تازه ترین خبرها از آلودگی هوا در تهران

۱۳۸۹/۰۹/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.asriran.com/files/fa/news/1387/10/9/103556_391.jpg
وزارت بهداشت هر سال مطالعات دقیقی را درباره اثرات آلودگی هوا بر سلامت مردم انجام می‌ دهد، این مطالعه سال گذشته نیز انجام شد و نشان داد که بین ۳۵۰۰ تا ۴ هزار نفر به علت عوارض ناشی از آلودگی‌ها فوت کردند.
مدیر کل بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا سال گذشته جان ۳۵۰۰ تا ۴ هزار نفر را گرفته است، طی روزهای اخیر میزان آلودگی هوا کم نشده و اگر این روند ادامه یابد برای کنترل وضعیت احتمالاً دوباره در تهران تعطیلی خواهیم داشت.
کاظم ندافی در گفت و گو با  فارس، افزود: وزارت بهداشت هر سال مطالعات دقیقی را درباره اثرات آلودگی هوا بر سلامت مردم انجام می‌ دهد، این مطالعه سال گذشته نیز انجام شد و نشان داد که بین ۳۵۰۰ تا ۴ هزار نفر به علت عوارض ناشی از آلودگی‌ها فوت کردند.
وی ادامه داد: بیشتر افرادی که بر اثر آ‌لودگی هوا جان خود را از دست دادند به بیماری‌های قلبی، عروقی، تنفسی مثل آسم مبتلا بودند یا افراد سالخورده بودند.
مدیر کل بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: این مطالعه فقط بر اساس آ‌لودگی ذرات معلق (pm10) و گاز مونوکسید کربن است.
وی افزود: برای کاهش آلودگی هوا برنامه جامعی در ۱۰ محور تصویب شده که دستگاه‌های مختلف برای اجرای آن دخیل هستند، متولی اصلی پیگیری اجرای این برنامه سازمان محیط زیست است، اصلاح و استاندارد شدن سوخت، اصلاح شبکه بزرگراهی و خارج شدن خودروهای فرسوده بخش هایی از این محورهای دهگانه این برنامه هستند.
ندافی ادامه داد: در برخی محورهای این برنامه مانند اصلاح سوخت موفقیت داشته‌ایم و اکنون سوخت مصرفی در کشور استاندارد یورو ۴ را دارد اما برخی محورهای آن مانند خارج کردن خودروهای فرسوده با وجود اقداماتی که انجام شده موفقیت کامل نداشته‌ایم، همچنین توسعه شبکه حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوسرانی نیز موفقیت های مورد انتظار را نداشته است.
وی گفت: وظیفه وزارت بهداشت در اجرای برنامه کاهش آلودگی هوا، اطلاع رسانی و تحیل اطلاعات است، همچنین در شرایط اضطرار و هشدار رسیدگی به آسیب دیدگان و بیمارانی که به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند، را به عهده دارد،.
وی ادامه داد: وضعیت آ‌لودگی هوا در تهران به علت پایداری جوی طی روزهای گذشته بهتر نشده است، بیشترین میزان این آلودگی نیز ناشی از خودورها و وسایل حمل و نقل عمومی است و اگر این روند ادامه یابد این احتمال که دوباره در تهران تعطیلی اعلام شود وجود دارد.
ندافی گفت: تعطیل شدن تهران به کاهش آلودگی هوا کمک نمی کند بلکه فقط کمک می کند که وضعیت از این که هست بدتر نشود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي