ثبت کروات اسلامی دروغ است

۱۳۸۹/۰۹/۲۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.ayandenews.com/UserUpload/Image/29466_161.jpg
ایرج احمدبزرگی، رئیس اداره ثبت طرح‌های صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس، اظهار داشت: ما در بحث ثبت موظف هستیم هر موردی را كه افراد درخواست بكنند بپذیریم اما ثبت آن به مفهوم قبول شدن و به ثبت رسیدن نیست.
وی ادامه داد: باید از این فرد كه مدعی شده طرح وی ثبت شده، سوال كرد كه اگر طرح را ثبت كردی، چرا شماره ثبت را اعلام نمی‌كنید و اگر هم ثبت نشده چرا دروغ می گویید؟

احمدبزرگی گفت: قائدتا اداره حقوق سازمان ثبت اسناد و املاك كشور باید با این فرد برخورد كند و از وی شماره ثبت طرح را بخواهد.

رئیس اداره ثبت طرح‌های صنعتی سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: این فرد درخواست خود را ارائه كرد و ما هم بررسی كردیم. 2 بار به وی اخطار دادیم. بار اول به علت كامل نبودن مدارك و بار دوم به دلیل اینكه اعلام كردیم این طرح قابل ثبت شدن نیست.

وی با بیان اینكه برای به ثبت رسیدن طرح‌ها یكسری قوائد داریم، گفت: ماده 84 قانون ثبت طرح‌های صنعتی درباره موادری كه قابلیت ثبت را ندارند، 4 مورد معرفی كرده است كه عبارتند از: 1- جدید و اصیل نبودن. 2-عدم عملكرد فنی. 3- حاوی نمادها و نشانه‌های رسمی 4- مخالف نظم عمومی و اخلاق حسنه بودن. این موارد در تمام دنیا پذیرفته شده است.

احمد بزرگی با بیان اینكه كراوات را نظم عمومی ما نپذیرفته است، خاطرنشان كرد: به همین دلیل ما اجازه نداریم كه در یك مكان رسمی، با كراوات شركت كنیم.حتی وزارت امورخارجه هم كه ویترین كشور ما است، حق ندارد از كرا‌وات استفاده كند.

وی با بیان اینكه این طرح، خلاف بند 4 ماده 84 قانون طرح‌های صنعتی است، گفت: نوشتن آیه قرآن بر روی كراوات هم مشمول موضوع استفاده از نمادها و نشانه‌‌های رسمی و همچنین اخلاق حسنه می‌شود و باز هم نمی‌توان آن را ثبت كرد.

احمدبزرگی تأكید كرد: این طرح 100 درصد رد شده و اصلا به ثبت نرسیده است.

وی افزود: اداره حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاك كشور باید بابت انتشار این خبر غیر واقع با این فرد برخورد كند.

گفتنی است، از مدتی قبل فردی به نام «ه.ك» مدعی شده است كه با ارائه طرح‌های جدید و اسلامی در زمینه كراوات، موفق شده 2 طرح را در سازمان ثبت اسناد به ثبت برساند.
طرح اولیه این فرد شبیه به شمشیر ذوالفقار بود و دومین طرح وی هم شبیه به یك خودنویس است كه وی اقدام به چاپ آیه شریفه‌«ن والقلم» بر روی آن كرده است.

این 2 طرح كه از سوی این فرد بر روی سایت‌های مختلف قرار گرفته، از سوی مردم با واكنش‌های متعددی مبنی بر وهن به اسلام مواجه شده است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي