چگونگی استخدام جدید معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات



محمدحسن دوگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به تصویب كلیات طرح اصلاحی تعیین تكلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در جلسه روز گذشته مجلس اظهار داشت:

براساس جزئیات این طرح كه به تصویب كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رسیده است، وزارت آموزش و پرورش مكلف است معلمان حق‌التدریس دارای مدرك كارشناسی با بیش از 4 سال و كاردانی با بیش از 5 سال سابقه را در قالب قانون استخدام 60 هزار معلم حق‌التدریس استخدام كند.

وی افزود: علاوه‌ بر این، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان شركتی نیز كه سابقه كافی و مد نظر قانون را ندارند، می‌توانند براساس شرایط خود از طریق آزمون استخدامی كه آموزش و پرورش برگزار خواهد كرد، استخدام شوند.

دوگانی در توضیح بیشتر این مصوبه گفت: پیش از این در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مقرر شده بود كه آموزش و پرورش در طی 5 سال، 60 هزار معلم حق‌التدریس را استخدام كند؛ براساس طرح جدید كه به نوعی تكمیل كننده قانون قبلی است و كلیات آن در جلسه علنی روز گذشته به تصویب رسید، مقرر شده است از آن سهمیه 60 هزار نفری به هر میزان كه باقی مانده است، به استخدام این افراد اختصاص یابد.

نایب رئیس اول كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: نیروهایی كه كمتر از 4 سال سابقه دارند در جریان شركت در آزمون استخدامی، به ازای هر سال سابقه كه با هفته‌ای 12 ساعت كار كرده‌اند، 5 امتیاز در آزمون خواهند داشت؛ به گونه‌ای كه 70 درصد امتیاز آنها در آزمون استخدامی از نمرات كتبی و حد نصاب آن خواهد بود و حداكثر 30 درصد از این امتیاز نیز از سنوات آنها به دست خواهد آمد.

* حداقل 60 ماه سابقه مستمر برای استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی

دوگانی خاطرنشان كرد: در قانون استخدام 60 هزار معلم حق‌التدریس و پیش از آن در قانون تعیین تكلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی مقرر شده بود كه حق‌التدریسی‌های با مدرك لیسانس و با بیش از چهار سال سابقه؛ حق‌التدریسی‌های دارای كاردانی با بیش از 5 سال سابقه و نیز آموزشیارانی كه حداقل 60 ماه سابقه مستمر داشته باشند، استخدام شوند.

نماینده مردم فسا در مجلس افزود: بر اساس قانون اخیر مقرر شده است كه اگر كسانی از حق‌التدریسی‌ها، آموزشیاران نهضت و معلمان شركتی هستند كه قانون قبلی شامل حال آنان نشده است و پس از تصویب آن تاكنون سابقه كار لازم را به دست آورده‌اند، باید به این ترتیب استخدام شوند.

دوگانی تصریح كرد: افرادی نیز كه شرایط لازم را ندارند اعم از حق‌التدریس یا شركتی باید از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش شوند.

وی در پایان خاطرنشان كرد: این موارد كه به عنوان جزئیات طرح تنظیم شده است، احتمالاً در جلسه علنی سه‌شنبه هفتم دی‌ماه در صحن مجلس مطرح و به رأی گذاشته خواهد شد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي