کسانی که ثبت نام کرده‌اند و پول به حساب آن‌ها واریز نشده است بخوانند:

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.dolat.ir/Images/News/Larg_Pic/8-10-1387/IMAGE633661641385282500.jpg

از زمان واریز یارانه نقدی به حساب خانوار و آغاز هدفمندی یارانه‌ها برخی افراد با مراجعه به بانک متوجه می‌شوند که یارانه نقدی به حساب آن‌ها واریز نشده است.
بهروز مرادی مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این باره به برنامه نگاه یک گفت: کسانی که ثبت نام کرده‌اند و پول به حساب آن‌ها واریز نشده است هیچ شک نکنند که ایراد در حساب بانکی است.
مرادی به این افراد توصیه کرد حساب بانکی خود را اصلاح کنند و یا شماره حساب را تغییر دهند.
به گفته مرادی قبلا طوری بود که فقط خود بانک می‌توانست سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها وارد شود اما در حال حاضر این سایت برای همه باز شده و فرد خودش می‌تواند حساب را اصلاح کند و سازمان آن را تایید می‌کند.
مردای گفت: در یک هفته اخیر ۴۲۵ هزار نفر شماره حساب‌شان اصلاح شده است که ما به حسابشان واریز می‌کنیم.
مردای افزود: قبلا مکانیزم این بود که از مردم شماره حساب می‌گرفتیم و به بانک می‌دادیم. بانک یا این حساب را تایید می‎کرد یا بر می‌گرداند.
به گفته مردای درصورت برگشت شماره حساب از طرف بانک به افراد اعلام می‌شد شماره حساب جدید بدهند.
او افزود: در حال حاضر فقط حدود ۲ هزار شماره هست که پول به حساب آن‌ها واریز شده اما بانک‌ها عودت داده‌اند.
مردای خاطرنشان کرد: همزمان که قانون را پیش می‌رود این اصلاحات کوچک هم پیگیری می‌شود.
مردای تاکید کرد: عزیزانی که هنوز مشکل دارند باید به سایت مراجعه کنند و حساب خود را اصلا نمایند.
مردادی همچنین به تعداد افراد خانواده و یارانه واریزی به حساب آن‌ها اشاره کرد و گفت: برخی افراد گفته بودند خانواده ۵ نفری هستیم که بررای ۴ نفر پول واریز شده است، این مسئله چند مورد دیگر هم گزارش شده که قرار شده هرگونه اشکالی اصلاح شود و ظرف هفته جاری این مبالغ به حساب خانوار واریز شود.
به گفته مدیر عامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها افرادی که مشکل کد رهگیری در حال حاضر که سایت باز است دوباره به سامانه مرکز آمار مراجعه کنند و اطلاعات را بدهند تا در خصوص این افراد روال عادی طی شود.
فوت سرپرست خانوار
مرادی همچنین به فوت سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت چنانچه سرپرست خانوار فوت شود چون باید انحصار وراثت شود حساب مدت زیادی عملا بسته خواهد بود اما با هماهنگی مرکز آمار قرار شد مسن‌ترین فرد خانوار به عنوان سرپرست خانوار شناخته شود و یارانه به حساب سرپرست جدید واریز شود.
افرادی که تا کنون ثبت نام نکرده‌اند
مرادی در مورد مبلغ اولیه واریزی به حساب افرادی که تا کنون ثبت نام نکرده‎اند و حالا می‌خواهند ثبت نام کنند، گفت: مبلغ اول واریزی برای کسانی است که سال ۸۷ و ۸۹ فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده اند و شماره حسابشان را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار داده‌اند.
به گفته مرادی افرادی که تازه ثبت نام می‌کنند بعد از اینکه مرکز امار ایران اطلاعات آنها را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها گذاشت آنگاه ما زمانی را تعیین خواهیم کرد برای اعلام شماره حساب که این عزیزان شماره حساب را دراختیار ما بگذارند.
مرادی افزود: زمان این کار ممکن است چهار ما طول بکشد که آمار به ما تحویل گردد و ما پیگیر هستیم که این زمان کاهش یابد اما کار وسیعی است و به محض اینکه مرکز آمار اطلاعات جدید را دراختیار ما قرار داد ما هم شروع خواهیم کرد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي