برگزاری برخی دیدارهای جام جهانی 2022 در ایران

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTcFACbZWmZw3gKD6hc6xG0HQBVpjAshoAyexEMHWQNkWhqRw1Y-QKU_wBagw
علی سعیدلو' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: امیر كشور قطر از این پیشنهاد ما استقبال كرد و طبق قوانین فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و در صورت استقبال قطری ها ، ایران می تواند برخی دیدارهای جام جهانی 2022 را برگزار كند.

وی افزود: بدون تردید برگزاری این رویداد ورزشی در كشورمان علاوه بر ارتقای جایگاه ورزشی ایران در جهان ، می تواند ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی را مملو از تماشاگر كند.

سعیدلو یادآور شد : ورزش محلی برای گسترش دوستی ها و افزایش روابط كشورهاست و ما این آمادگی را داریم تا میزبانی خوبی در كنار قطر باشیم.

رییس سازمان تربیت بدنی ادامه داد: امیر قطر در نشستی كه داشتیم ،اعلام كرد كه قطر می خواهد كار بزرگی را در میزبانی جام جهانی انجام دهد و می تواند در این راستا از ایران كمك بگیرد.

وی در خصوص حضور نمایندگان ایران در مجامع بین المللی خاطرنشان كرد: حضور كارشناسان ایرانی در مجامع بین المللی یك ضرورت است، ما در بسیاری از ورزش ها همچون كشتی از برترین های جهان هستیم اما متاسفانه هیچ كرسی بین المللی در اختیار ندارم.
سعیدلو اظهار داشت: متخصصان ورزش و افراد برجسته ورزش كشور باید در انتخابات بین المللی شركت كنند و با انجام رایزنی ها به عضویت فدراسیون جهانی درآیند چراكه تصمیم گیری های مهم ورزش جهان در همین مجامع انجام می شود.
وی در مورد برنامه های سازمان تربیت بدنی گفت: اهداف سازمان تنها توجه به زیرساخت ها نیست بلكه در كنار این زیر ساخت ها باید به ورزش قهرمانی، همگانی و سایر بخش ها همچون دیپلماسی ورزشی توجه كنیم .
معاون رییس جمهوری خاطرنشان كرد: در یك سال و نیم گدشته به دنبال افزایش دیپلماسی ورزشی بودیم اما با توجه به برپایی بازی های گوانگجو و توجه رسانه ها به ورزش قهرمانی این فعالیت ها كمتر دیده شد.
وی افزود: اصلی ترین اولویت ما ورزش همگانی است و به دنبال راهی برای تقسیم امكانات در تمام كشور هستیم تا ورزش را فراگیر و مردم را علاقه مندتر از قبل كنیم.

سعیلود در خصوص ایجاد روابط با سایر كشورها گفت: پروتوكولی تنظیم و در اختیار سفیران ایران در سایر كشورها گذاشته شده است تا شرایط همكاری با سایر كشورها بررسی شود و پس از آن اطلاعات در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار گیرد كه در این راستا اولویت اول ما همكاری با كشورهای آسیایی و منطقه است.

وی در مورد اقدامات سازمان تربیت بدنی برای حضوری موفق در بازی های آسیایی 2014 كره جنوبی اظهار داشت: با توجه به بیانات رییس جمهوری برای ارتقای جایگاه ورزش ایران در دوره بعدی مسابقات ، ما از روز بازگشت از گوانگجو برنامه ریزی خود را با بررسی شرایط فدراسیون ها آغاز كردیم و طبق برنامه ریزی های انجام شده برای رسیدن به موفقیت پیش می رویم.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي