كنكور سراسري قطعاً تا سال 90 حذف مي‌شود

۱۳۸۹/۰۹/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://4ghad.com/p6/konkoor/32.jpg
وزير آموزش‌و‌پرورش در حاشيه گردهمايي سراسري معاونين آموزشي و متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به اينكه كنكور سراسري قطعاً تا سال 90 حذف مي‌شود گفت: قانون حذف كنكور مستلزم تلاش تمامي مراجع آموزشي كشور است و در اين ميان وزارت آموزش و پرورش بيشترين آمادگي را براي حذف كنكور و اجراي قانون دارد چرا كه معتقديم كنكور سراسري و شكل نادرست اجراي آن در طول سالهاي‌ اخير صدمات زيادي را به تعليم و تربيت كشور وارد كرده است.

حميدرضا حاجي‌بابايي با اشاره به اينكه در كنكور سراسري امسال ميزان تاثير نمرات دانش‌آموزان در كنكور 25 درصد است گفت: در حال حاضر با همكاري سازمان سنجش هر ساله در ميزان و نسبت تاثير نمرات در كنكور سراسري افزايش داريم كه اين امر باعث حذف تدريجي كنكور سراسري مي‌شود.

وي افزود: حذف مقطع پيش‌دانشگاهي و اضافه شدن سال چهارم دبيرستان كه در طرح اصلاح ساختار آموزشي پيش‌بيني شده است مقدمه مناسب و صحيحي براي حذف تدريجي كنكور است و همه اينها طي سالهاي آينده اجرا مي‌شود تا دانش‌آموزان و خانواده‌هاي آنها دغدغه‌اي به نام كنكور نداشته باشند.

وي در ادامه با اشاره به واگذاري آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي به وزارت علوم اظهار داشت: مجلس طي قانوني آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي را از آموزش و پرورش به وزارت علوم موافقت كرد كه اين امر باعث كوچك‌سازي بدنه آموزش و پرورش و واگذاري آموزش‌هاي عالي به مرجع اصلي خود در كشور شد.

وي ادامه داد: آموزش و پرورش وزارتخانه‌اي براي تربيت دانش‌آموزان است نه دانش‌جويان بر همين اساس ما معتقديم كه بايد تمامي ظرفيت‌ها و زير ساخت‌هاي خود را صرف تربيت دانش‌آموزان كنيم كه البته اين امر باعث رشد و شكوفايي هرچه بيشتر نظام تعليم و تربيت كشور مي‌شود.

وي در پايان تاكيد كرد: اميدواريم با واگذاري اين آموزشكده‌ها به وزارت علوم ديگر شاهد بروز مشكلاتي براي اين دانشجويان نباشيم.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي