جشنواره فیلم کیش فراخوان داد

۱۳۸۹/۰۹/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.yjc.ir/News/Images/Attach/Large/382047_1.jpg
بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم کیش و زیرمجموعه‌های این رویداد بین‌المللی اعلام شد. به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم کیش، این جشنواره با شعار «میراث مشترک آینده مشترک» و با هدف حمایت از آثار برتر و رویکرد به فرهنگ ملی و بومی در بعد داخلی و گسترش تعاملات و همگرایی منطقه‌ای و با استفاده از مؤلفه‌های مشترک مذهبی، فرهنگی، جغرافیایی به همت مرکز امور مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی چهارم الی هشتم اردیبهشت‌ 1390 در کیش برگزار می‌شود.

«جایگاه تعالیم حیات بخش اسلام به عنوان مهمترین عامل وحدت و تعامل مردم کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی»، «توجه به مزیت‌های معنوی و فرهنگی این منطقه به عنوان خواستگاه کهن‌ترین فرهنگ‌های جهانی به مثابه عامل مهم در روابط بین ملت‌ها و دولت‌ها»، «زمینه‌های تاریخی در روابط گسترده و کهن فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ملت‌های ایران، آسیای مرکزی و خاور‌میانه»، «اهمیت تمدن، فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران، آسیای مرکزی و خاورمیانه در تعاملات منطقه‌ای و جهانی»، «توجه و نمایش نقش ممتاز مناطق آزاد و تجاری در سرعت بخشیدن به تبادلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم منطقه»، «نقش جذابیت‌های توریستی ، اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران، آسیای مرکزی و خاورمیانه درجهان امروز»، «توجه به موضوعات و مفاهیمی که معرف جایگاه فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است» و «نقش خلیج فارس و دریای کاسپین (خزر) به عنوان بستری تاریخی، اقتصادی و فرهنگی در جهان» از موضوعات این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کیش دربخش های مختلف مسابقه سینمای ایران (خلیج فارس)، مسابقه سینمای بین‌الملل (حکیم ابن سینا، میراث مشترک)، بخش مسابقه مناطق آزاد، بخش مسابقه فیلمنامه نویسی (کِلک فیروزه ای)، بخش نوعی نگاه (مسابقه فیلم‌های 262 ثانیه‌ای)و بخش جنبی برگزار می‌شود.

این جشنواره در قالب مسابقه فیلم‌های سینمایی، کوتاه، مستند، سینمایی ویدیویی، تولید فیلم‌های کوتاه موضوعی در بخش نوعی نگاه، مسابقه فیلمنامه‌نویسی و بخش های جنبی طراحی و پی‌ریزی شده است.

16 بهمن به عنوان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره عنوان شده است. علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ذکر شده آثارشان را در بخش های مختلف به نشانی: تهران - خیابان شهید بهشتی - خیابان قائم مقام فراهانی - کوچه شهید میرزا حسنی - پلاک 10 واحد 1 ارسال کنند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي