کتری موزیکال ، کنترل از راه دور با ناخن ، ماگی ویژه افراد نابینا

۱۳۸۸/۰۸/۰۸ | برچسب‌ها: | 0نظرات

کتری موزیکال

www.beterkoonim.com اخبار و اطلاعات تکنولوژی به روز

احتمالاً تا به حال کتری های سوت داری که با جوش آمدن آب شروع به سوت زدن می کنند دیده اید؛ فشاری که بخار آب به لوله (یا در) کتری می آورد، صدایی ثابت و در بعضی موارد آزار دهنده بوجود می آورد که به نظر من خوشایند نیست.

اما آقای نائوکی کاواموتو به جای بوق کتری یک فلوت کار گذاشته که با جوش آمدن آب، می تواند یک نت خاص اجرا را کند.

به این ترتیب در صورتیکه نت سوت کتری شما برایتان آزاردهنده است، می توانید نتی که برایتان آرامش بخش تر است، انتخاب کنید و با آسودگی سراغ کتری در حال جوش خود بروید.

منبع

کنترل از راه دور با ناخن

www.beterkoonim.com اخبار و اطلاعات تکنولوژی به روز

نظرتان در مورد کنترل ابزارهای الکترونیکی با کشیدن انگشت روی سطوح مختلف چیست؟ خیلی ها از کشیده شدن انگشت و به خصوص ناخن روی سطوح مختلف بدشان می آید. اما این کار صدایی را تولید می کند که با گیرنده های مخصوص تا فواصل طولانی قابل دریافت است. حالا محققان دانشگاه کارنگی ملون در آمریکا از این صدا برای کنترل گجت ها استفاده کرده اند.
کریس هریسون یکی از محققان پروژه می گوید به نظر عجیب می آید اما ساده است. اگر موبایلتان در جیب شلوار باشد و بخواهید هنگام زنگ خوردن آن را ساکت کنید لازم نیست گوشی را از جیب در بیاورید. می توانید با ناخن روی شلوار جین تان بکشید تا گوشی ساکت شود.
اگر گجت ها و ابزارهای الکترونیک به حسگر مخصوص مجهز شوند می توانند از روی حرکات انگشت شما فرامین مختلفی را دریافت کنند چرا که هر حرکت، صدای مخصوص خودش را تولید می کند. در ویدیوی ارایه شده می بینید که چگونه پخش موسیقی روی یک کامپیوتر از فاصله چند متری توسط حرکات مختلف روی دیوار خانه کنترل می شود.
این روش جالب و جدیدی برای ارتباط برقرار کردن و کنترل ابزارها است. در این روش تقریبا از هر نوع سطحی مانند در و دیوار خانه یا میز می توان برای ارسال پیام های کنترلی استفاده کرد. جالب اینجا است که گیرنده مخصوص این کار هم بسیار ساده است و این  گفته اند که در صورت تولید انبوه، هزینه آنها زیر یک دلار خواهد بود. بقیه کار هم توسط نرم افزار انجام می شود.
البته این روش جدید هنوز با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند اما من امیدوار شدم که شب ها برای خاموش کردن لامپ اتاق خواب به جای بلند شدن از روی تخت، با ناخن روی دیوار اتاق علامت بکشم و بگویم خاموش شو ای لامپ!
اگر به یوتیوب دسترسی دارید ویدیوی آن را از دست ندهید:

ماگی ویژه افراد نابینا

www.beterkoonim.com اخبار و اطلاعات تکنولوژی به روز

آقای سانگ هوون لی که یکی از طراحان خوش ذوق و نکته بين هستند طرح نوعی ماگ را برای افراد نابینا ارائه کرده اند.

این ماگ شرکت BRAUN که فعلا ایده Bell نام دارد می تواند سه نوع ملودی برای هر یک سوم حجمی که از ماگ پر می شود بنوازد. با اين ترفند افراد نا بینا می دانند که چه زمانی ماگ آنها متناسب با حجم دلخواهشان از مایع پر شده است.

اين ماگ در حال حاضر به عنوان یک طرح ارائه شده و از قیمت و زمان توليد انبوه و همچنين ويژگی های فنی ساخت آن خبری در دسترس نيست.

اما به نظر من اگر طرح آن قطعی شود دیری نمی گذرد که قدم به قدم به سمت ساخت ماگهایی با حافظه داخلی که بتوانند فایل های موسیقی مورد علاقه مان را در خود ذخيره کنند حرکت خواهیم کرد!

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي