برنامه ديدارهاي روز چهارشنبه جام قهرماني باشگاه‌هاي اروپا

۱۳۸۹/۰۹/۱۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات


هفته ششم و پایانی رقابت‌های گروهی فوتبال جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا امشب در چهار گروه دوم این رقابت‌ها ادامه می‌یابد. رقابت‌های چهار گروه نخست سه‌شنبه شب برگزار و چهره‌ تیم‌های صعود کننده از این گروه‌ها به دور بعدی رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های اروپا یا لیگ اروپا مشخص شد و دیدارهای چهار گروه باقیمانده نیز قرار است امشب برگزار شود. در گروه پنجم این رقابت‌ها بایرن مونیخ آلمان میزبان بازل سوئیس است.

بایرن مونیخ که در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آلمان در رده هفتم است و تقریباً از کورس قهرمانی باز مانده است، در رقابت‌های اروپایی صعود خود را به عنوان تیم نخست گروه پنجم مسجل کرده است.

با این حال با توجه به شکست هفته اخیر بایرن مونیخ در برابر شالکه صفر چهار که با نتیجه دو بر صفر پایان یافت، لوییس فن خال مربی بایرن مونیخ قصد دارد تیم کامل و اصلی خود را به جز میرسلاو کلوزه و آرین روبن که مصدوم هستند، راهی میدان کند.

توماس کرافت نیز قرار در دروازه‌ بایرن مونیخ جای بوت را بگیرد. در این گروه، سی اف آر کلوژ رومانی نیز میزبان آ اس رم خواهد بود.

رمی‌ها باید حاشیه امنیت خود را برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها افزایش دهند.

یک تساوی در رومانی خیال آنها را راحت خواهد کرد اما این تیم باید مراقب باشد که در صورت شکست در برابر کلوژ رومانی و پیروزی بازل بر بایرن مونیخ، با شرایط دشواری روبرو خواهد شد.

بایرن مونیخ با کسب دوازده امتیاز قبلا حضور خود را مسجل کرده و تیم‌های آ اس رم و بازل به ترتیب با نه و شش امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. در گروه ششم این رقابت‌ها، مارسی فرانسه میزبان چلسی انگلیس است.

هیچ تعلیقی در این گروه وجود ندارد چون مارسی و چلسی پیشتر به دور بعدی رقابت‌ها صعود کرده‌اند اما این بازی از این جهت اهمیت دارد که دیدیه دروگبا مهاجم ساحل عاجی تیم چلسی پس از شش سال بار دیگر در ورزشگاه مارسی بازی خواهد کرد.

نیکلا آنلکا مهاجم فرانسوی چلسی نیز که پس از توهین به ریموند دومنک سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال فرانسه در جریان رقابت‌های جام جهانی دو هزارو ده آفریقای جنوبی، هنوز در زمین‌های فوتبال فرانسه بازی نکرده است، در این بازی نیز غایب خواهد بود.

دیگر بازی این گروه بین تیم‌های زیلینیای اسلواکی و اسپارتاک مسکو روسیه برگزار خواهد شد.

یاران اسپارتاک پس از شکست خانگی سنگین در برابر مارسی، بخت صعود به دور بعدی رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های اروپا را از دست دادند و فعلا به راهیابی به رقابت‌های لیگ اروپا دل خوش کرده‌اند.

اما زیلینا که هنوز هیچ امتیازی در این رقابت‌ها کسب نکرده بسیار امیدوار است تا با کسب امتیاز در برابر اسپارتاک، با خاطره‌ای خوش این رقابت‌ها را ترک کند.

در این گروه چلسی با پانزده و مارسی با نه امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند.

اسپارتاک مسکو نیز شش امتیازی است. در گروه هفتم این رقابت‌ها نیز رئال مادرید میزبان اوسر فرانسه است.

تیم فرانسوی قصد دارد سربلندی از این بازی بیرون بیاید هر چند دستیابی به چنین هدفی بسیار سخت است.

با این حال در صورت تساوی در بازی امشب و شکست آژاکس آمستردام از میلان ایتالیا ، فرانسوی به عنوان تیم سوم راهی بازی‌های لیگ اروپا خواهند شد.

در بازی دیگر میلان میزبان آژاکس است .

میلان خیال خود را برای صعود راحت کرده هر چند نمی‌تواند ادعایی برای کسب عنوان نخست در این گروه داشته باشد.

بنابراین این دیدار تنها برای آژاکس مهم است که در صورت پیروزی به عنوان تیم سوم گروه راهی رقابت‌های لیگ اروپا خواهد شد.

رئال مادرید در این گروه با سیزده امتیاز در صدر است و میلان با هشت و آژاکس با چهار امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. اما در گروه هشتم این رقابت‌ها آرسنال میزبان پارتیزان بلگراد صربستان خواهد بود.

آرسنال در صورتی که قصد داشته باشد بدون توجه به نتیجه بازی دیگر این گروه، صعود کند باید تنها به برد در برابر پارتیزان بلگراد فکر کند. در دیگر بازی این گروه شاختار دونتسک اوکراین میزبان اسپورتینگ براگای پرتغال خواهد بود.

اوکراینی‌ها برای صعود تنها به یک امتیاز نیاز دارند.

شاختار دونتسک در این گروه با دوازده امتیاز در صدر است و آرسنال و اسپورتینگ براگا با نه امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي