برنامه جدید نمایندگان برای کاهش آلودگی هوا

۱۳۸۹/۰۹/۲۳ | برچسب‌ها: | 0نظرات

مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس که ۳۸ عضو دارد، در روزهای اخیر طرحی را به منظور رفع همیشگی آلودگی هوای پایتخت به مرتضی تمدن استاندار تهران ارائه کرد که به گفته آنها می‌تواند الگویی برای سایر کلان شهرها هم باشد.
براساس این طرح که پیش از ارائه به استانداری مورد بررسی کارشناسی اعضای مجمع نمایندگان استان قرار گرفته، همه خودروهایی که پلاک‌ آنها متعلق به استان است، به صورت رایانه‌ای و کاملا حساب‌شده به ۶ دسته تقسیم می‌شوند.
در دسته‌بندی خودروها، هر خودرو دارای یک شماره از عدد ۱ تا ۶ خواهند بود و اشخاص پس از دریافت شماره باید آن را به نحوی روی خودروی خود نصب کنند که برای همه مشهود باشد؛ البته در اجرای این طرح شماره‌دهی به خودورها منطقه‌ای نیست و در یک مجتمع مسکونی در یکی از مناطق تهران خودروهایی با شماره‌های متفاوت وجود خواهد داشت.
بر این اساس در صورتی که تهران با بحران آلودگی‌ هوا مواجه ‌شد، مسئولان شهری می‌توانند به راحتی اعلام کنند که به طور مثال در فلان روز، فقط خودروهایی می‌توانند در سطح شهر تردد کنند که دارای فلان شماره‌ باشد.
نمایندگان استان تهران که معتقدند اجرای این طرح هنگام بحران آلودگی هوا می‌تواند در روند کاهش آلاینده‌ها تاثیر به‌سزایی بگذارد، اعلام کرده‌اند که این طرح راه حلی جدی برای رفع آلودگی تهران بوده و می‌تواند جایگزین مناسبی برای طرح‌هایی همچون تردد زوج و فرد خودروها یا تعیین محدوده طرح ترافیک باشد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي