اسامی خودروهای پر خطر در حال تولید

۱۳۸۹/۰۹/۰۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.niazerooz.com/Im/O/88/0123/L6337511389060.jpg
وانت پیکان، وانت نیسان و پراید جزء خودروهای پر خطر در حال تولید است.
واحد مرکزی خبر: رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی کشور گفت: هیچ خودرویی بدون داشتن استاندارهای فنی و زیست محیطی شماره گذاری نخواهد شد.
سردار سرتیپ اسکندر مومنی در نشستی خبری با اشاره به این که وانت پیکان، وانت نیسان و پراید جزء خودروهای پر خطر در حال تولید است، افزود: این دسته خودروها نیاز به جایگزین دارد و باید در پروسه ای چند ساله برای از رده خارج کردن آنها تلاش شود.
وی اضافه کرد: اگربخواهیم جلوی شماره گذاری محصولی از کارخانه ای را بگیریم، اعلام می کنیم بطوریکه ۱۲ روز جلوی تولید محصول بزرگ ترین خودرو ساز خاورمیانه گرفته شد.
سردار مومنی گفت: در این زمینه مسئله مخفی وجود ندارد.
وی افزود: درخصوص استاندارد بودن خودروهای تولید داخل موسسه استاندار باید پاسخگو باشد اما هم اکنون استاندارهای پذیرفته شده منسوخ شده است و نمی توان در بروز یک حادثه برای عوامل موثر درصد تعیین کرد.
سردار مومنی درباره مصوبه مجلس درخصوص ورود خودروهای دسته دوم به کشور گفت: این طرحی پنج ساله است و باید تا زمان الزم اجرا شدن و تدوین آئین نامه مربوط منتظر بمانیم؛ در آئین نامه آن حتما جوانب ایمنی و مصالح مردم در نظر گرفته می شود.
مومنی درباره فروش اسپری برای مخفی کردن پلاک ماشین ها از دوربین ثبت تخلف گفت: در مقطعی پلاک ها دستکاری می شد و استفاده از این اسپری نوعی کلاه برداری است.
وی افزود: هرگونه دستکاری در پلاک خودرو جرم است و جریمه دارد ضمن آنکه کاری غیر اخلاقی است.
سردار مومنی گفت: افرادی که با هر وسیله ای در پلاک خودرو دستکاری کنند به عنوان جعل در پلاک به دادگاه معرفی می شوند اما این موارد به حداقل رسیده است.
وی در ادامه درباره افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ورود بیمه برای قبول خسارت خودرو تصادفی۱۵تا ۲۰ درصد در کاهش ترافییک موثر است و جلوی بسیاری از راهبندان ها را می گیرد.
سردار مومنی گفت: تغییر ساعات کاری، کاهش تقاضای سفر، خروج واحدهای اداری و تجاری از محدوده طرح ترافیک و افزایش ایستگاه های سی ان جی از مقدمات افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی و سرعت حمل و نقل است.
وی افزود: پلیس طرح های متعددی برای کمک به توسعه ناوگان حمل نقل عمومی براساس قانون هدفمندی کردن یارانه ها پیشنهاد داده است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي