اين هفته؛ آغاز هدفمندي يارانه ها در بخش حمل و نقل

۱۳۸۹/۰۹/۲۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات


http://www.dananews.org/images/news/2010_03_14__12_20_44_news.jpg
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: این هفته، هفته آماده کردن بستر برای آغاز قانون هدفمندی یارانه ها در بخش حمل و نقل است، محمد رویانیان در نشست خبری افزود: از جامعه حمل و نقل انتظار می رود با حفظ منافع و سرمایه های ملی، در خدمت مردم باشند. وی گفت: حرکت کامیون ها با انواع کاربری و مقدارجابجایی کالا در 284 هزار مسیر، با قیمت جدید و متعادل، ساماندهی شده است و اعمال این قیمت ها، از امروز در سراسر کشور اجرا می شود. رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: نرخ این مسیرها در وزارت کشور مشخص شده و نخستین بار در تاریخ کشور، این قیمت ها قابل کنترل است. رویانیان گفت: بارنامه الکترونیکی، در شرف عملیاتی شدن است و بر اساس آن، عملکرد کامیون ها، اتوبوسها و مینی بوسها در سامانه ای، متمرکز و جمع آوری می شود.

وی افزود: سامانه بلیت الکترونیکی، برای خودروهای درون شهری نیز طراحی شده و از 21 آذر 20 میلیارد تومان یارانه بلیت اختصاص یافته است.

رویانیان گفت: 190 میلیارد تومان هم به مترو تهران کمک شده و واگن های مترو شهر اصفهان هم، از یک کشور اروپائی در حال خرید است.

وی افزود: در این ماه، اعتبار خرید اتوبوس های جدید نیز اختصاص یافت.

رویانیان گفت: با اختصاص این اعتبارات و حمایت های دولت، قیمت کرایه اتوبوس واحد در همه شهرها تغییری نخواهد کرد، ضمن آنکه قیمت بلیت قطارهای بین شهری و هواپیما هم تا پایان سال افزایش نمی یابد. رئیس ستاد مدیریت سوخت افزود: کمیته هایی در همه شهرها به ریاست فرمانداران، برای کنترل قیمت ها و ارزیابی عملکرد حمل و نقل عمومی فعال شده است. رویانیان گفت: در تهران هم کمیته حمل و نقل با عضویت وزرای کشور و راه و نمایندگان برخی وزارتخانه ها و رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، حمل و نقل کشور را مدیریت و کنترل خواهد کرد. رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: دولت از حمل و نقل عمومی حمایت همه جانبه خواهد کرد تا کمترین تبعات آن متوجه مردم شود.

رویانیان گفت: تا یکسال، همه سامانه های مدیریتی در حمل و نقل در کشور اجرایی می شود. وی افزود: بخش نخست سامانه پرداخت الکترونیکی بهای سوخت به اتمام رسیده است و تا شش ماه آینده، بهای هر نوع سوخت به صورت الکترونیکی پرداخت خواهد شد

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي