فردا؛ آغاز اصلاح اطلاعات خانوار بدون کد رهگیری

۱۳۸۹/۰۹/۱۴ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.anboohsazan-isf.ir/files/images/item/fixed/pnustatistic806.jpg
به تازگی رییس ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها در استان تهران از تعیین تکلیف پرداخت یارانه نقدی به خانواده‌هایی که سرپرست خانوار آنان صلاحیت اخذ یارانه را ندارد خبر داده‌ و گفته است‌: در مواردی از قبیل اعتیاد سرپرست خانوار به مواد مخدر، زندانی بودن، مفقود و یا مجنون شدن، عدم حضور سرپرست در محل زندگی خانوار همچون زندگی سرپرست خانوار در خارج از کشور، عدم صلاحیت سرپرست خانوار و افرادی که در مراکز شبانه روزی نگه داری شده و فاقد سرپرست هستند کمک‌ها و پرداخت یارانه نقدی به سرپرست دیگری پرداخت خواهد شد.
مرتضی تمدن افزوده در صورتی که اعضای خانوار و یا یکی از آنها مدعی شود که سرپرست آنها به مدت حداقل سه ماه مفقود شده و هیچگونه اطلاعی از وی در دست نیست با ارائه استشهاد محلی که به تایید شورای اسلامی یا شورایاری و یا مراجع ذی‌صلاح دیگر محل سکونت آنان رسیده باشد، یارانه خانوار باکسر یک نفر به حساب عضو دیگر خانوار پرداخت خواهد شد.
به گفته استاندار تهران ‌برای پرداخت یارانه نقدی و کمک‌ها به فرد دیگری که سرپرست خانوار آنها به دلیل جنون یا سفاهت، محجور شناخته شده می‌بایست حکم مرجع قضایی ذی‌صلاح، گواهی پزشکی قانونی، گواهی سازمان بهزیستی محل و گواهی یکی از بیمارستان‌های روانی مراکز نگهداری این قبیل افراد ارائه شود.
تمدن با ذکر اینکه کمک‌ها و یارانه‌های مربوط به افراد زندانی خود سرپرست مستقیما به حساب آنان واریز خواهد شد گفت: سازمان زندان‌ها موظف است مشخصات کامل و شماره حساب این قبیل زندانیان را به سازمان هدفمند سازی یارانه ها اعلام کند.
استاندار تهران در خصوص پرداخت یارانه به آن دسته از خانوارهایی که سرپرستان آنان دارای اعتیاد به مواد مخدرند و قصد دریافت یارانه به فرد دیگری دارند، خاطر نشان کرد: برای تشخیص اعتیاد و واریز یارانه به حساب غیر از فرد معتاد، گواهی یا رأی قطعی مراجع قضایی، گواهی پزشکی قانونی، رأی قطعی و… رسیدگی به تخلفات اداری و یا هیات‌های مشابه آن به لحاظ اعتیاد، گواهی مراکز درمان و باز پروری سازمان بهزیستی و یا دلایل و مدارک مستقل و مستند از جمله استشهاد محلی مورد تایید اعضا شواری اسلامی یا شورای یاری محل سکونت خانوار ضروری است.
همچنین به گفته مدیرعامل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها،‌ یارانه‌های نقدی خانوارهای بیش از شش نفر تا پایان هفته گذشته به حـساب آنها واریز شده ‌است.
رییس جمهور نیز در نشست سراسری ائمه جماعات استان تهران با ابراز تاسف از کسانی که ۲۰ سال از لزوم اصلاح توزیع یارانه سخن می‌گفتند و اکنون درصد ممانعت از اجرای این قانون هستند، گفته‌ است: دولت در چهار سال گذشته، توان زیادی برای کارشناسی و ارزیابی جزییات این قانون صرف کرد و امروز با اطمینان خاطر اعلام می کنیم هیچ کس از اجرای آن آسیب نخواهد دید.
احمدی نژاد افزوده که با اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه ها مبلغ علی الحساب کنونی که به حساب مردم واریز شده است، دست‌کم دو برابر خواهد شد.
رییس جمهور یکی از اهداف اجرای این قانون را کنترل روند مصرف انرژی در کشور دانسته و گفته‌ است: در حال حاضر سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان صرف مصرف انرژی در کشور می شود که در صورت تحقق ۲۵ درصد صرفه جویی، کشور به کارگاه بزرگ ساخت و ساز و آبادانی تبدیل خواهد شد.
از سوی دیگر مرحله‌ جدید اجرای طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار که شامل اصلاح اطلاعات قبلی و وارد کردن اطلاعات مربوط به خانوارهای جدید بدون کد رهگیری یا رمز عبور است، از فردا آغاز می‌شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسنا، این طرح از اول آذرماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت و ثبت نام شدگان در سال ۱۳۸۷ و اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ می‌تواند اطلاعات اقتصادی خانوار را تایید یا اصلاح کند، اما در صورتی که سرپرست خانوار کد رهگیری یا رمز عبور خود را فراموش کرده باشد، باید از نیمه آذرماه به بعد به این سامانه مراجعه کند. ضمن این که نحوه‌ ورود این دسته از افراد قرار است توسط مرکز آمار ایران اعلام شود.
بر اساس این گزارش، هم اکنون شماره‌ تلفن‌های ۸۵۱۰۷۷۱۰ ـ ۸۵۱۰۷۷۱۳ ـ ۸۵۱۰۷۷۱۶ و ۸۵۱۰۷۷۱۹ پاسخگوی سوالات هموطنان درباره‌ی اطلاعات اقتصادی خانوار است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي