حکم اعدام «حبیب لطیفی» اجرا نشد

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://darbaremasahelemelli.files.wordpress.com/2010/12/hebibula-letifi.gif


طی روزهای اخیر برخی رسانه‌های غربی و معاند نظام با جوسازی‌های فراوان و سیاسی جلوه دادن موضوع، از اعدام این متهم در روز یک‌شنبه خبر داده بودند.
وکیل‌ مدافع «حبیب لطیفی» ‌از عدم اجرای مجازات اعدام موکلش در روز یک‌شنبه خبر داد. نعمت‌ احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: موکل، متهم به محاربه از طریق هواداری گروهک پژاک است که رای اعدام نامبرده از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج صادر و سپس توسط مرجع تجدیدنظر، تایید شده است.
وی افزود: ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه پنج‌شنبه ۲ دیماه ۸۹ نمابری به دفتر آقای نیکبخت (دیگر وکیل حبیب لطیفی) از سوی شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای سنندج ارسال شد مبنی بر اینکه حکم موکل، ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد یک‌شنبه ۵ دی‌ماه اجرا می‌شود.
احمدی با اشاره به برخی موارد که آنها را ایرادات وارد بر رسیدگی به پرونده موکلش می‌خواند، اظهار کرد: روز شنبه نامه‌ای خطاب به آیت‌الله لاریجانی رییس قوه قضاییه نوشتم مبنی بر اینکه صرف‌نظر از برخی ایرادات موجود در رسیدگی به پرونده موکل، از آنجا که عفو از اختیارات مقام معظم رهبری است و شان قضاوت رییس قوه قضاییه نیز از ناحیه‌ی ایشان است، لذا با تاخیر در اجرای مجازات، رسیدگی عادلانه منطبق با قانون و حداقل یک درجه تخفیف، موافقت شود.
وکیل مدافع “لطیفی” گفت: براساس اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم مجازات به مرحله اجرا در نیامده و موکل ساعت ۸ صبح روز یک‌شنبه – امروز – نیز با خانواده‌اش ملاقات داشته است.
وی خاطرنشان کرد: فعلا اجرای حکم متوقف شده تا به درخواست «حبیب لطیفی» رسیدگی شود.
به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر برخی رسانه‌های غربی و معاند نظام با جوسازی‌های فراوان و سیاسی جلوه دادن موضوع، از اعدام این متهم در روز یک‌شنبه خبر داده بودند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي