و در بازار آزاد ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
همچنین قیمت ماکسیمای تمام اتوماتیک مونتاژی پارس خودرو در کارخانه ۳۹ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان است که در بازار ۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود. مدل دنده‌ای آن نیز که در کارخانه ۳۶ میلیون و ۷۰۰هزار تومان تحویل داده می‌شود، در بازار نیز ۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي