قیمت انواع گوشی موبایل 7 اذر89

۱۳۸۹/۰۹/۰۷ | برچسب‌ها: , | 0نظرات

قیمت‌ها از میان گارانتی‌های اصلی انتخاب و درج شده است. گوشی‌های بازار معمولا با میانگین 5 تا 15 هزار تومان اختلاف قیمت به فروش می‌رسد.


علامت - نشانگر کاهش قیمت و علامت + نشانگر افزایش قیمت و بدون علامت نشانگر ثبات قیمت نسبت به هفته گذشته است. علامت ؟ بیانگر آن است که گوشی مورد نظر به دلیل عدم عرضه از سوی نمایندگان قانونی با قیمت‌های متفاوت و غیررسمی ارائه می‌شود.




قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران
دنیای تولیدکنندگان تلفن همراه جهانی بر خلاف تولیدکنندگان داخلی که بعد از پنج‌سال هنوز نتوانسته اند تعداد مدل‌های تولیدی خود را به تعداد انگشتان دو دست و تیراژشان را با این همه حمایت‌های دولتی به 500 هزار نسخه برسانند تفاوتی از زمین تا آسمان دارد. دنیای آنها هر 48 ساعت یک‌بار به طور کامل ریست (راه اندازی مجدد) می‌شود. سیستم عامل‌هایشان هر چهار ماه یکبار نسخه‌های جدیدتری به تن می‌کنند و تیراژ فروش جهانی شان گاهی اوقات در یک مدل و تنها در یک فصل بالغ بر 20 میلیون نسخه می‌رسد. شاید به‌روز بودن، پشتکار داشتن و پذیرش بی چون و چرای شرایط رقابتی باعث شده باشد تا قهرمان این بازار گسترده هم اکنون بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون گوشی در دستان کاربران داشته باشد.
به هر حال این روزها بازار تلفن همراه انقلابی جدید را تجربه می‌کند. انقلابی هوشمند که کاربران را به سمت خرید گوشی‌های نسبتا گران قیمتی سوق داده است.

آی‌فون همچنان باهوش‌تر
بــــرخـلاف برنــدهای مطرح جهانی اما به نظر می‌رسـد که بازار گوشی‌های هوشمند بیشتر تحت تــاثیر محـــصولات اپل آمریکایی باشد. این شرکت هم‌اکنون توانسته است با چهار مدل از گوشی‌های آی‌فون خود بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد.
نسخه چهارم گوشی آی‌فون هم‌اکنون در بازار تهران تا قیمت یک میلیون و صد و سی هزار تومان به فروش می‌رسد. البته این نسخه بدون قفل این شرکت است که به راحتی قابلیت به روز رسانی و نصب نرم‌افزار را برای کاربران ایرانی فراهم آورده است.
از محاسن این گوشی می‌توان به حافظه 16 یا 32 گیگابایتی، دوربین دوم برای تماس‌های تصویری، صفحه نمایش ضد خش لمسی و خازنی و پردازنده یک گیگاهرتزی نام برد. البته استفاده از این گوشی عموما در کشورهایی مانند ایران که در سرعت و دسترسی به اینترنت محدودیت‌هایی وجود دارد، شاید کاربردهای واقعی خودش را نداشته باشد اما به هر حال این گوشی همچنان طرفداران خاص خود را دارد.

پیر ناشناخته هوشمند
بعد از برند اپل شاید بتوان باهوش‌ترهای دیگر را بیشتر به برند اچ‌تی‌سی نسبت داد. برندی که از دیرباز و حتی پیش از اپل به ساخت گوشی‌های هوشمند برای آی میت و گوشی‌هایی با برند اصلی خود مشغول بود، اما نتوانست از پروپاگاندای آمریکایی اپل جان سالم به در ببرد و جایگاه سابقه خود را به این برند آمریکایی واگذار کرد.
شرکت تایوانی که اولین به کارگیرنده ویندوز موبایل روی گوشی‌های تلفن همراه بود، اما این روزها تغییر رویه داده و بیشتر خاطرخواه آندروید شده است. سیستم عاملی که به نظر می‌رسد در چند سال آینده نامش را بیشتر در بازار تلفن همراه خواهیم شنید، به‌طوری که هم اکنون نیز شاخ و شانه کشیدن قاتلان آی‌فون نسبت به مزایای این سیستم عامل در مقابل iOS بیشتر شده است و به نظر می‌رسد برخی از مدیران اپل آمریکایی را نیز زیر زیرکی دلباخته خود کرده است.
گوشی Legend اچ تی سی که چند ماهی است روانه بازار تلفن همراه شده، توانسته با استقبال بالایی از سوی مشتریان این برند روبه‌رو شود.
گوشی Legend هم اکنون با قیمت نزدیک به 520هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. صفحه نمایش با کیفیت AMOLED و ظاهر شیک این گوشی از جمله دلایلی است که باعث شده تا مشتریان زیادی برای خرید این گوشی به بازار تلفن همراه مراجعه کنند. این گوشی 126 گرمی که در ابعاد 112 در 5/11 در 3/56 میلیمتری ساخته شده دارای صفحه نمایش مولتی تاچ لمسی 2/3 اینچی AMOLED، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی همراه با قابلیت تشخیص چهره است.
گوشی Legend اچ تی سی که از ماه فوریه سال 2010 میلادی روانه بازار شده دارای سیستم عامل آندروید، مرورگر آفیس و جک صوتی 5/3 میلیمتری است. حافظه داخلی این مدل اچ تی سی توسط مموری کارت microSD تا 32 گیگابایت ارتقا می‌یابد. گوشی HD2 اچ تی سی نیز دیگر پرفروش باهوش این برند در بازار است که قیمتی نزدیک به 600هزار تومان دارد. صفحه نمایش tft لمسی با قابلیت نمایش 65 هزار رنگ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی، ارتقای حافظه داخلی توسط مموری کارت میکرو SD و سیستم عامل ویندوز موبایل 5/6 از مشخصات فنی گوشی HD2 به شمار می‌آید.

کره‌ای پر تلاش
سامسونگ، اما دیگر مدعی بازار گوشی‌های هوشمند است. شرکت کره‌ای که به نظر می‌رسد خود را به آب و آتش زده تا بتواند علاوه بر تثبیت جایگاه خود در بازار سهم بسزایی از گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. شاید این موضوع را بتوان از کاهش عرضه مدل‌های ارزان قیمت و تمرکز این برند روی گوشی‌های لمسی دریافت. البته سامسونگ این روزها با شمشیر از رو بستن و پا جا پای اپل گذاشتن مشغول آزمایش شانس خود در بخش تپلت پی سی‌ها است. لوح لمسی گلکسی توانسته این روزها به عنوان رقیبی سرسخت برای آی پد به حساب آید و با به‌کارگرفتن سیستم عامل آندروید توانسته آن دسته از منتقدان انحصار طلبی اپل را به سمت خود بکشاند. جدا از لوح لمسی این شرکت کره‌ای، اما هم اکنون این برند توانسته سهم به‌سزایی از گوشی‌های لمسی و هوشمند را به خود اختصاص دهد. مدل i9000 این برند یا گلکسی اس دارای صفحه نمایش بزرگ SuperAMOLED است که به‌کارگیری این صفحه نمایش باعث شده تا این گــوشی کیفیتی بـی‌نظیـر و بدون رقیب را در بازار گـــوشی‌های هــوشمند به خود اختـصاص دهد. به کارگرفتن نسخه دوم از سیستم عامل آندروید درکنار پردازنده یک گیگاهرتزی و دوربین 5مگاپیکسلی باعث شده تا این گوشی تنها در سه ماه و نیم پس از عرضه اولیه بتواند به راحتی پنج میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش برساند.
بعد از سامسونگ سونی اریکسونی‌ها سال گذشته را بیشتر روی مدل‌های X این برند تمرکز کردند و انواع و اقسام Xهایشان را رو کردند. Xهایی که آغازگر ورود سونی اریکسون به دنیای هوشمندها بودند. X8 آخرین مدل از باهوش‌های عرضه شده سونی اریکسون بود که از نظر قد و قواره چیزی بین X10 و X10mini است. گوشی‌ای که مجهز به سیستم عامل آندورید 6/1 و دوربین عکاسی 5مگاپیکسلی است. البته سونی اریکسونی‌ها مدعی هستند که برای سال میلادی جدید تمام گوشی‌های خود را تحت سیستم عامل آندروید عرضه خواهند کرد و همانند یکی دو سال گذشته دیگر در بخش گوشی‌های ارزان قیمت فعالیتی نخواهند داشت. اما به هر حال در بین گوشی‌های سونی اریکسون به نظر می‌رسد ویوازها از فروش بالایی برخوردار بودند.

بازگشت گلادیاتور
هر چند که نوکیا دیرتر و با فاصله نسبتا زیاد به رقبا وارد عرصه هوشمندها شد، اما به نظر می‌رسد این برند کهنه کار سعی دارد با یک برنامه بلند مدت این بازار را مورد هدف قرار دهد. یک دنده‌های فنلاندی همچنان روی سیستم عامل سیمبیان خود ایستاده و خیال به‌کارگیری آندروید و ویندوز موبایل را روی هیچ‌کدام از گوشی‌هایش ندارد. هرچند که زمانی همین فنلاندی یک دنده معتقد بود تکنولوژی لمسی نمی‌تواند سهمی را از بازار او کاهش دهد، اما در نهایت تغییر رویه داد و به سمت به‌کارگیری انقلاب لمسی در گوشی‌هایش کشیده شد.
انتخابی که همچنان پرونده شکایتی اپل از نقض انحصارهای مالکیتی این برند را در دادگاه‌های بین‌المللی باز نگاه داشته است. تعویض مدیرعامل چشم آبی و کارکشته نوکیا در چند ماه پیش و جذب یک نیروی تازه نفس از سیلیکون ولی باعث شده تا گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون هوشمندسازی نـــوکیــــا در گوشی‌های آینده‌اش مطرح شود. هر چند که همچنان خبری از به‌کارگیری سیستم عامل‌های جدید نباشد.
به هر حال این روزها این فنلاندی کهنه‌کار با عرضه N8 بازار این کالا را به جنب و جوش واداشته است. گوشی‌ای که هم اکنون در ایران به قیمت 700 هزار تومان به فروش می‌رسد و با به‌کارگرفتن دوربین 12مگاپیکسلی و صفحه نمایشی لمسی خازنی در کنار نسخه سوم سیستم عامل سیمبیان در نظر دارد رقیبی جدی برای آی فون باشد. ناگفته نماند که از اولین لمسی نوکیا یعنی 5800 تنها در طول 10 ماه 12 میلیون نسخه به فروش رفت. حال باید منتظر ماند و دید آیا این مدل جدید نوكیا ركورد فروش در بین مدل‌های دیگر را می‌شكند یا نه.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي