تعطیلی مدارس و ادارات در شهرهای جنوبی23 آذر89

۱۳۸۹/۰۹/۲۳ | برچسب‌ها: | 0نظرات

وقوع پدیده گردو غبار امروز اداره ها و مدارس برخی از شهرهای استان خوزستان را به تعطیلی کشاند. مدیرکل محیط زیست خوزستان میزان گرد و غباردر سوسنگرد را هم اکنون 18 برابر حد مجاز ،(2700 میکرو گرم بر متر مکعب) و در اهواز بیش از 8 برابر معادل (1300 میکروگرم بر مترمکعب) بیان کرد.

سرپرست مدیریت بحران خوزستان نیز گفت: بعلت شدت گرد و غبار ، استانداری خوزستان امروز مدارس و اداره های برخی از شهرهای جنوبی استان از جمله اهواز، ماهشهر ، آبادان ،خرمشهر، هندیجان، هویزه و دشت آزادگان را تعطیل اعلام کرد .

سرپرست اداره هواشناسی خوزستان علت این پدیده را تغییرات قابل ملاحظه فشار هوا در صحراهای شمال عربستان و جنوب عراق اعلام کرد و گفت:این امرسبب وزش بادهای نسبتا شدید و برخواستن گرد و خاک در مرزهای غربی کشور از جمله خوزستان شده است.

او با اشاره به اینکه از اواخر امشب از میزان آلودگی کاسته می شود گفت: هم اکنون دید افقی در شهرستان اهواز1600 متر است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور هم از هم استانیها به ویژه سالمندان/ کودکان/ بیماران قلبی- عرقی / ریوی و افراد مبتلا به آسم خواست ضمن استفاده از ماسک در حد امکان از فعالیت در هوای آزاد پرهیز کنند.

سیدیان افزود: تمامی مراکز درمانی و فوریتهای پزشکی آماده ارائه خدمات به شهروندان این شهرها هستند . این وضعیت پس از 2 روز بارش باران در خوزستان رخ داده است

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي