علت خونريزي بيني

۱۳۸۸/۰۸/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

 

www.musiccloob.com علت خونريزي بيني

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دكتر خسرونيا در گفتگو با ايسنا، در رابطه با علل خونريزي از بيني (خون دماغ) و چگونگي برخورد با آن گفت: خونريزي بيني به چند علت صورت مي‌گيرد كه بسته به علت ايجادكننده ي آن، بايد درمان لازم صورت گيرد.

وي، خشكي بيني را از علل بروز خونريزي بيني عنوان كرد و گفت: در هواي خشك مانند هواي فصل تابستان مخاط بيني خشك شده و با كوچك‌ترين تحريك و دستكاري بيني، فرد دچار خونريزي از بيني مي‌شود. به اين ترتيب در صورت خشكي مخاط بيني، بايد محيط درون بيني با ويتامين A چرب شده و از دستكاري مخاط بيني پرهيز شود. همچنين اختلالات انعقادي خون، خونريزي از بيني را سبب مي‌شوند.

رئيس جامعه پزشکان داخلي، فشار خون بالاي هميشگي يا ناگهاني را نيز از جمله علل خون دماغ عنوان كرد و گفت: به دنبال افزايش فشار خون ممكن است فرد دچار خون دماغ شود، در غير اين صورت ممكن است با افزايش فشار خون ، رگ مغز پاره شده و فرد به سكته مغزي مبتلا شود.

همچنين وارد آمدن ضربه به بيني مي‌تواند سبب شود كه به دنبال هر حركتي از سوي فرد، خونريزي بيني ايجاد شود.

 خسرونيا افزود: گاهي ناراحتي‌هاي دريچه ميترال قلب با خونريزي از بيني همراه است، بنابراين علل خونريزي از بيني در افراد مختلف، متفاوت است و لازم است بنا بر علت ايجادكننده آن درمان لازم انجام شود.

رئيس جامعه  پزشکان متخصص داخلي در پايان گفت: در صورت تكرار خون دماغ لازم است به منظور تشخيص علت آن، به پزشك مراجعه شده و از دستكاري مخاط بيني پرهيز شود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي