کنایه فردوسی ‌پور به نماینده مجلس !

۱۳۸۹/۰۹/۲۳ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 
 
دین و ایمان فقط مال شما نیست آقای محترم
عادل فردوسی‌پور در برنامه نود در حالی که به‌شدت از گفت‌وگو با یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصبانی شده بود، خطاب به او گفت: «دین و ایمان فقط مال شما نیست آقای محترم! دیگران هم دین و ایمان دارند و این مسأله کاملا شخصی است.»
عادل فردوسی‌پور در برنامه نود در حالی که به‌شدت از گفت‌وگو با یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصبانی شده بود، خطاب به او گفت: «دین و ایمان فقط مال شما نیست آقای محترم! دیگران هم دین و ایمان دارند و این مسأله کاملا شخصی است.»
به گزارش جهان‌ورزش، داستان از جایی آغاز شد که فردوسی‌پور تلاش کرد با دلایلی نشان دهد که انتقال تیم فوتبال نفت از تهران به استان مرکزی، تصمیمی سیاسی بوده است. فردوسی‌پور به‌صراحت نقش نمایندگان مجلس را در این تصمیم پررنگ دانست و گفت: «مشخص است که برخی نمایندگان مجلس باد در غبغب می‌اندازند و می‌گویند ما امتیاز یک تیم لیگ برتری را به شهرمان آورده ایم تا بتوانند در دوره آینده انتخابات مجلس رای بیاورند.»
همه ‌چیز تقریبا بر اساس برنامه پیش می‌رفت. بازیکنان و مربیان تیم نفت تهران در گفت‌و‌گوهایی به‌شدت از این تصمیم انتقاد می‌کردند. تلاش مدیرکل اداره تربیت بدنی استان مرکزی هم که روی خط تلفنی برنامه آمده بود، برای توجیه این تصمیم کافی به‌نظر نمی‌رسید.
احمدی بینش، یکی از نمایندگان استان مرکزی کسی بود که در تماسی تلفنی ناگهان معادلات فردوسی‌پور را به هم ریخت. او ابتدا برای حرف زدن دو پیش شرط مطرح کرد: «اولا شما نباید به نمایندگان محترم مجلس توهین کنید.بعد هم حق ندارید به دولت محترم که دو دوره از مردم رای گرفته و مورد تایید مقام معظم رهبری هستند، توهین کنید.»
فردوسی‌پور که به‌نظر می‌رسید غافلگیر شده است، یادآوری کرد که برنامه او صرفا ورزشی است و کاری به مسائل سیاسی ندارد: «فیفا معتقد است که دولت‌ها نباید در فوتبال دخالت کنند و حتی به خاطر این دخالت‌ها کشورها را هم تعلیق می‌کند. به‌نظر من این تصمیم مصداق دخالت دولت در فوتبال است.»
احمدی‌بینش در پاسخ به فردوسی‌پور گارد تهاجمی‌تری گرفت: «شما به نمایندگان محترم مجلس توهین کردید و گفتید به‌خاطر گرفتن رای از مردم چنین کاری کرده‌اند. تصمیم دولت را هم شو و نمایش خواندید و این قطعا توهین به دولت محترم است.»
او حتی تلاش کرد با اشاره به برخی بیانات حضرت علی‌(ع)، اهمیت و حساسیت نمایندگان مجلس را به فردوسی‌پور یادآوری کند تا مشخص کند که انتقاد از آنها چه اندازه نابخشودنی بوده است: «شما مجری تلویزیون هستید و قاضی نیستید. حق ندارید در جایگاه قضاوت بنشینید و نظر خودتان را به عنوان نظر مردم از رسانه ملی اعلام کنید. خدا به شما لطف کرده و در چنین جایگاهی قرار گرفته اید پس نباید نظر خودتان را به عنوان نظر مردم پخش کنید.»
او همچنین یادآوری کرد که نفت تنها به شهر اراک داده نشده است: «این تیم نفت استان مرکزی خواهد بود. استان حضرت امام (اشاره به شهر خمین) با سی و چند شهر.»
ضربه آخر را اما فردوسی‌پور زد که انگار تازه از شوک خارج شده بود: «دین و ایمان فقط برای شما نیست اقای محترم! هر کسی دین و ایمان دارد برای خودش. شما توهین زیادی کردید اما من همچنان معتقدم که این تصمیم ورزشی نبوده است.»
در انتهای این جدل، ناصر فریاد شیران، یکی از مریان تیم مفت که روی خط تلفنی برنامه بود، خواست حرف آخرش را بزند.
فریادشیران گفت: «واقعا نمی دانم چه بگویم» و فردوسی‌پور که آشکارا بر آشفته بود، بلافاصله گفت: «کلا هیچی نمی‌شود گفت.»
فریادشیران دوباره پرسیداگر نفت فصل آینده به لیگ یک برود، چه تفاوتی با تیم همیاری اراک خواهد داشت که در حال حاضر در لیگ یک بازی می‌کند اما به گفته او نمایندگان استان حاضر نیستند از آن حمایت کنند.
فردوسی‌پور همچنان عصبانی بود و با همان عصبانیت به این سوال فریادشیران که قطعا مخاطبش کسی دیگر بود، جواب داد: «چقدر ساده‌اید شما! کاری ندارد. فصل بعد راه‌آهن را می‌برند اراک.»
تیم فوتبال نفت تهران که به اولین سال بازی در لیگ برتر را تجربه می‌کند، بر اساس مصوبه هیأت دولت قرار است به استان مرکزی منتقل شود. پیش از این تیم‌های دیگری مانند پاس، پیکان و صبا هم از تهران به همدان، قزوین و قم منتقل شده‌اند در حالی که این تصمیم دولت منتقدان زیادی داشته است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي