تسهيلات بانک قرض الحسنه براي هيئت هاي مذهبي و کارمندان

۱۳۸۹/۰۹/۱۴ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.donya-e-eqtesad.com/News/1783/13-03.jpg
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از درخواست افزایش سقف تسهیلات پرداختی خبرداد و گفت: به هیئت‌های مذهبی برای خرید لوازم صوتی و سایر نیازهای آنها تسهیلات قرض‌الحسنه پراخت خواهد شد.

غلامرضا مصطفی پور امروز در نشستی خبری به مناسبت سومین سالگرد تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: این بانک آماده است تسهیلات اشتغالزایی بپردازد اما دولت هیچ بودجه‌ای برای تسهیلات اشتغالزایی به این بانک اختصاص نداده است و منابعی که پرداخت می کنیم از خود بانک بوده است. مصطفی‌پور گفت : اگر کارفرمایی ، شرکت‌ جدیدی ایجاد کند و 50 درصد سرمایه آن را تامین کند ما هم آماده ایم 50 درصد بقیه را پرداخت کنیم تا در آن شرکت یا بنگاه شریک باشد. مصطفی پور تاکید کرد: سپرده‌گذاری ویژه به صورت یکی از فعالیت‌های مهم بانک قرض‌الحسنه در حال اجراست و آماده ایم متصدی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به کارگران یا کارمندان برخی از شرکت‌های متقاضی شویم و بانک در کنار منابع شرکت، تسهیلات را پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: پنج میلیون نفر حقوق‌بگیر در کشور وجود دارد که با لحاظ کردن تعداد خانوارهای آنها معادل یک سوم جمعیت کشور می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.

مصطفی‌پور در باره ندادن جوایز به سپرده‌گذاران گفت: این بانک فقط برای سپرده‌گذارانی با نیت قرض‌الحسنه تشکیل شده است و قصد افزایش منابع خود را با تبلیغات رنگارنگ ندارد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات مشارکتی به حقوق‌بگیران گفت : سپرده‌های جذب شده در بانک 100 درصد مردمی است و نیازی نیست که برای دریافت تسهیلات در این بانک، منابع به مدت مشخصی نگهداری شود چون به محض تکمیل و دریافت اطلاعات، تسهیلات پرداخت خواهد شد. مصطفی پور افزود : سقف تسهیلات بانک قرض‌الحسنه 2 میلیون تومان است اما در مورد عقود مشارکتی تا 10 میلیون تومان می‌تواند افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت : سقف تسهیلات قر‌ض‌الحسنه در کمیسیون اقتصادی دولت طبق آئین‌نامه تاسیس بانک قرض‌الحسنه تصویب شده است و البته تقاضای افزایش این تسهیلات را ارائه کرده ایم. مصطفی‌پور افزود: سقف تسهیلات بنگاههای اقتصادی ، یکصد میلیون ریال است اما برای تمام آحاد 2 میلیون تومان و برای کسبه و صنوف 5 میلیون تومان است. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: بنگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادهایی که می‌خواهند به کارمندان از منابع داخلی خود تسهیلات پرداخت کنند می‌توانند با با مشارکت این بانک سقف تسهیلات پرداختی را افزایش دهند. وی اضافه کرد : بانک معادل ریالی را که شرکت متقاضی می‌خواهد به کارمندان خود بپردازد در اختیار شرکت می‌گذارد تا تسهیلات پرداختی 2 برابر شود و تسهیلات پرداختی بانک تا 10 میلیون تومان خواهد بود. مصطفی‌‌پور با اشاره به برنامه دولت برای انتقال تمام منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها به این بانک، گفت : هنوز محقق نشده است. مصطفی پور اظهار داشت : برای ورود به بورس تلاش می کنیم و در آستانه تصویب اساسنامه جدید در شورای پول و اعتبار هستیم . وی گفت: تشابه نام «مهر» در بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه موجب ایجاد برخی افکار ضد و نقیض در این بانک شده است؛ بعضی از مواقع خودمان هم نمی‌دانیم که کدام «مهر» هستیم.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي