بیوگرافی وعکسهای استيون سگال

۱۳۸۸/۰۷/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

او متولد 10 آوريل سال 1951 ميلادي است و در لنسينگ واقع در ايالت ميشيگان آمريكا ديده به اين جهان گشود. اين هنرپيشه بلند بالاي آمريكايي را با القاب مختلف مي شناسند كه از آن جمله مي توان به بزرگترين، لرد استيون و استاد آيكيدو اشاره كرد. استيون 193 سانتي متر قد دارد كه براي يك هنرپيشه رزمي كار مزيت  بزرگي به شمار مي رود. برخي سبك لباس پوشيدن و ظاهر او را كمي پسرانه مي دانند. او از سن 7 سالگي زير نظر استاد بزرگ كاراته «فرنيو درنوا» مشغول به  آموزش شد. و در دهه 1960 زير نظر «هري اشيزاكا» به افزايش مهارت خود اقدام كرد. و اولين دان خود را در سال 1974 دريافت كرد. سپس به ژاپن رفت تا توانايي هاي خود را در هنر هاي رزمي كامل كند. استيون سالها در ژاپن زحمت كشيد و دان هفت هنر هاي رزمي ژاپني را دريافت كرد. كه به آن آيكيدو مي گويند. پس از آن به لس آنجلس بازگشت در آنجا افراد متمول را آموزش مي داد. و اينجا بود كه مورد توجه «مايل اويتز» ورشكسته هاليوود قرار گرفت.

اويتز ارزش ستارگاني در موقعيت سگال را  مي دانست. و از آنها سود فراوان برده بود. بدين وسيله استيون سگال به دنياي سينما راه پيدا كرد. يكي از فيلم هايي كه استيون را تبديل به ستاره كرد فيلم اكشن بالاتر از قانون محصول 1988 بود. پس از آن در يك فيلم هيجاني به نام Hard to kill محصول 1990 ايفاي نقش كرد. در اين فيلم او نقش پليسي را بازي مي كند كه از كما نجات يافته و اقدام به گرفتن انتقام مي كند. همچنين در اين فيلم همسر استيون خانم Kelly Le Brook حضور داشت. خانم بروك و استيون از سال 1987 تا 1996 با يكديگر زندگي كردند. كه حاصل زندگي مشترك آنها سه فرزند بود. در سال 1991 او باز هم در يك فيلم خشن به نام Out Of Justice بازي كرد. در اين دوره استيون سگال يك نام شناخته شده بود. فيلم بعدي او با نام  Under Siege محصول 1992 روي ناو جنگي USS ساخته شد. اين فيلم كه براي آن بودجه نسبتاً زيادي خرج شد با موفقيت همراه بود و نظر منتقدان را به خود جلب كرد. همينطور مي توان آن را يكي از بهترين كارهاي او دانست.

نحوه اجراي هنر هاي رزمي و شيوه نبرد استيون سگال با ديگر ستارگان رزمي سينما چون بروس لي، چاك نوريس، يا ژان كلود واندوم متفاوت است. چرا كه اكثر اين مبارزان از هنر ضربه زدن كه در رشته هايي مانند كاراته يا تانگ سو دو وجود دارد استفاده مي كنند. اما آيكيدو از اينرسي و وزن حريف براي پرتاب كردن، مقابله كردن، نگه داشتن و بي اثر كردن حملات حريف استفاده مي كند. همينطور سبك لباس پوشيدن او متفاوت بود. معمولا كت مشكي بلند (سه چهارم قد خودش) خوش دوخت كه كار طراحان ايتاليايي است مي پوشد. در اغلب فيلم هايش در ابتدا شخصيتي آرام صلح جو و تا حدي ترسو از او مي بينيم. ولي وقتي عصباني مي شود، خشونت و قدرت كشنده خود را به نمايش مي گذارد.

همچنان كه محبوبيت و فروش فيلم هاي استيون بيشتر مي شد. او شروع به تبليغ عقايد شخصي و معنوي خود در فيلم هايش مي كرد. و توجه ويژه اي به مبارزه با سوء استفاده از طبيعت داشت. فيلم هاي روي زمين مرگبار محصول 1994 و Fire Down Below محصول 1997 يا پاتريوت محصول 1998 ميلادي از اين دسته اند.

طرفداران فيلم هاي اكشن از او همان نقش هايي را مي خواستند كه صداي خورد شدن و شكستن استخوان جزء لاينفك آن بود. هر چند هنوز فروش فيلم هايش خوب بود. اما استيون به طرفدارانش پاسخ مثبت داد. باز هم در فيلم هاي پر از حادثه و زد و خورد شركت كرد. از ديگر فيلم هاي او مي توان به

The Glimmer Man (1996)

Executive Decision (1996)

Prince of Central Park (2000)

Half Past Dead (2002)

Out for a Kill (2003)

Bell of The Beast (2003)

اشاره كرد.

مطالب ديگري كه شايد براي شما جالب باشد:

او صاحب كلكسيوني بزرگ از شمشير هاي سامورايي است. همچنين كلكسيوني از گيتار دارد.

استيون يك خواننده و گيتاريست هم هست. و در سال 2005 آلبومي به نام Songs from the Crystal Cave منتشر كرد.

او ژاپني را به راحتي صحبت مي كند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي