مهلت به طلافروشان تا پایان آذرماه

۱۳۸۹/۰۹/۱۴ | برچسب‌ها: | 0نظرات

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مهلت ثبت نام از طلافروشان برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تا پایان آذرماه سال جاری تمدید شد، تصریح کرد: مجازات‌های لازم برای افرادی که مالیات بر ارزش افزوده خود را به موقع پرداخت نکنند در نظر گرفته شده که در صورت عدم تمکین در مورد آنها اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، “علی عسکری” در حاشیه سومین کنفرانس بین‌المللی حسابداری در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: طلافروشان نیز باید مانند سایر صنوف به نظام مالیاتی بپیوندند.
وی تصریح کرد: طلافروشان باید در مهلت در نظر گرفته شده اقدام به ثبت نام کنند تا تاخیری در پرداخت مالیات آنها ایجاد نشود.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عدم تمکین برخی از طلافروشان در ماه‌های گذشته برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: مجازات‌های لازم برای افرادی که مالیات بر ارزش افزوده خود را به موقع پرداخت نکنند در نظر گرفته شده که در صورت عدم تمکین در مورد آنها اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: ۷۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده طلافروشانی که در مهلت مقرر ثبت نام نکنند، افزایش می‌یابد. همچنین مجازاتی برای افرادی که اظهارنامه های مالیاتی خود را پر نکرده‌اند در نظر گرفته خواهد شد.
وی تعداد طلافروشان کشور را ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: حدود چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار خرده‌فروش در این بخش فعال هستند که مشمول بند “ج” می‌شوند. همچنین ۱۰هزار طلافروش مشمول مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد.
مالیات‌های دریافت شده تاکنون
عسکری درباره عملکرد هشت ماهه سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مالیات در کشور جمع‌آوری شده که این میزان ۸۰ درصد مالیات‌های دریافتی را شامل می‌شود. همچنین محاسبه مالیات مهرماه بتازگی شروع شده که به طور یقین ۱۳هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
معاون وزیر اقتصاد با تائید بر ضرورت گسترش مالیات بر ارزش افزوده در کشور اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده قانون سودمندی است که ابتدا برای طلافروشان با ابهاماتی مواجه شد اما در نشست‌های بعدی که با حسابرسان، کارشناسان اقتصادی و طلافروشان برگزار شد، این موارد رفع شد.
یکهزار نفر ثبت نام کردندرئیس سازمان امور مالیاتی گفت: تاکنون نزدیک به یک‌هزار طلافروش برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، ثبت نام کرده‌اند.
وی در خصوص تمدید مهلت ثبت نام از سوی طلا فروشان گفت: برخی از طلافروشان به علل مختلف نتوانستند تا پایان آبان ماه ثبت نام کنند که به همین سبب خواستار تمدید مهلت ثبت نام شدند.
کاهش مالیات کارمندان با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها
رئیس سازمان امور مالیاتی درباره کاهش مالیات کارمندان گفت: هم اکنون پایه مالیاتی براساس درآمد سالانه پنج میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده که ماهانه اندکی بیش از ۴۰۰ هزار تومان می‌شود.
عسکری ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها معافیت مالیاتی از میزان کنونی افزایش می‌یابد اما هم اکنون نمی‌توان این میزان را اعلام کرد و باید منتظر اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بود.
افزایش مالیات بر ارزش افزوده در قانون برنامه پنجم توسعهوی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش میزان مالیات بر ارزش افزوده در برنامه پنجم توسعه، گفت: طبق برنامه یادشده قرار است سالانه یک درصد به میزان مالیات بر ارزش افزوده، اضافه شود که روی هم پنج درصد می‌شود و با میزان سه درصد کنونی در پایان برنامه این میزان به هشت درصد خواهد رسید.
ظرفیت‌های ناشناخته برای اخذ مالیات
عسکری معتقد است: ظرفیت‌های اقتصادی کشور در خصوص مالیات دو برابر آن چیزی است که هم اکنون دریافت می‌شود.
وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون همه ظرفیت‌های اقتصادی به درستی شناسایی نشده که امیدواریم هرچه سریعتر ظرفیت‌ها شناخته شود و فاصله‌ها کاهش یابد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي