عکس هایی از سوت پایان فیلم جدید نیکی کریمی

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ | برچسب‌ها: , | 0نظرات

نیکی کریمی در عالم بازیگری یکی از استعدادهای دهه هفتادی سینمای ایران است، استعدادی که در دهه هشتاد هم همچنان به تناوب در فیلم‌های متفاوت ظاهر شده و در مجموع کیفیتی قابل قبول از خود ارائه می‌دهد.

کریمی که در سال‌های اخیر به اندازه بازیگری به کارگردانی هم توجه نشان داده، چنان که خود مدعی است علاقمند بوده پاره‌ای از دغدغه‌های ذهنی خویش را در قالب ساخت آثار سینمایی به تصویر بکشد اما متاسفانه آن طور که از فیلم‌هایی مثل «چند روز بعد» و «یک شب» برمی‌آید کریمی استعداد چندانی در روایت درست یک داستان سرراست نداشته و به همین دلیل آثار سینمایی او در مقام کارگردان بیشتر از آن که بتوانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند شبیه هستند به اتودهایی که دانشجویان سینما در پروسه‌های کارآموزی خویش می‌زنند؛ اتودهایی که فقط می توانند به افزایش تجریبات سازندگان فیلم منجر شوند و نه هیچ چیز دیگر.

http://www.img4up.com/up2/09126.jpg
اما به هر حال نیکی کریمی به کارگردانی علاقه دارد و به همین دلیل بود که چند ماه پیش کار ساخت سومین فیلم خود یعنی «سوت پایان» را نیز آغاز کرد و برای اینکه حاشیه‌های رسانه‌ای پیرامون این فیلم را افزایش دهد هم از بازیگرانی مانند شهاب حسینی و اشکان خطیبی برای ایفای نقش‌های اصلی آن استفاده کرد.
فیلم «سوت پایان» دومین تجربه همکاری جهانگیر کوثری به عنوان تهیه‌کننده با نیکی کریمی است و طبق تصمیم مشترکی که این دو گرفته‌اند بنا است که این اثر دربیست و نهمین جشنوره فیلم فجر شرکت داده شود.

http://www.fararu.com/images/docs/000064/n00064027-r-b-001.jpg
«سوت پایان» در حال حاضر در مرحله صداگذاری قرار دارد، تدوین آن توسط مستانه مهاجر انجام شده است و کارن همایونفر نیز ساخت موسیقی فیلم را برعهده دارد.
باید دید آیا کریمی برای ساخت فیلم سوم خود روالی متفاوت از آثار قبلی درنظر گرفته یا آن که در این فیلم هم بیشتر این ژست‌های روشنفکرانه بازیگران است که خودنمایی می‌کند؟!

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي