گفتگو با نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش و فیلم آناهیتا

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

فرصتی برای تجربه اندوزی
«آناهیتا» یک فیلم اجتماعی-جنایی خوب در استانداردهای سینمایی ایران است و به لحاظ ساختار متفاوت خود توانسته توجهات مخاطبان خاص سینما را هم به خود جلب کند. این فیلم از یک کارگردان کارکشته و باتجربه به نام عزیزا.. حمیدنژاد سود می‌برد که همکاری با او برای بسیاری از بازیگران یک کلاس آموزشی خوب برای باتجربه شدن در عرصه بازیگری است.
ارتباط صمیمانه میان بازیگران
به جز حمیدنژاد که به واسطه هدایت درست خود کمک حال بازیگران بود، در روند پیش‌تولید یک ارتباط نزدیک و صمیمانه مابین بازیگران کار فراهم آمد که این رفاقت موجب افزایش کیفیت کار شد. میان خودم و میترا حجار که ایفای نقش مقابل او را برعهده داشتم نیز رابطه صمیمانه‌ای به وجود آمد و همین ارتباط دوسویه بود که موجب شد به غیر از زمان‌های فیلمبرداری در پشت صحنه کار هم همواره در کنار یکدیگر بوده و سعی کنیم با شناخت ویژگی‌های شخصیتی یکدیگر، اسباب اجرای درست نقش‌ها را فراهم آوریم. فکر می‌کنم این رابطه صمیمانه میان بازیگران در انتقال حس و حال فیلم به مخاطب هم موثر بوده است.
 نرگس محمدی(نفر دوم از راست) در نمایی از «آناهیتا»
دوستی خورشید و مهرناز
یکی از بخش‌های اصلی فیلم ارتباطی است که میان «خورشید» با بازی میترا حجار و «مهرناز» با بازی خودم وجود داشت. این دو شخصیت از دوران کودکی با هم دوست بوده‌اند و این دوستی تا دوران دانشگاه و انجام تحقیقات علمی ادامه دارد. به نظر من قسمتی از بار دراماتیک داستان مدیون این رابطه است یعنی دوستی میان خورشید و مهرناز و احساس مسئولیتی که خورشید نسب به مهرناز دارد، سبب می‌شود مخاطب راحت‌تر دلایل رفتار بعدی آنها را حدس بزند.
اهمیت کار گروهی
به غیر از دوستی میان این دو شخصیت در اغلب آزمایشاتی که توسط خورشید انجام می‌شود، مهرناز به عنوان دستیار حضور دارد و به خصوص در شرایطی که ناامیدی به سراغ خورشید می‌آید به وی کمک می‌کند تا بار دیگر به شرایط طبیعی بازگشته و فعالیت خود را ادامه دهد. بدین لحاظ می‌توان داستان فیلم را الگویی دانست برای فعالیت‌های جوانانی که با کوچکترین مانعی، مایوس شده و از پروژه هنری یا علمی خود دست می‌کشند در حالی که خورشید به واسطه دستیاری که دارد بر این گونه یاس‌ها غلبه کرده و در نهایت نیز نتیجه دلخواهش را کسب می‌کند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي