زمان ثبت نام پیام نور تغییر کرد

۱۳۸۹/۱۰/۰۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

وی با اشاره به معدل مورد نیاز متقاضیان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور تصریح کرد: …
86499 زمان ثبت نام پیام نور تغییر کرد

سرپرست دانشگاه‌های پیام‌نور استان اصفهان از تغییر زمان ثبت نام مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور در سراسر کشور و به ویژه اصفهان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان، محمد فضیلتی با بیان اینکه پذیرش متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی فراگیر دانشگاه پیام‌نور در سال‌ جاری نیز همانند سال‌های گذشته انجام می‌شود، افزود: ثبت نام دوره کارشناسی فراگیر دانشگاه‌ پیام‌نور که پیش از این قرار بود از هشتم دی ‌ماه آغاز شود، تغییر کرده و بر اساس این تغییر از پانزدهم تا بیست و یکم دی ‌ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در اصفهان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در میان رشته‌ای پذیرنده دانشجوی مقطع کارشناسی فراگیر پیام‌نور در سال جاری، رشته‌های جدیدی نیز به چشم مییخورد، اظهار داشت: در سال جاری ۵۰ رشته در مقطع کارشناسی در گروه‌های علوم پایه، مهندسی و هنر به رشته‌های پذیرنده دانشجوی مقطع کاریناسی فراگیر پیام‌نور اضافه شده است.
سرپرست دانشگاه‌های پیام‌نور استان اصفهان با اشاره به زمان برگزاری آزمون مقطع کارشناسی فراگیر پیام‌نور تصریح کرد: در استان اصفهان نیز آزمون دوره کارشناسی پیام‌نور همزمان با سراسر کشور در روز ۳۰ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.
وی با اشاره به منابع مورد نیاز به منظور آمادگی برای حضور در آزمون کارشناسی دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور اضافه کرد: هر رشته سه درس عمومی اندیشه اسلامی، فارسی عمومی و زبان خارجی را شامل مییشود و دروس تخصصی نیز بسته به رشته انتخابی توسط متقاضیان، دو تا سه درس را در بر مییگیرد.
فضیلتی ادامه داد: برای مثال در رشته حسابداری، دروس اصول حسابداری و مقدمی‌ای بر روش تحقیق در علوم انسانی جزو دروس تخصصی محسوب می‌شوند.
وی با تاکید بر پذیرش متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی فراگیر پیام‌نور بر اساس شرایط خاص بیان داشت: هر یک از متقاضیان تحصیل در این مقطع در این دوره باید حداقل معدل ۱۲ را از دروس رشته کسب کنند و در این صورت موفق به حضور و تحصیل در دانشگاه می‌شوند.
سرپرست دانشگاه‌های پیام‌نور استان اصفهان همچنین به ظرفیت محدود پذیرش افراد متقاضی تحصیل در دوره فراگیر مقطع کارشناسی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت محدود مراکز و واحدهای دانشگاهی، متقاضیان در صورت کسب بالاترین معدل و امتیاز در دانشگاه پذیرفته می‌شوند.
*‌آغاز ثبت‌نام کارشناسی ارشد از ۲۶ دی ‌ماه
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به زمان آغاز ثبت‌نام مقطع کارشناسی ارشد دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور افزود: ثبت‌نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور نیز از ۲۶ دی ‌ماه تا دوم بهمن ماه سال جاری انجام می‌شود و زمان آزمون این مقطع نیز روز ۳۰ اردیبهشت ماه سال آینده تعیین شده است.
فضیلتی با اشاره به رشته‌های مورد پذیرش این مقطع در سال‌ جاری‌ اظهار داشت: در این دوره علاوه بر ۱۰ عنوان رشته‌ای که در سال‌های قبل متقاضیان مجاز به ادامه تحصیل بودند، سه رشته جدید جبر، تاریخ و جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری نیز افزوده شده است.
وی با اشاره به معدل مورد نیاز متقاضیان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور تصریح کرد: معدل مورد نیاز متقاضیان برای ادامه تحصیل در این مقطع تحصیلی حداقل ۱۴ از دروس انتخاب شده پیش‌بینی شده است.
سرپرست دانشگاه‌های پیام‌نور استان اصفهان با بیان اینکه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور نیز همانند مقطع کارشناسی، محدودیت پذیرش متقاضیان وجود دارد، اضافه کرد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز همانند مقطع کارشناسی، با توجه به ظرفیت محدود مراکز و واحدهای دانشگاهی، متقاضیان در صورت کسب بالاترین معدل و امتیاز، در دانشگاه پذیرفته می‌شوند.
وی همچنین در مورد ثبت ‌نام و زمان برگزاری آزمون نیز بیان داشت: دانشگاه پیام‌نور از دو طریق کنکور سراسری و کنکور فراگیر دانشجو می‌پذیرد که مسئول برگزاری هر دو آزمون نیز سازمان سنجش است.
فضیلتی ادامه داد: متقاضیان ادامه تحصیل در دوره فراگیر مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام‌نور می‌توانند به منظور ثبت‌نام و آگاهی از شرایط آزمون به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کنند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي