بارش ۲۴ ساعته باران در پایتخت

۱۳۸۹/۰۹/۲۱ | برچسب‌ها: | 0نظرات


رویز رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، بارش باران از روز گذشته در نوار غربی کشور آغاز شده است و امروز در بیشتر استان های غربی با بارش شدید باران مواجه هستیم .
مدیر کل پیش بینی آب و هوای کشور در ادامه خاطر نشان کرد: انتظار می رود به زودی این بارش ها نیمه غربی کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
بارندگی ۲۴ ساعت ادامه دارد
وی درباره بارش باران در پایتخت نیز گفت: فردا، دوشنبه بارش باران  تهران را درگیر خواهد کرد و از اوایل صبح  شاهد بارندگی در تهران خواهیم بود که ۲۴ ساعت طول خواهد کشید.
مدیر کل پیش بینی آب و هوای کشور با تاکید بر این که امروز بارندگی در تهران مشاهده نخواهد شد، تصریح کرد: در ساعات پایانی شب شاید بارش باران به صورت پراکنده و قطره ای مشاهده شود که تاثیر چندانی بر کاهش آلودگی هوا در تهران نخواهد داشت.
وی در ادامه افزود: در اواسط روز دوشنبه علاوه بر بارندگی، وزش باد هم پیش بینی می شود که دو ابزار تمیز کننده هوا در پایتخت است و به طور قطع در رفع آلودگی پایتخت موثر خواهد بود.
بارش باران اسیدی در پایتخت
رضازاده در ادامه با اشاره به اسیدی بودن باران در ساعات اولیه بارش خاطر نشان کرد: هر بارندگی در شروع به دلیل ترکیب دی اکسید کربن با آب  تبدیل به اسید کربنیک می شود لذا بارندگی فردا اسیدیته بالایی دارد و به دلیل اینکه مدتی در پایتخت بارش باران مشاهد نشده است این اسیدی بودن برجسته تر از بارش های معمولی است.
مدیر کل پیش بینی آب و هوای کشور با بیان این مطلب که البته ساعتی که از آغاز بارندگی بگذرد وضعیت به حالت عادی باز می گردد، اظهار داشت: غلظت و میزان اسید باران در ابتدای بارش با توجه به شرایط فعلی تهران و این که حدود ۳۰ روز است که پایتخت در شرایط هشدار به سر می برد با بالاتر از حد معمول خواهد بود.
کاهش ۶درجه‌ای دما در پایتخت
وی خاطر نشان کرد: شهروندان نباید نگران اسیدی بودن این بارش باشند زیرا بارندگی فردا با توجه به غلظت اسید در آن بر افراد تأثیری نخواهد داشت لذا این امر نگران کننده نخواهد بود.
مدیر کل پیش بینی آب و هوای کشور درباره دمای تهران نیز گفت: دما هوا امروز یکشنبه و فردا دوشنبه در تهران افزایش خواهد یافت زیرا این امر برای عملیات تشکیل ابر لازم است اما از فردا ظهر دوباره کاهش دما آغاز می شود و در روز سه شنبه ما با کاهش ۶ درجه ای دما روبرو خواهیم بود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي