بیوگرافی و عکسهای لوئيز فيگو

۱۳۸۸/۰۷/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

فيگو

لوئيز فيليپه مادريا كايرو فيگو در روز 4 نوامبر 1972 در ليسبون پرتغال بدنيا آمد. او در يك خانواده ي نسبتاً فقير بزرگ شد. فيگو مهارت هاي خود در فوتبال را در كسوت يك عضو جوان در يك تيم محلي فوتبال با نامOS PASTILHAS به همگان نشان داد.

او در سن 10 سالگي به افزايش مهارت هايش به عنوان يك بازيكن براي اسپرتينگ ليسبون (يكي از سه تيم بزرگ پرتغال) پرداخت.او اولين بازي خود را در سن 17 سالگي براي تيم اول اسپرتينگ انجام داد و در حالي كه يك جام پرتغال را از آن خود كرده بود تا فصل 96-95 به بازي در اسپرتينگ ادامه داد. در اين زمان بود كه فيگو بعد از امضاي دو قرارداد ناموفق يكي با پارما وديگري با يوونتوس از حضور در ايتاليا چشم پوشيد و با عقد يك قرارداد به عضويت باشگاه بزرگ بارسلونا درآمد. او در آن زمان تنها 22 سال داشت. سال 1998 كه مصادف بود با كاپيتان شدن فيگو در بارسلونا اين تيم برنده ي ليگ اسپانيا و سوپر جام اروپا شد. يك سال بعد بود كه فيگو در يك فصل هفت گل به ثمر رساند و نيز به مقام پنجم بهترين بازيكن سال در آن سال نائل گشت! كه البته مقام اول نصيب هم تيمي اش يعني ريوالدو شده بود. فيگو در دوران بازيش در بارسلونا 2 قهرماني ليگ، جام اسپانيا ، سوپر جام اسپانيا، سوپر جام اروپا و جام در جام قهرمانان را تجربه كرد. 

ولي سال تحول در فوتبال فيگو سال 2000 بود . در فصلي كه به آخرين فصل حضور فيگو در تيم مبدل گشت او  به همراه بارسلونا  30 گل به ثمر رسانده در 172 بازي ترك كرد. انتقال فيگو از بارسلونا به مادريد يكي از جنجالي ترين نقل و انتقالات تاريخ فوتبال است كه در حقيقت مسبب آن جنگ انتخاباتي لئوناردو سانز با فلورنتينو پرز بود.

پرز گفته بود كه اگر به عنوان رئيس رئال انتخاب شود اين ستاره ي اسپانيايي را كه به تازگي به طور خيره كننده اي در يورو 2000 درخشيده بود و نيز همگان او را عضو جدا ناشدني پارسا مي انگاشتند را به برنائبو خواهد آورد. در آن زمان كسي حرف او را باور نكرد. آن موقع خيلي بعيد به نظر مي رسيد كه بين اين دو دشمن ديرينه يعني رئال و بارسا توافقي صورت پذيرد، همچنين خود فيگو نيز دو مرتبه كذب شايعه هاي پراكنده شده در مورد اين انتقال جنجالي را بيان كرد بود. ولي گذشت زمان تائيدي بر صدق وعده هاي انتخاباتي پرز شد و سرانجام فيگو پا جاي پاي كساني مثل آلفردو دي استفانو، برندشوستر، و ميشل لادروپ از معدود كساني كه اين انتقال بزرگ را تجربه كرده اند گذاشت و به رئال مادريد پيوست . بدون شك او كه ي! كي از بهترين بازيكنان فوتبال اروپا مي باشدبعد از انتقال 56 ميليون دلاريش به رئال مادريد به گران قيمت ترين بازيكن جهان نيز مبدل شد و اين بازيساز رئال مادريد از 24 جولاي 2000 (در كنار شكستن ركورد بالاترين دستمزد جهان) با به ثمر رساندن گلي بسيار حساس در برابر انگلستان در يورو 2000 سالي فراموش نشدني را پشت سر گذاشت.

فيگو اين دهه را از ابتدا با كسب افتخار شروع كرد كه از اين قبيل مي توان به توپ طلائي از طرف فرانس فوتبال و نيز برگزيده بهترين بازيكن سال اروپا و دومين بازيكن منتخب دنيا از طرف فيفا اشاره كرد. فيگو به خاطر مهارت فراوانش در ارسال پاس معروف است او از طرف هواداران به عنوان بهترين پرنده نيز شناخته مي شود ونيز او حتي با بهترين بازيكن تاريخ رئال مادريد يعني دي استفانو نيز مقايسه مي شود. فيگو در زماني كه گل نمي زند و در زمين به دريبل زدن مشغول نيست يك آدم متاهل با يك بچه است كه از وقت گذراني بادوستانش نيز خرسند مي باشد. بخصوص در ساحل.

سوابق:

كشور : پرتغال
متولد: 4 نوامبر 1972، ليسبون
قد: 80. 1 متر
وزن : 67 كيلوگرم
پست بازي: بازيكن وسط
شماره: 10
وضعيت تاهل: متاهل داراي يك فرزند
باشگاه: رئال مادريد
باشگاههاي قبلي: اسپرتينگ ليسبون، بارسلونا
اولين بازي باشگاهي: 17 سالگي براي اسپرتينگ در فصل 91-1990
افتخارات : 2 قهرماني ليگ اسپانيا
               جام حذفي اسپانيا
               سوپر جام اروپا
              جام در جام قهرمانان
              برنده توپ طلائي فرانس فوتبال
              بهترين بازيكن اروپا و....</B!>

با تشكر از آقاي آرش  حميدي

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي