اوبونتو ۷.۰۴ با نام مستعار Feisty Fawn «آهوی چابک» منتشر شد !

۱۳۸۸/۰۸/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

اوبونتو یک  سیستم عامل کاملاً‌ آزاد و رایگان بر اساس گنو/لینوکس٬ همراه با پشتیبانی در سطح جامعه کاربران و خدمات تجاری و حرفه‌ای است.  اجتماع بزرگی از کاربران و توسعه دهندگان در تمام دنیاتوسعه داده میشود و ما از شما نیز دعوت می‌نمائیم تا به این اجتماع بپیوندید!اجتماع اوبونتو بر اساس ایده‌های فلسفه ی اورنتو که می‌گوید: نر‌م‌افزار باید آزاد و رایگان در اختیار عموم باشد٬ همچنین ابزارهای نرم‌افزاری مختلف می‌بایست به صورت سفارشی و به زبان محلی کاربران در اختیارشان باشند و کاربران مجاز باشند  نرم‌افزار را بر اساس نیازهای خود سفارشی نموده و استفاده نمایند٬ شکل گرفته است.
این موجب شده‌اند٬ اوبونتو اساساً با نرم افزارهای سنتی خصوصی متفاوت باشد. نه تنها  ابزارها و  نرم افزارهای مورد نیازتان رایگان هستند٬ بلکه شما مجاز خواهید بود نرم‌افزارها را مطابق نیازتان و بگونه‌ای که مایلید  سفارشی نموده و استفاده نمائید.
اوبونتو برای استفاده به عنوان  رو میزی  و کارگر مناسب است. نسخه فعلی اوبونتو از معماری‌های سخت افزاری مختلف شامل انواع PC های Intel x86 و 64bit و همچنین ماشین‌های UltraSPARC T1 شرکت SUN و PowerPC شرکت Apple پشتیبانی می‌کند.
اوبونتو دارای بیش از ۱۶۰۰۰  بسته است و هسته اصلی آن بر روی یک سی‌دی عرضه میشود. اوبونتو دارای انواع ابزارهای نرم‌افزاری از نرم‌افزارهای کاتب و صفحه  گستره  ی اداری تا کارگزارهای اینترنتی و ابزارهای مناسب برنامه‌نویسی است.
Kubuntu چیست؟
توزیعی از لینوکس مبتنی بر اوبونتو با این تفاوت که برای محیط رومیزی پیش فرض آن به جای Gnome از ، KDE استفاده شده است .
Edubuntu چیست؟
توزیعی از لینوکس مبتنی بر اوبونتو با هدف آموزشی و استفاده در لابراتورها به همراه برنامه های آموزشی و دانشگاهی .
Xubuntu چیست؟
توزیعی از لینوکس مبتنی بر اوبونتو با این تفاوت که برای محیط رومیزی پیش فرض آن به جای Gnome از ،Xfce استفاده شده است

تمام نسخه هاي Ubuntu كه در زير با آنها روبرو هستيد با فرمت ISO ميباشد لذا براي استفاده از آن بايد آنها را بر روي يك سي دي رايت كرده و يا از درايور هاي مجازي مانند DemoTools و يا CloneCD استفاده كنيد .
 دانلود | Download - نسخه 64 بيت معمولي  براي پردازنده هاي AMD - حجم 967 مگابايت
 دانلود | Download -  نسخه 32 بيت معمولي  براي پردازنده هاي Intel - حجم 692 مگابايت
 دانلود | Download - نسخه 64  بيت سرور  براي پردازنده هاي AMD - حجم 488 مگابايت
 دانلود | Download - نسخه 32  بيت سرور  براي پردازنده هاي Intel - حجم 474 مگابايت

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي