۳ خودروی شاسی بلند جدید در راه بازار

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://iranto.ca/Fa/images/stories/news5/SsangYong.jpg

در شرایطی که این روزها بنزین گران شده و خودروهای کم مصرف مشتری بیشتری داشته و خواهند داشت‌، شرکت سانگ یانگ کره قصد دارد با محصولاتی شاسی بلند‌، سهمی‌در بازار خودرو ایران داشته باشد.
سانگ یانگ که پیش‌ترها با همکاری شرکت بخش خصوصی «مرتب»‌، در ایران فعالیت می‌کرد و به مونتاژ خودروهایی مانند موسو و چیرمن مشغول بود‌، هم اکنون می‌خواهد در این اوضاع گرانی سوخت‌، بار دیگر بخت خود را با محصولاتی شاسی بلند در بازار ایران بیازماید.
آن طور که محمدرضا غفوریان مدیر فروش رامک خودرو (نمایندگی جدید سانگ یانگ در ایران) طی نشست خبری خود عنوان کرد‌، سه خودرو «اکتیون» با حجم موتوری ۲۳۰۰ سی سی و «کایرون» و «رکستون» با موتورهای ۳۲۰۰ سی سی‌، به عنوان محصولات جدید سانگ یانگ میهمان بازار خودرو کشور خواهند شد. به گفته وی‌، سالانه حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو شاسی بلند در کشور به فروش می‌رسد و سانگ یانگ نیز به دنبال سهم خود از این بازار است.
غفوریان اگرچه اشاره ای به تعداد و چگونگی واردات خودروهای موردنظر نکرد‌، اما ظاهرا تاکنون تنها ۴۵۰ دستگاه رکستون‌، اکتیون و کایرون وارد ایران شده و ثبت سفارش آنها نیز به سال گذشته مربوط می‌شود. این موضوع در شرایطی است که از ابتدای سال جاری‌، ثبت سفارش خودروهای خارجی در گمرک ایران محدود و برخی شرکت های خاص در مقاطعی بسیار کوتاه‌، موفق به ورود خودرو به کشور شده‌اند.
مدیر فروش رامک خودرو هرچند قیمت کارخانه ای سه خودرو یاد شده را محرمانه دانست‌، اما اعلام کرد که در ایران‌، «اکتیون» ۴۸ هزار و ۴۵۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید و کایرون نیز ۵۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. رکستون نیز از قیمتی برابر با ۶۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برخوردار است. به گفته وی‌، این سه خودرو مصرف سوختی حدود ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارند.
سانگ یانگ‌، یکی از پنج شرکت برتر خودروساز در کره جنوبی به حساب می‌آید‌، اما تیراژ و بازار آن در حد هیوندایی و کیاموتورز نیست. روسیه‌، انگلیس و استرالیا بازارهای صادراتی اصلی این شرکت به شمار می‌روند. ظاهرا قرار است در صورت مهیا شدن شرایط‌، سه خودرو مورد نظر در ایران به مونتاژ نیز برسند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي