نحوه افزایش کرایه‌ های حمل و نقل برون شهری

۱۳۸۹/۰۹/۲۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

نماینده تام الاختیار وزارت راه و ترابری در ستاد عملیاتی هدفمندسازی یارانه‌ها با اعلام جزئیات نحوه افزایش کرایه‌های حمل و نقل برون شهری، خبر داد: میزان تاثیرگذاری گازوئیل ۱۵۰ تومانی بر حمل و نقل برون شهری مسافر و کالا به صورت یک جدول حداکثر قیمتها تعیین و به تمامی استانها ابلاغ شده است. به گزارش خبرنگار مهر، شهریار افندی زاده در نشستی مطبوعات از افزایش نرخ حمل و نقل برون شهری کالا و مسافر خبر داد و با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص نرخ حمل و نقل برون شهری در استانها تعیین خواهد شد، اعلام کرد: در حال حاضر کمیته های حمل و نقل در استانهای مختلف کشور برای ارزیابی این موضوع تشکیل شده است.
معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه استانداران مسئولان اجرای ان طرح در استانها هستند، اظهار داشت: در حال حاضر حداکثر قیمتها برای حمل و نقل برون شهری به استانها ابلاغ شده است و تلاش می شود این رقم به حداقل ممکن خود کاهش یابد.
نماینده تام الاختیار وزارت راه و ترابری در ستاد عملیاتی هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه برخی استانها اظهار داشته اند که نمی خواهند هیچ افزایش قیمتی را داشته باشند، افزود: نرخها با توجه به میزان تقاضا و استانهای مربوط مشخص خواهد شد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص میزان این نرخ ها اظهار داشت: در حال حاضر ستاد هدفمند سازی یارانه ها تشکیل شده و تمامی اطلاعیه های مربوط به اجرای این قانون از این ستاد منتشر خواهد شد.
افندی زاده  در خصوص افزایش نرخهای حمل و نقل بار گفت: در حال حاضر ۲۸۴ هزار مسیر مورد ارزیابی قرار گرفته است و نرخها بر اساس مسیر، نوع کالا و خدمات ارائه شده متفاوت خواهد بود.
وی همچنین در خصوص نرخ حمل و نقل مسافر با بیان اینکه از سال ۸۳ نرخ حمل و نقل مسافر با اتوبوسهای عادی افزایش نیافته است، گفت: در جریان اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها درخواست شده است که این دسته از اتوبوس ها افزایش نرخ بیشتری را داشته باشند.
معاون وزیر راه و ترابری با مهم ارزیابی کردن بسته های حمایتی از ابلاغ این بسته ها تا دو ماه آینده خبر داد و اعلام کرد: برای کاهش التهاب ناشی از اجرای این قانون حداکثر ظرف مدت امشب و فردا سهمیه گازوئیل با نرخ ۱۶۵ ریال برای ۱۰ روز در کارتهای سوخت ناوگان حمل و نقل برون شهری شارژ خواهد شد.
نماینده تام الاختیار وزارت راه و ترابری در ستاد عملیاتی هدفمندسازی یارانه‌ها در ادامه در خصوص میزان سهمیه گازوئیل با نرخ ۱۵۰ تومان تصریح کرد: در بسته حمایتی برای هر وسیله نقلیه سهمیه مشخص شده است که عبارتند از مینی بوس ۳۰ لیتر در روز،  اتوبوس ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیتر و کامیون بین ۳۰ تا حدود ۱۵۰ لیتر به مدت ۲ ماه و با سقف ۴۵۰ لیتر در روز است.
وی به کارتهای اعتباری (۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی) برای مدیریت اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها با نیاز به کمترین ضامن اشاره و اعلام کرد: پیش از این دولت قول یک سال بیمه تامین اجتماعی را به رانندگان برون شهری داده بود که تلاش می شود این مدت به ۵ سال افزایش یابد.م
افندی زاده در خصوص حمل و نقل ریلی و هوایی نیز اعلام کرد: در حال حاضر بسته حمایتی این دو گونه حمل و نقل آماده شده است و به زودی به ستاد هدفمندی یارانه ها برای بررسی و تصمیم گیری در مورد آنها ارائه خواهد شد.
وی همچنین افزود: در حال حاضر هیچ گونه افزایش قیمتی در خصوص هواپیما و قطار در دولت مصوب نشده است و هر گونه افزایش قیمت در این خصوص مستلزم تصمیم شورای اقتصاد و دولت است.
وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر سامانه پیامک ۳۰۰۰۱۴۳ و تلفن ۸۴۴۹۱۰۰۰ مستقر در ستاد هدفمند سازی یارانه ها برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي