سرویس های جدید مخابرات برای مشترکان تلفن ثابت

۱۳۸۹/۰۹/۲۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 


استفاده کنندگانی که مالک تلفن نباشند، علاوه بر سرویس‌هایی که نیاز به عضویت ندارند، خدماتی از جمله درخواست قطع و وصل تلفن، کشف مزاحمت، بستن و باز کردن صفر دوم، دریافت ریزمکالمات و دریافت رمز ۱۸۱۸ ارائه می‌شود.
با توجه به تعداد روزافزون مراجعه مشترکان تلفن ثابت به مراکز مخابراتی برای انجام امور تلفنی و نیز به‌منظور تسریع در امر اطلاع‌رسانی، سرویس‌های خدمات الکترونیک در راستای گسترش فرهنگ مشتری‌مداری و نیز تحقق دولت الکترونیکی ارایه می‌شود.
به گزارش ایسنا، دسته اول خدماتی است که برای استفاده از آن‌ها به عضویت در سایت شرکت مخابرات استان تهران به نشانی www.tct.ir نبوده و تنها با مراجعه به سایت و انتخاب گزینه خدمات اینترنتی می‌توان به آن دست یافت. این دسته از خدمات به کلیه مشترکان (اعم از مالک یا استفاده کننده) و نیز متقاضیان تلفن ثابت ارایه می‌شود و شامل ثبت نام تلفن و پیگیری آن، صدور قبض المثنی، پرداخت اینترنتی قبوض، اعلام خرابی (۱۷) و فروش کارت‌های اعتباری (IN) است.
استفاده کنندگانی که مالک تلفن نباشند، علاوه بر سرویس‌هایی که نیاز به عضویت ندارند، خدماتی از جمله درخواست قطع و وصل تلفن، کشف مزاحمت، بستن و باز کردن صفر دوم، دریافت ریزمکالمات و دریافت رمز ۱۸۱۸ ارائه می‌شود.
دسته دوم خدماتی است که مشترکان برای استفاده از آن باید به عضویت سایت درآیند. این خدمات فقط به مالکان تلفن ارایه می‌شود و عبارتند از بررسی امکانات تغییر تلفن، تعویض شماره، قطع و وصل تلفن، برقراری و قطع سرویس‌های ویژه مخابراتی، اعلام شماره تلفن به سیستم ۱۱۸ و یا انصراف از آن، کشف مزاحمت تلفنی، باز کردن و بستن صفر دوم تلفن، اصلاح آدرس محل نصب تلفن، دریافت ریزمکالمات، دریافت رمز ۱۸۱۸، ارائه سرویس ADSL و قطع آن و صدور قبض المثنی.
* سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت (FIXED-SMS)
این سرویس ارسال پیام‌های کوتاه متنی را در شبکه‌های تلفن ثابت و همچنین امکان تبادل با شبکه سیار را ممکن می‌سازد و باعث می‌شود تا بتوان خدمات متنوع دیگری را نیز از طریق دستگاه‌های تلفن ثابت عرضه کرد.
این قابلیت از طریق گوشی‌هایی امکان‌پذیر است که قابلیت ارسال پیامک را دارا هستند. تمامی مشترکان تلفن ثابت می‌توانند با تهیه این گوشی‌ها از این سرویس بهره‌مند شوند. (نیاز به ثبت نام و پرداخت وجه اولیه نیست).
در حال حاضر از طریق مراجعه به سایت مخابرات استان تهران می‌توان با دانلود نرم‌افزار ارسال پیامک تلفن ثابت (پیاثا) از طریق مودم و بدون نیاز به اینترنت با ارایه شخصی به تلفن ثابت یا همراه پیامک ارسال کرد.
و بنا بر اعلام مشترکان در آینده نزدیک می‌توانند بدون نیاز به گوشی تلفن خاص از طریق اینترنت و دسترسی به بخش خدمات الترونیک وب‌سایت‌ مخابرات استان تهران پیامک‌های خود را ارسال و دریافت کنند.
* سرویس‌های شبکه هوشمند (IN)
شبکه هوشمند سیستمی یکپارچه برای ارایه سرویس‌های مخابراتی است که دامنه وسیعی داشته و از یک سازمان بزرگ تا یک فرد می‌توانند از آن استفاده کنند، این سرویس‌ها عبارتند از: مکالمه اعتباری، مکالمه رایگان، شماره اختصاصی، شماره فراگیر، شماره تلفنی، نظر سنجی تلفنی، انتقال شماره و پست صوتی.
*سرویس ۱۸۱۸
سرویس پرداخت و پیام‌رسان ریز مکالمات (۱۸۱۸) یکی دیگر از خدمات مهم شرکت مخابرات استان تهران است، با این سرویس مشترکان می‌توانند از طریق تماس با شماره (۱۸۱۸) و بدون رمز عبور، صورتحساب خود را پرداخت کنند و نیز از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب خود به شکل شنیداری و یا به صورت نمابر آگاه شوند.
* مزایا و قابلیت‌ها
امکان پرداخت صورتحساب برای دارندگان کارت‌ یا شبکه شتاب با ارایه رمز دوم کارت و بدون نیاز به قبض، وصل تلفن قطع شده مشترک بلافاصله پس از پرداخت توسط وی و بدون نیاز به مراجعه مشترک به مرکز، پخش صوتی اطلاعات مندرج بر صورتحساب و نیز ریزمکالمات بین شهری بین‌المللی و تماس‌های تلفن ثابت به همراه؛ ارسال ریزمکالمات میان دوره و آخرین دوره مشترک به نمابر وی؛ اعلام کارکرد میان دوه علی‌الحساب مشترک و اعلام صورتحساب آخرین دوره و نیز دوره‌های قبل
* سرویس ویدیو کنفرانس
ویدیو کنفرانس فن‌آوری است که افراد را قادر می‌سازد تا در مکان‌های مختلف و فواصل گوناگون از یکدیگر، صوت و تصویر را به‌صورت زنده دریافت کرده و همانند جلسات حضوری با یکدیگرارتباط داشته و تبادل نظر کنند، شرکت در مناقصات، مزایده‌ها، سمینارها و کنفرانس‌ها، هم‌چنین انجام تجارت و تبادل اسناد مالی و عقد قرارداد، ارایه گزارش و تبادل نظر در مورد پروژه‌های مختلف و نیز انجام آموزش، مشاوره و از مهمترین کاربردهای این سرویس است.
امکان دسترسی بیش‌تر و آسان‌تر و نیز صرف زمان کمتر جهت دسترسی به اطلاعات، رفع محدودیت‌های مکانی، تصمیم‌گیری سریع، افزایش بهره‌وری و کارآمدی، صرفه جویی در مصرف انرژی از جمله مزایای استفاده از سرویس‌ ویدیو کنفرانس است.
* سرویس‌های دیتا
- سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL)
ADSL فن‌آوری جدیدی است که بیش‌ترین سرعت را برای دسترسی به اینترنت بدون نیاز به تدارک زیرساخت‌های جدید ممکن ساخته و برقراری ارتباط اینترنت را بدون اشغال خط تلفن مقدور می‌سازد. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه می‌شود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد، هزینه ADSL نیز با توجه به پنهای باند دریافتی به‌عنوان هزینه دریافت می‌شود.
- سرویس دسترسی به اینترنت
با ایجاد یک شبکه گسترده IP در سراسر کشور و فراهم کردن دروازه‌های پرظرفیت بین‌الملل از طریق کابل‌های فیبر نوری در مسیرهای مختلف ارتباطی و با اتصال مستقیم به اصلی‌ترین نقاط دنیا، قابلیت سرویس‌دهی به متقاضیان اینترنت در سراسر کشور با هر میزان پنهای باند مورد تقاضا را داراست.
- سرویس‌ اتصال به شبکه IP ملی (اینترنت)
با توجه به ایجاد یک بستر وسیع IP در سطح استان با گستردگی در کلیه مراکز و امکان دستری به این شبکه از طریق شبکه‌های دسترسی استانی سرویس بنام “اینترنت” به متقاضیان ارائه می‌شود، با اتصال متقاضیان به این شبکه (با پهنای باندهای مورد نیاز) امکان دسترسی به کلیه نودها و میزبان‌های (host) داخل کشور (شامل آدرس‌های معتبر اینترنتی داخل کشور و نیز آدرس‌های Private متصل شده به این شبکه در سراسر کشور) فراهم می‌شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي