جزئیات حادثه تروریستی چاربهار به‌نقل از مجروحان

۱۳۸۹/۰۹/۲۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

شماری از مجروحان حادثه تروریستی روز گذشته چابهار با تشریح جزئیات انفجار بمب و تقبیح این اقدام پلید و جنایتکارانه گفتند: اقدام رذیلانه تروریستها، اتحاد شیعه و سنی را افزونتر و عزم آنان را برای صیانت از نظام و اسلام بیشتر کرده است.
به گزارش ایرنا، این بار چابهار در روز تاسوعا به عاشورایی دیگر تبدیل شد و سی و چند نفر از سبکبالان عاشق آقا ابا عبدالله الحسین (ع) خالصانه پر کشیدند و به دیدار معبود شتافتند.
ظهر روز تاسوعا در هنگامه ای که هیاتها و دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در حال عزاداری برای سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بودند، دست پلید یزیدیان زمان از آستین چند تروریست جنایتکار بیرون آمد و شماری از هموطنان مرد و زن شیعه و سنی را شهید و مجروح کرد.
یکی از مجروحان این حادثه در بیمارستان امام علی (ع) چابهار به خبرنگار ایرنا گفت: در محل سقاخانه در حال توزیع شربت نذری میان عزاداران بودم که ناگهان با صدای انفجاری همه جا لرزید و متوجه جاری شدن خون از سر و پایم شدم.
‘علی اصعر خدنگی’ افزود: بر اثر این انفجار از ناحیه سر و کشاله ران مورد اصابت ترکش قرار گرفتم.
وی بیان کرد: دشمنان اسلام و نظام اسلامی فکر می کنند با این قبیل اقدامهای جنایتکارانه می توانند خللی در عزم و اراده ملت ایران در حمایت از نظام اسلامی و اتحاد و همبستگی شیعه و سنی ایجاد کنند اما ملت ایران فرزند عاشورا و پیرو حسین بن علی (ع) است.
سید ‘محمد امین سجادی’ یکی دیگر از مجروحان که از ناحیه پا دچار اصابت ترکش و مجروح شده است، نیز گفت: با شنیدن صدای انفجاری در مقابل فرمانداری به سرعت برای اطلاع از موضوع و در صورت نیاز کمک به آسیب دیدگان، به محل انفجار حرکت کردم.
وی افزود: هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بودم که در مقابل سقاخانه چهارباغ خیابان امام خمینی و نزدیکی میدان شهدا صدای انفجار دیگری شنیدم و با اصابت ترکش به پایم دچار خونریزی شدید شدم.
استوار یکم ‘مهدی دودانگه’ مجروح دیگر این حادثه که از ناحیه پا صدمه دیده است، گفت: به عنوان مامور حفاظت و نظم عزاداران در کنار خیابان ایستاده بودم که ناگهان یک نفر با سرعت از سمت راست فرمانداری خود را به جمعیت عزادار رساند و در همان لحظه بمبی منفجر شد.
وی افزود: در حالیکه بوسیله ترکش بمب مجروح شده بودم، شاهد هلاکت یکی از تروریستها به دست ماموران انتظامی بودم .
‘صمد نارویی’، ‘مصطفی میرشکاری’، ‘حسینعلی آه پرویز’ و ‘ذاکر فرموده’ دیگر مجروحان حادثه تروریستی دیروز چابهار نیز به علت وخامت اوضاع جسمانی، نتوانستند با خبرنگار ایرنا گفتگو و مصاحبه کنند.
امام جمعه چابهار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پس از انفجار بمب، مردم همچنان در صحنه حاضر بودند و نه تنها دچار ترس و وحشت نشدند بلکه به سرعت به کمک مجروحان و انتقال پیکر شهدا به بیمارستان شتافتند.
حجت الاسلام سید ‘محمد موسوی’ اظهار داشت: عشق مردم این منطقه به امام حسین (ع) به حدی است که حادثه انفجار نتوانست مانع ادامه برگزاری مراسم شود و پس از اتمام امداد رسانی به مجروحان و انتقال پیکر شهدا به سردخانه، آیین عزاداری همچنان ادامه یافت.
وی بیان کرد: با وجودی که مسوولان به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی اعلام کردند مراسم عزاداری تعطیل شود، اما جمعیت کم نظیری که حداقل طی سی سال گذشته سابقه نداشت در آیین شب و روز عاشورا در این شهرستان شرکت داشتند.
امام جمعه چابهار گفت: اقشار مختلف مردم چابهار روز گذشته پس از حادثه انفجار تروریستی در تماس های متعدد و مکرر با دفتر امام جمعه اعلام کردند، در مراسم عزاداری روز عاشورا کفن پوش شرکت کرده و در خیابانها به عزاداری می پردازند.
وی اظهار داشت: مجروحان حادثه نیز در مصاحبه با رسانه های ارتباط جمعی از مردم تقاضا کردند، عزاداری روز عاشورا با شکوه بیشتری برگزار شود که مردم نیز با حضور پرشورتر از گذشته آیین سوگواری را برگزار کردند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي