جزئیات قیمت‌های جدید برق، گاز، آب، آرد و سوخت هواپیما اعلام شد

۱۳۸۹/۰۹/۲۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از آغاز خوب هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: براساس گزارش‌های ارسال شده در پمپ‌بنزین‌ها ازدحامی نداریم و ازدحامی در عابربانک‌ها نیز برای دریافت یارانه نقدی گزارش نشده است.
وی در خصوص جزئیات قیمت برق، گاز، آب و نان به خبرنگار فارس گفت: قیمت برق، گاز و آب براساس مناطق گرم، سرد و معتدل کشور و “گروه‌های مصرفی ” متفاوت پیش بینی شده است.
وی در حین حال افزود: متوسط قیمت برق ۴۵ تومان، متوسط آب مصرفی هر متر مکعب ۲۸۳ تومان و متوسط قیمت گاز خانگی هر متر مکعب ۷۰ تومان تعیین شده است.
فرزین اضافه کرد: قیمت گندم در سراسر کشور تک نرخی و با قیمت ۲۵۰ تومان عرضه می‌شود.
به گفته وی، آرد نیز تک نرخی شد و با هزینه آسیاب و حمل و نقل حول و حوش ۲۹۰ تومان عرضه خواهد شد بر این اساس قیمت آرد آزاد‌پزها کاهش یافت.
سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی تصریح کرد: قیمت آرد ۷ درصد ۲۸۰ تومان، آرد ۱۲ درصد ۲۹۰ و آرد ۱۸ درصد ۳۰۰ تومان پیش بینی شده است.
به گفته فرزین در خصوص قیمت اصلاح شده نان و محصولاتی که آرد استفاده می کنند با صنوف و تشکلهای مربوطه توافق شده است و وزارت بازرگانی باید قیمتهای جدید را اعلام کند.
فرزین با اشاره به تفاوت قیمت این حامل‌ها برای مناطق مختلف خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در مناطق گرم متوسط قیمت برق ۱۴ تومان است.
وی گفت: قیمت برق صنعتی ۴۰ تومان و برای کشاورزی ۱۴ تومان پیش‌بینی شده است.
فرزین گفت: قیمت آب برای کشاورزی اصلاً تغییری نکرده است و تنها قیمت آب شرب شهری و روستایی مشمول افزایش قیمت می‌شود.
وی ادامه داد: قیمت آب براساس میزان مصرف متفاوت است. برای استان‌ها ضرایب تبعیضی در نظر گرفته‌ایم و براساس میزان هزینه ضرایب تبعیضی هم کاملاً مشخص شده است.
فرزین تصریح کرد: قیمت خدمات فاضلاب هیچ تغییری نکرده است.
سخنگوی کار گروه تحول اقتصادی خاطر نشان کرد: قیمت بنزین هواپیما برای ایرلاین‌های ایرانی ۴۰۰ تومان و برای هواپیماهای ایرلاین‌های خارجی به نرخ بین‌المللی خواهد بود.
فرزین در خصوص قیمت گازوئیل تصریح کرد: برای بخش کشاورزی روزانه ۱۰ میلیون لیتر، بخش صنعت ۳ میلیون لیتر و حمل و نقل ۳۹ میلیون لیتر سهمیه در نظر گرفته شده که قیمت هر لیتر گازوئیل در محدوده سهمیه‌بندی ۱۵۰ تومان است.
وی ادامه داد: در عین حال نرخ دوم قیمت گازوئیل ۳۵۰ تومان است که برای مصرف خارج از سهمیه در نظر گرفته شده است.
خبرنگار فارس گفت، شب گذشته رئیس جمهور از مردم خواستند در صورت برخورد با مشکل افزایش قیمت بی رویه موضوع را به دولت اطلاع دهند. در این رابطه چه تدابیری برای ارتباط مردم با دولت اندیشیده شده است؟
وی پاسخ داد: ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها به مدیریت معاون اول رئیس‌جمهوری نظارت‌های کلی را انجام می‌دهد. در عین حال مردم در صورت بروز مشکل در خصوص قیمت‌های بازار باید با وزارت بازرگانی، بخش کشاورزی با وزارت کشاورزی و بخش صنعت با وزارت صنایع تماس بگیرند و این دستگاه‌ها مکلفند شماره تلفن‌ و امکان ارتباطات مردم با خود را فراهم کنند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي