جزئيات‌ ارسال پيامك از شبكه‌ تلفن ثابت

۱۳۸۹/۰۹/۲۰ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.dl.takmob.net/images/trick%20and%20learning/NEC-UX-5000%20%5Bwww.Takmob.Net%5D.gif
سرويس پيام كوتاه تلفن ثابت، ارسال پيام‌هاي كوتاه متني را در شبكه‌هاي تلفن ثابت و هم‌چنين امكان تبادل با شبكه سيار را ممكن مي‌سازد و باعث مي‌شود بتوان خدمات متنوع ديگري را نيز از طريق دستگاه‌هاي تلفن ثابت عرضه كرد.

به گزارش ايسنا، اين امكان از طريق گوشي‌هايي امكان‌پذير است كه قابليت ارسال پيامك را دارا هستند و تمامي مشتركان تلفن ثابت مي‌توانند با تهيه اين گوشي‌ها از اين سرويس بهره‌مند شوند. (نياز به ثبت نام و پرداخت وجه اوليه نيست).

در حال حاضر از طريق مراجعه به سايت مخابرات استان تهران مي‌توان با دانلود نرم‌افزار ارسال پيامك تلفن ثابت (پياثا) از طريق مودم و بدون نياز به اينترنت با ارايه شخصي به تلفن ثابت يا همراه پيامك ارسال كرد.

بنا بر اعلام مشتركان در آينده نزديك مي‌توانند بدون نياز به گوشي تلفن خاص از طريق اينترنت و دسترسي به بخش خدمات الكترونيك وب‌سايت‌ مخابرات استان تهران پيامك‌هاي خود را ارسال و دريافت كنند.

روش ارسال پيام در شبكه تلفن ثابت همانند ارسال پيام توسط گوشي‌هاي تلفن همراه در شبكه سيار است و مشترك بايد تنها يكبار پس از تهيه گوشي، شماره مركز SMSC را در دستگاه تلفن خود ذخيره كند.

مشترك ابتدا وارد منوي دستگاه تلفن خود شده و شماره 9717000 را در قسمت SMS CENTER (در هر دو قسمت Deliver و Submit) وارد مي‌كند. از اين زمان به بعد مشترك قادر خواهد بود پيامك‌هاي خود را به طريق زير ارسال كند:

* دكمه write دستگاه را فشار دهيد.

* پيام خود را توسط دكمه‌هاي موجود تايپ كرده و دكمه ok را فشار دهيد.

* شماره تلفن مقصد يا گيرنده را وارد كرده و دكمه ok را فشار دهيد.

بدين ترتيب پيام فرد ارسال خواهد شد و پيغام موفق (successful) روي گوشي‌اش نمايش داده مي‌شود، پس از چند ثانيه در صورت دريافت پيام توسط گيرنده، گوشي با پخش يك آلارم و اعلام روي صفحه نمايش، تحويل موفق پيام را به فرد اعلام مي‌كند. (delivery)

* سقف تعرفه ارسال پيامك تلفن ثابت

بايد توجه شود كه تلفن ثابت به تلفن ثابت (شهري) يك پالس، تلفن ثابت به تلفن ثابت (بين شهري)، دو پالس، تلفن همراه با تلفن ثابت (شهري و بين شهري)، متن فارسي دو پالس، انگليسي 5 پالس، تلفن ثابت به تلفن همراه (شهري و بين شهري)، دو پالس است و هزينه هر پالس 7/44 ريال محاسبه مي‌شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي