کریم باقری برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد

۱۳۸۹/۰۹/۰۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://upload.p30pedia.com/uploads/1245794163.jpg
باقری در هشت آذر ۷۶ گل مهم تیم ملی ایران را در بازی تاریخی برابر استرالیا به ثمر رساند و موجبات آن پیروزی به یادماندنی را فراهم کرد.
کریم باقری یکی از محبوبترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران هم‌زمان با هشتم آذر و بازی تاریخی با استرالیا از فوتبال خداحافظی کرد. او پس از هجده سال بازی در تیم‌های مختلف کفش‌هایش را آویخت.
به گزارش ایسنا، کریم باقری کاپیتان پرسپولیس اعلام کرد که دیگر فوتبال بازی نخواهد کرد و تنها در تمرینات تیم پیشکسوتان حاضر خواهد شد.
علی دایی گفت که او در اندازه‌ای نیست که بخواهد برای “آقاکریم” تصمیم‌گیری کند. با این حال با وجود تمام این اظهارنظرها و در شرایطی که قرار بود باقری سه‌شنبه درباره آینده‌اش تصمیم‌گیری کند، او یکشنبه شب اعلام کرد که دیگر به میادین فوتبال بازنخواهد گشت.
به گزارش ایسنا، باقری از سال ۱۳۷۱ به طور حرفه‌ای فوتبالش را در تراکتورسازی آغاز کرد. او دو سال بعد به کشاورز رفت و با درخشش خود در این تیم تهرانی جذب پرسپولیس شد. باقری پس از انجام بازیهای درخشان در پرسپولیس و تیم ملی راهی آرمینیا بیلفلد آلمان شد و در مدت ۵۱ بازی ۴ گل برای این تیم به ثمر رساند. او سپس به صورت قرضی به النصر امارات رفت و تنها ۸ بازی برای این تیم انجام داد. بازیکن محبوب تیم ملی سپس با پیوستن به چارلتون انگلیس نخستین بازیکن ایرانی حاضر در لیگ برتر انگلیس لقب گرفت اما نتوانست به فوتبال در این کشور ادامه دهد و به خاطر خانواده‌اش تصمیم گرفت به آسیا بازگردد. باقری پس از چارلتون، السد قطر را برای ادامه فوتبال انتخاب کرد و کمتر از یک فصل برای این تیم قطری بازی کرد اما او سرانجام دوباره به پرسپولیس بازگشت. باقری هشت سال است که به طور مداوم برای پرسپولیس بازی می‌کند. باقری از هشت سال پیش تاکنون در ۱۷۸ بازی برای پرسپولیس به میدان رفته و موفق شده ۲۹ گل برای این تیم به ثمر برساند.
باقری در هشت آذر ۷۶ گل مهم تیم ملی ایران را در بازی تاریخی برابر استرالیا به ثمر رساند و موجبات آن پیروزی به یادماندنی را فراهم کرد.
باقری مهر گذشته و پس از ۸۷ بازی ملی در بازی دوستانه ایران برابر برزیل از فوتبال ملی خداحافظی کرد. او در ۸۷ بازی ۵۰ گل برای تیم ایران به ثمر رساند و گلزن‌ترین هافبک تاریخ فوتبال ایران لقب گرفت.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي