توجه توجه :جزییاتی از دور جدید جمع ‌آوری اطلاعات خانوار

۱۳۸۹/۰۹/۰۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

http://www.jahaneghtesad.com/portal/07-01.jpg
در حال حاضر سامانه جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار مرکز آمار ایران به آدرس www.yaraneh.amar.org.ir در اختیار خانوارهایی که تاکنون به هر دلیل نسبت به ثبت اطلاعات اقتصادی خود اقدام نکرده و هم‌اکنون متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند قرار دارد.
افراد ۱۸ سال به بالایی که تا کنون در طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار شرکت نکرده‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام مستقل از خانواده خود اقدام کنند.
در پی تماس خبرنگار جهان با سامانه «۰۹۶۲۰» سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که به منظور پاسخگویی ۲۴ ساعته به سوالات مردم در طول دور جدید جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی و شماره حساب سرپرستان خانوار راه‌اندازی شده است، اپراتور پاسخگو ضمن اعلام این مطلب، افزود: این امکان تنها برای افراد ۱۸ سال به بالایی میسر است که کد ملی آنها تا کنون به عنوان زیرمجموعه هیچ سرپرست خانواری ثبت نشده باشد.
بر اساس این اظهارات، به جز مورد یادشده، هیچ محدودیتی برای ثبت مستقل افراد ۱۸ سال به بالا به عنوان خانواده تک نفره مستقل وجود ندارد. به گونه‌ای که افراد اعم از متاهل یا مجرد و زن یا مرد می‌توانند در صورتی که تاکنون نسبت به ثبت اطلاعات اقتصادی خود در خانواری اقدام نکرده‌اند، از این امکان برخوردار شوند.
وی همچنین، در پاسخ به این که آیا قسط اول یارانه نقدی،‌ در اختیار خانوارهایی که در دور جدید نسبت به ثبت اطلاعات اقتصادی خود در سامانه مرکز آمار ایران اقدام کنند، تعلق می‌گیرد؟ گفت: این خانوارها قسط اول یارانه را دریافت نخواهند کرد و تنها قسط دوم در سال جاری به آنها تعلق می‌گیرد.
وی اضافه کرد: بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها، کسانی که پیش از این فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده و به هر دلیل قسط اول یارانه نقدی را دریافت نکرده‌اند، پس از اصلاح اطلاعات از این رقم بهره‌مند خواهند شد.
در حال حاضر سامانه جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار مرکز آمار ایران به آدرس www.yaraneh.amar.org.ir در اختیار خانوارهایی که تاکنون به هر دلیل نسبت به ثبت اطلاعات اقتصادی خود اقدام نکرده و هم‌اکنون متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند قرار دارد.
علاوه بر این، ثبت‌نام شدگان سال ۱۳۸۷ که فرم کاغذی مربوط به اطلاعات اقتصادی خانوار را پر کرده‌اند برای دسترسی به اطلاع خود در این سامانه‌، باید شماره ملی و کد رهگیری خود را به همراه داشته باشند. ثبت نام شدگان اردیبهشت ماه سال جاری که اطلاعات خود را از طریق پایگاه اینترنتی مرکز آمار ایران ثبت کرده‌اند نیز، برای مشاهده یا اصلاح اطلاعات خود، به شماره ملی و رمز عبور نیاز خواهند داشت.
درعین حال، در صورتی که سرپرست خانوار کد رهگیری یا رمز عبور خود را فراموش کرده باشد باید از نیمه آذرماه به بعد به سامانه مرکز آمار مراجعه کند. نحوه‌ ورود این دسته از افراد نیز، متعاقبا توسط مرکز آمار ایران اعلام خواهد شد.
باید افزود، در حال حاضر علاوه بر مرکز پاسخگویی ۰۹۶۲۰ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، شماره‌ تلفن‌های ۸۵۱۰۷۷۱۰ ـ ۸۵۱۰۷۷۱۳ ـ ۸۵۱۰۷۷۱۶ و ۸۵۱۰۷۷۱۹ پاسخگوی سوالات هموطنان درباره‌ی جمع‌آموری اطلاعات اقتصادی خانوار توسط مرکز آمار ایران است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي