طرز تهيه سوهان عسلي

۱۳۸۸/۰۸/۰۲ | برچسب‌ها: | 0نظرات

تهيه اين شيريني آسان است. مواد لازم و طرز تهيه آن به شرح زير است.

زماني كه مهمان داريد و يا دراعياد خصوصاً عيد نوروز ، مي توانيد به جاي تهيه آن از شيريني فروشي كه قيمت آن هم بالاست، آنرا در منزل تهيه كنيد و هنر خود را به نمايش بگذاريد.

www.beterkoonim.com طرز تهيه سوهان عسلي

مواد لازم

150 گرم

بادام

150 گرم

شكر

2 قاشق سوپخوري

عسل

1استكان كوچك

آب

3 تا 4 قاشق سوپخوري

روغن آبكرده

يك قاشق چايخوري كوچك

زعفران

طرز تهيه:

www.beterkoonim.com طرز تهيه سوهان عسلي

بادام ها را به صورت خلال يا ريزتر خرد مي كنيم. شكر ، عسل ، روغن و آب را در ظرف گودي ريخته ، روي آتش مي گذاريم و حرارت را تند مي كنيم ، مواد را مرتب هم مي زنيم تا شكرآب شده و رنگ آن قهوه اي روشن شود. (البته نبايد زياد كارامل شود.) بادام آن را اضافه مي كنيم و يكي دوباربه هم مي زنيم سپس زعفران آب زده را داخل مايه سوهان مي ريزيم وحرارت را خيلي ملايم مي كنيم. زماني كه رنگ مواد به اندازه كافي قهوه اي شود بلافاصله با قاشقي كوچك مايه شيريني را روي سيني چرب شده مي ريزيم و كمي پسته خرد شده روي آن مي پاشيم . بعد از سرد شدن، سوهان را با كارد از سيني جدا كرده ، در ظرف درداري چيده و استفاده مي كنيم.

www.beterkoonim.com طرز تهيه سوهان عسلي
نكات تغذيه اي:

كل مواد اين شیرینی محتوي 1200 كالري انرژي است . در صورتي كه از اين مواد 20 عدد سوهان تهيه كنيم، هرشيريني داراي 60 كالري انرژي خواهد بود . اين شیرینی از آنجا كه محتوي بادام است براي يك فرد معمولي ، فوائد زيادي دارد اما اگر رژيم لاغري داريد، مجازيد تنها يك عدد از آن را در روز ميل كنيد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي