چگونه هزينه برق مصرفي را کاهش دهيم ؟

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات




25درصد از سهم برق مصرفی خانگی به یخچال و فریزرها تعلق دارد. هنگام خرید، یخچال فریزرهایی را انتخاب کنید که بدون دخالت مصرف کننده، در زمان لازم برفک ها را آب می کند. بدین ترتیب هزینه های برق مصرفی به شدت کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار ما ؛ توصیه می شود هنگام خرید وسایل برقی به رتبه برچسب انرژی آن توجه کنید. با انتخاب وسیله برقی با رتبه A و B می توانید تا 50 درصد از هزینه های برق مصرفی وسیله خود را کاهش دهید.

باز و بسته کردن مکرر در یخچال و فریزر تا 10 درصد هزینه برق مصرفی را افزایش می دهد.

هنگام خرید به بسته شدن کامل درها و مرغوبیت و چسبندگی نوار لاستیکی در یخچال و فریزر دقت و توجه شود. در صورت نشت هوای سرد مصرف برق دستگاه شما 5 درصد افزایش می یابد.

تنظیم صحیح ترموستات یخچال یا فریزر نقش مهمی در کاهش مصرف برق این وسایل دارد ، بنابر این دمای ترموستات فریزر را 15 تا 18 درجه زیر صفر و دمای ترموستات یخچال را 2 تا 4 درجه بالای صفر تنظیم کنید.

در صورت تنظیم دقیق دمای یخچال و فریزر خود هزینه برق مصرفی خود را تا 10 درصد کاهش دهند.

هنگام خرید به میزان مصرف انرژی یخچال ـ فریزر توجه شود. آزمایش های علمی نشان داده اند،‌ یخچال ـ فریزرهایی با ظرفیت و امکانات مشابه ساخته شده در کارخانه های متفاوت، دارای مصرف انرژی متفاوتی هستند.

هزینه برق مصرفی در یخچال و فریزرها بستگی مستقیم به اندازه یخچال دارد،هنگام خرید ، یخچال و فریزری را انتخاب کنید که حجم آن متناسب با نیاز و تعداد افراد خانواده باشد.

برفک های یخچال و فریزر را به طور منظم آب کنید ،‌ زیرا با افزایش قشر برفک، مصرف برق دستگاه بیشتر می شود.

قرار دادن یخچال یا فریزر در مجاورت دستگاه های گرمازا مثل اجاق گاز، آب گرم کن ، شوفاژ و همچنین زیر نور مستقیم خورشید، مصرف برق آنرا افزایش می دهد.

فضای پشت یخچال و فریزر برای گردش هوا باید حداقل به اندازه 20 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.

‌ لازم است لوله های پشت یخچال و فریزر حداقل سالی دو بار گردگیری شود.

مواد غذایی را پس از سرد شدن کامل در یخچال و فریزر قرار دهید و از گذاشتن همزمان مقدار زیادی مواد غذایی در یخچال و به ویژه فریزر خودداری کنید.

از کنار هم چیدن و چسباندن ظروف و مواد غذایی در داخل یخچال و فریزر پرهیز کنید ، چون این کار گردش هوا را در داخل یخچال یا فریزر دچار اختلال می کند و سبب افزایش مصرف برق می شود.

برای نگهداری مواد غذایی در یخچال و فریزر، آنها را پس از گذاشتن در کیسه های فریزر، طوری بسته بندی کنید که دیگر هوای اضافی در داخل آن وجود نداشته باشد.

با این اقدام ساده ، مصرف انرژی کمتری خواهیم داشت.

توصیه می شود سالی یکبار، از سالم بودن نوارهای لاستیکی در یخچال و فریزرها مطمئن شوید. برای این کار یک ورق کاغذ را بین در و بدنه دستگاه قرار دهید و سپس کاغذ را بکشید ، اگر کاغذ به راحتی کشیده شد، احتمالاً لاستیک های اطراف یخچال خراب شده است و باید تعویض کنید. از گذاشتن وسایل سنگین روی قفسه در یخچال خودداری کنید. افتادگی در یخچال یا فریزر به مرور زمان باعث فاصله افتادن نوار لاستیکی از بدنه می شود و باید در یخچال را تعویض کنید تا از اتلاف انرژی و خروج هوای سرد یخچال جلوگیری شود.

پس از هر بار شستشو برای یکنواخت شدن سرمای داخل یخچال ـ فریزر، باید چند ساعت یخچال ـ فریزر خالی باشد و با در بسته کار کند.

از گذاشتن هر گونه پارچه، مقوا یا روزنامه بر روی طبقات یخچال باید جداً پرهیز کنید، چون این کار از گردش هوا در یخچال جلوگیری می کند و مصرف برق آن را افزایش می دهد.

در صورتی که ناچار به جابجایی یخچال هستید حداقل تا دو ساعت بعد از جا به جایی، از روشن کردن یخچال خودداری کنید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي