توجه : نحوه‌ي اصلاح اطلاعات خانوارهاي بدون كد رهگيري اعلام شد

۱۳۸۹/۰۹/۲۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.anboohsazan-isf.ir/files/images/item/fixed/pnustatistic806.jpg

درحالي كه پيش از اين اعلام شده بود نحوه اصلاح و تكميل اطلاعات خانوارهاي بدون كد رهگيري در سامانه اينترنتي مركز آمار ايران، نيمه آذرماه مشخص مي‌شود، اين موضوع با 10 روز تاخير به تازگي در سامانه مركز آمار اطلاع‌رساني شده است.

به گزارش ايسنا، بر اساس آنچه در اين پايگاه منتشر شده، كساني كه کد رهگيري يا رمز عبور خود را فراموش کرده‌اند، بايد از "عدد 8 يا 9 رقمي سمت چپ درج شده در پشت کارت ملي سرپرست خانوار" به عنوان كد رهگيري استفاده كنند.

**چگونگي اصلاح اطلاعات اقتصادي خانوارها**

مرحله‌ جديد اجراي طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار كه شامل اصلاح اطلاعات قبلي و وارد كردن اطلاعات مربوط به خانوارهاي جديد است، از اول آذرماه آغاز شده و تا 45 روز ادامه خواهد داشت.

براساس اين طرح ثبت‌نام‌شدگان در سال 1387 و ارديبهشت ماه 1389 مي‌توانند اطلاعات اقتصادي خانوار را تاييد يا اصلاح كنند.

براي اين كار يك سامانه‌ اينترنتي به نشاني www.yaraneh.amar.org.ir طراحي شده است كه افراد مي‌توانند با مراجعه به آن نسبت به تصحيح اطلاعات قبلي يا وارد كردن اطلاعات جديد اقدام كنند.

ثبت‌نام‌شدگان سال 1387 كه فرم كاغذي مربوط به اطلاعات اقتصادي خانوار را پر كرده‌اند، براي دسترسي به اطلاع خود در اين سامانه‌ اينترنتي بايد شماره ملي و كد رهگيري خود را به همراه داشته باشند. ثبت نام شدگان ارديبهشت‌ماه سال جاري كه اطلاعات خود را از طريق پايگاه اينترنتي مركز آمار ايران ثبت كرده‌اند نيز براي اصلاح آن به شماره ملي و رمز عبور نياز خواهند داشت.

از سوي ديگر تلفن گوياي مركز آمار ايران به شماره‌ 8587 ـ 021 با 960 خط و شماره‌ تلفن‌هاي 85107710 ـ 85107713 ـ 85107716 و 85107719 درباره‌ي اطلاعات اقتصادي خانوار پاسخگوي سوالات هموطنان است.

كساني كه مي‌خواهند درباره‌ سرپرست خانوار خود اطمينان حاصل كنند، مي‌توانند با ارسال شماره ملي به مركز پيام 300000 از اين موضوع اطلاع يابند. اين بدان معناست كه اگر كسي طي زمان جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار به هر دليلي از خانواده‌اي منفك شده مي‌تواند اطمينان يابد كه اطلاعات اقتصادي او هم اكنون تحت پوشش خانوار قبلي است و يا اينكه هنوز در سامانه مركز آمار ايران ثبت نشده است.

اگرچه در اين مرحله از تكميل اطلاعات اقتصادي خانوار سرپرست خانواده مي‌تواند با مراجعه به سامانه نسبت به اصلاح يا تكميل اطلاعات خود اقدام كند، اما كساني كه تاكنون به هر دليلي در اين سامانه ثبت نام نكرده‌اند نيز مي‌توانند نسبت به ثبت اطلاعات خود و اعضاي خانوارشان اقدام كنند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي