تازه ترین تازه ترین خبرها از افزایش وام ازدواج و و ام 10میلیونی خودروهای فرسوده

۱۳۸۹/۰۹/۰۷ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://hamvatansalam.com/images/news/vam2b.jpg
سیدمحمود احمدی افزود: فعلاً همان مبلغ 4میلیون تومان برای وام ازدواج مدنظر است، این در حالی است كه بانك مركزی برای كاهش زمان پرداخت وام ازدواج توسط بانكها كنترلهایی را اعمال می كند.
احمدی در پاسخ به سؤالی درباره زمان تحقق افزایش وام ازدواج به 5میلیون تومان عنوان كرد: پرونده این موضوع هم اكنون در دستور شورای پول و اعتبار است.وی گفت: تصمیم گیری برای اطمینان از پرداخت تسهیلات وام ازدواج و چگونگی اخذ وثیقه بر عهده خود بانكهاست.

وی درباره پرداخت وام 10میلیون تومانی به خودروهای فرسوده نیز گفت: در حال حاضر بانكها این وام را پرداخت می كنند، به علاوه بخش نظارتی بانك مركزی تحقق پرداخت این وام را كنترل می كند.وی درباره اخذ وثایق و ضامن در قبال پرداخت تسهیلات به خودروهای حمل و نقل عمومی اظهار داشت: این موضوع را باید بر عهده خود بانكها گذاشت متاسفانه نرخ مطالبات معوق در سیستم بانكی حاكی از عدم تأثیرگذار موثر وثایق در سیستم بانكی است.

احمدی در پاسخ به این سؤال كه آیا امكان دارد كه رانندگان این خودروها ضامن یكدیگر شوند و آیا این موضوع در حال حاضر در سیستم بانكی اجرایی شده است یا خیر؟ نسبت به این موضوع اظهار بی اطلاعی كرد و گفت: اگر چنین موضوعی نیز صحت داشته باشد باید توسط بانك مركزی اعلام شود.احمدی درباره تعداد تقاضاها برای تاسیس بانك جدید گفت: در حال حاضر ارائه مجوز به حدود 4 تا 5 بانك در حال نهایی شدن است، به هر حال باید متقاضیان تمام مراحل را برای تبدیل شدن به بانك بگذرانند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي