اطلاعات جدید از دنیای ارتباطات و تکنولوژی روز جهان

۱۳۸۸/۰۸/۰۶ | برچسب‌ها: | 0نظرات

ماشین هیتاچی کف دستتان را می بیند و به شما جنس می فروشد

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

این روزها ماشینهای فروشنده زیادی را در انواع فست فودها و يا سالن های ورزشی می بینید که با بلعيدن سکه و یا اسکناس به شما اجناسی نظير آب معدنی, نوشابه, قهوه, شکلات و ... می فروشند. اين بار شرکت هیتاچی با ابداع فن آوری جديدش می کوشد تا تغییری در روند سکه خوری و اسکناس خوری اين ماشینها ايجاد کند.

ماشین هوشمند جدید هيتاچی, با دريافت پارامترهای بیومتریک قادر است هويت شخص را از روی اثر انگشت و عروق خونی دست وی تشخيص داده و مبلغ خريد وی را از حساب بانکی اش کسر کند.

تنها کافی است که کف دست خود را بر روی پنل حساس به شناسایی هويت این ماشين گذاشته و منتظر بمانيد که ماشين شما را بشناسد و به شما جنس را تحویل بدهد.

هنوز از زمان دقيق ورود اين محصول هيتاچی به بازار  در دسترس نيست. اما اميدوارم که سيستم عامل آن به گونه ای نباشد که گاهی مانند ويندوز هنگ کند و در زمان خرید تحويلمان نگیرد! قرار شده تا انتهای امسال تعدادی از این ماشین ها در ساختمان های بعضی شرکت ها در ژاپن نصب شوند.

 

صفحه نمایشگر 98 اینچی در سقف اتاق خواب

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

مراحل ساخت منزل جديد خانم پاتی دنی رو به اتمام بود که ناگهان ايشان تصمیم گرفت که پسر خود را غافلگير و حيرت زده کند. برای همين يک نمایشگر 98 اينچی که در واقع با يک ویدئو پروژکتور NEC تصاویر را نمایش می دهد، برای جاسازی در سقف اتاق پسر نوجوانش، آن هم درست بالای تخت خواب وی سفارش داد.

این مجموعه 136 کیلوگرمی پشت سقف اتاق نصب شده و با زاویه دید گسترده اش از هر نقطه ی اتاق قابل استفاده است و نیازی به دراز کشیدن روی تخت نیست. در ضمن با اتصال اين نمایشگر به لپ تاپ و کنسول بازی، فرزند دلبند خانم دنی می تواند لذت بازی های کامپيوتری را به شیوه ای متفاوت تجربه کند.

جالب اینکه خانه خانم دنی، جزو فینالیست های مسابقه <خانه سال> سایت خانه الکترونیک هم بوده است. همه چيز مهیا است که آب در دل پسر خانم دنی تکان نخورد تا طول روز بتواند به راحتی در تخت خواب خود دراز کشیده و به انجام بازی ها و يا دیدن فيلم های مورد علاقه اش بپردازد. دلتان می خواست جای او بودید؟

منبع

اجرای مراسم افتتاحیه به دست یک ربات

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

این روزها با وجود ربات چاشنی زن سوپ رشته فرنگی و طراح چهره انسان، دیدن رباتی که بتواند مراسم افتتاحیه و بریدن روبان را اجرا کند چندان هم بعيد نیست.

مهندسین دانشگاه ایالت آیووا، رباتی انسان نما را برای اجرای مراسم افتتاحيه مدرسه کامپيوتر و الکترونيک این ايالت ساخته اند.

البته هدف اصلی طراحان فقط بریدن یک روبان نبوده است، این ربات بخشی از طرح تحقیقاتی مرکز روبوتیک این دانشگاه در خصوص آموزش ربات، طبق الگوهای یادگیری کودکان و حیوانات است.

این ربات پس از تشخيص مکان روبان، قیچی را در دستان سه انگشتش جای می دهد و با اعمال نیرو از طریق اهرم های تعبیه شده در بازو و آرنج به چيدن آن اقدام میکند.

تصور کنيد این ربات بامزه با قيچی کُندی در يک مراسم افتتاحیه به جان روبان قرمز بيفتد!

ویدئوهای مربوط را ببینید.

منبع

اپل نرم افزار Google Voice ویژه آیفون را رد کرد

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

حالا دیگر می دانیم که برنامه Google Voice فعلا فقط در دو نسخه بلک بری و آندروید منتشر خواهد شد و کاربران آیفون نباید منتظر آن باشند. زیرا اپل برنامه ای را که گوگل شش هفته پیش به طور رسمی برای ارائه در فروشگاه نرم افزار اپل ارائه کرده بود، نپذیرفت و اجازه انتشار آن را نداد.

سخنگوی گوگل می گوید: «ما برنامه فشرده و سختی را برای ارائه نرم افزارهای گوگل بر روی تمامی پلتفرم های تلفن همراه (از قبیل آیفون) در دست انجام داریم. شرکت Apple برنامه ای را که گوگل شش هفته پیش بر روی سایت فروش برنامه اپل قرار داده بود تایید نکرد و اجازه انتشار آن را نداد. البته ما به تلاش خود جهت ارائه سرویس های مان به کاربران iPhone ادامه خواهیم داد.»

شاید مانند این سخنان را پنج روز پیش هم شنیده باشید! آنگاه که اپل اجازه انتشار نرم افزار Google Latitude را هم در فروشگاه نرم افزارش نداد. این شرکت با بهانه پیچیده بودن برنامه و نیاز به ارائه نسخه تحت وب آن، کاربران آیفون را از سرویس مکان یابی لاتیتود گوگل هم محروم کرد.

به نظر می رسد که باید منتظر نبرد سختی میان این دو شرکت بر سر ارائه خدمات شان باشیم. هرچند که گوگل همواره با مشکلات این چنینی روبرو است. هنوز زمان زیادی از شروع بحث میان گوگل و AT&T به دلیل امکان ارسال اس ام اس رایگان با Google Voice نمی گذرد.

منبع

تکنولوژی جدید اپل برای ابزار USB: بگیر و برو!

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

برای نوآوری و خلاقیت در شرکت Apple نمی توان نقطه پایانی را تصور کرد و هر روز باید منتظر ثبت امتیاز و اختراع جدیدی از طرف این شرکت باشیم. یکی از ابداعات جدید و جالب این شرکت، "قابلیت قطع خودکار ارتباط با سیستم میزبان در ابزارهای پرتابل" نام گرفته است که البته اپل آن را بگیر و ببر یا Touch and go می نامد.

در واقع تنها کاری که در این سیستم انجام می گیرد، افزودن یک سنسور لمسی به فلش دیسک ها و یا دیگر ابزارهای USB خواهد بود. هنگامی که شما فلش دیسک و هر ابزار متصل به درگاه USB سیستم تان را لمس می کنید، سنسور سریعا ارتباط این ابزار را با سیستم قطع می کند و از خرابی و ایجاد نقص در اطلاعات آن جلوگیری می کند. در عمل کار این سیستم اعمال دستور Safe and Remove خودکار بر روی ابزار های USB است.

البته این سیستم لمسی به طور همزمان به عنوان یک قفل سخت افزاری هم عمل می کند و در صورتی که افراد غیر مجاز به آن دست بزنند به طور خودکار تمامی اطلاعات را قفل کرده و غیر قابل دسترس می سازد.

منبع

بالا رفتن از ساختمان با استفاده از دستکش های خلاء دست ساز

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

يک مرد مبتکر انگلیسی به نام جم استانسفیلد با استفاده از یک وسیله دست ساز از يک ساختمان 43 متری بالا رفت.

وسیله ای که او برای بالارفتن از این دیوار استفاده کرده، «دستکش های خلاء» نام دارد.

این وسیله دست ساز، از دو صفحه و یک جارو برقی ساخته شده است که جنس صفحه ها از پلی وود است و جاروبرقی هم یک جاروبرقی معمولی است.

گرچه در مورد جزئیات این گجت اطلاعات زیادی در دست نیست اما این چیزی از جالب بودن کار آقای استانسفیلد کم نمی کند هر چه باشد یک مرد با گجت ساخت خودش از یک ساختمان بالا رفته است.

البته این اولین ابتکار آقای استانسفیلد نیست بلکه وی اختراعات دیگری نیز دارد و شما به راحتی و با یک جستجوی ساده می توانید ابتکار های دیگر او را ببینید. مسلما او برای رسیدن به این سطح از خلاقیت سختی های فراوانی را تحمل کرده است اما تلاش و زحمت خالی نیز راه به جایی نمی برد و علاوه بر این، به امکانات هم نياز است.

ديدن ویدئو :

منبع

انسان از خودش نور مرئی ساطع می کند

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

تا به حال شنیده اید که می گویند فلانی نورانی است؟ یا فردی ادعا می کند که من هاله نور دارم؟ حالا محققان دانشگاه کیوتو ژاپن با استفاده از دوربین های بسیار حساس موفق به اثبات این موضوع شده اند که بدن انسان واقعا از خودش نور ساطع می کند. البته این نور بسیار کم است و به شخص خاصی هم اختصاص ندارد. مقدار آن هم 1000 برابر کمتر از حالتی است که توسط چشم غیر مسلح انسان قابل مشاهده است. دانشمندان معتقد اند که این نور محصول فرعی واکنش های بیوشیمیایی در بدن انسان است.
در تحقیقی که صورت گرفته از دوربین هایی استفاده شده که قادر بودند کمترین فوتون های نور را ثبت کنند. پنج مرد 20 ساله در اتاق هایی در تاریکی مطلق قرار گرفتند و هر سه ساعت یک بار به مدت 20 دقیقه و برای سه روز از ناحیه سر و قفسه سینه آنها فیلم برداری شد.
تصاویری که می بینید شبیه تصاویر گرماسنجی تهیه شده با دوربین های مادون قرمز هستند. اما اینها به کلی با آن تصاویر متفاوت اند. در این تصاویر شما در حال مشاهده نور های مرئی ساطع شده از بدن انسان هستید.
محققان متوجه شدند که میزان نور ساطع شده از بدن انسان در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است. کمترین مقدار در ساعت 10 صبح و بیشترین مقدار در ساعت 4 بعد از ظهر است. آنها به این نتیجه رسیده اند که احتمالا این تغییر نور با ساعت فیزیولوژیک و تغییر متابولیسم بدن در ارتباط است.
از آنجایی که این نور با متابولیسم بدن در ارتباط است، دانشمندان ژاپنی به این فکر هستند که با تصویر برداری از کل بدن انسان احتمالا می توان به برخی مشکلات پزشکی پی برد. بعضی بیماری ها مانند تومور ها باعث افزایش متابولیسم در منطقه ای می شوند که در آن قرار گرفته اند. شاید بتوان با یک فیلم برداری ساده و کشف درخشش نور تومور سرطانی، خیلی سریع تر بیماران را درمان کرد.
منبع

قدرتمند ترین لپ تاپ ویژه بازی در جهان: eX-L 18

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

لپ تاپ جدید شرکت Maingear عنوان قدرتمند ترین لپ تاپ ساخته شده برای علاقمندان بازی های کامپیوتری را به دست آورده است. اگر بخواهید معنای قدرتمند را روی یک لپ تاپ متوجه شوید بهتر است به مشخصات فنی این لپ تاپ کوچولو توجه کنید:
پردازشگر Intel Core 2 Due Extreme با دو کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 280M به همراه هشت گیگابایت RAM از نوع DDR3.
برای حافظه داخلی می توانید تا سه عدد هارد دیسک 2.5 اینچی داخل شکم این لپ تاپ جاسازی کنید یا اگر دوست داشتید از SSD استفاده کنید تا لپ تاپ تان پرواز کند.
داشتن درایو بلوری در این لپ تاپ اختیاری است و البته هنوز در مورد نمایشگر آن صحبت نکردیم. می توانم شرط ببندم که نمایشگر آن از نمایشگر کامپیوتر رومیزی خیلی ها بزرگتر است. به خاطر اینکه مانیتور این لپ تاپ 18.4 اینچی است و با رزولیشن 1920 در 1080 به خوبی قادر به راضی کردن علاقمندان بازی های کامپیوتری خواهد بود.
برای چنین چیزی انتظار قیمت ارزان که ندارید؟ قیمت پایه این لپ تاپ از 2999 دلار شروع می شود. به هر حال، داشتن لقب قدرتمند ترین خرج دارد.
منبع

امکان پخش ویدیوهای سه بعدی در یوتیوب فراهم می شود

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

گوگل در حال ارایه امکان نمایش ویدیوهای سه بعدی بر روی یوتیوب است. یکی از کارمندان گوگل اعلام کرده که مشغول طراحی یک پخش کننده سه بعدی برای یوتیوب است تا امکان آپلود و نمایش ویدیو های سه بعدی نیز بر روی این سایت فراهم شود.

هم اکنون یک ویدیوی آزمایشی سه بعدی در اینجا قرار گرفته است. برای دیدن صحیح آن به عینک مخصوص نیاز دارید. اما اگر در ایران باشید و عینک را هم داشته باشید فرقی نمی کند چون یوتیوب در ایران مسدود شده است و نمی توانید ویدیو را ببیند.
شاید بتوان یوتیوب را به گونه ای آینده تلویزیون نامید ( و البته خیلی فراتر از آن ) به همین دلیل نمایش ویدیوهای سه بعدی هم گام مهمی در این رسانه محبوب به حساب می آید.
بسیار متاسفیم که یوتیوب در ایران مسدود شده است. در حال حاضر امکان معرفی و نشان دادن بسیاری از فناوری های جدید به علت مسدود شدن این سایت وجود ندارد.
منبع Cnet

ویندوز 7 نسخه RTM رسما ارایه شد

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

سرانجام مایکروسافت رسما نسخه RTM ویندوز 7 و ویندوز سرور 2008 R2 را ارایه کرد. در کنار آن اعلام شده که نسخه نهایی ویندوز 7 سه ماه دیگر در تاریخ 22 اکتبر عرضه خواهد شد.
بعد از تست های فراوان، ویندوز 7 نسخه 7600 به عنوان نسخه RTM نامگذاری شد و در اختیار همکاران تجاری مایکروسافت قرار خواهد گرفت.
در چرخه زندگی یک نرم افزار، نسخه RTM به حالتی گفته می شود که یک نرم افزار از نظر کیفی به حدی رسیده باشد که قابل انتشار عمومی برای استفاده باشد. در واقع این مرحله در بیشتر موارد مرحله پیش از ارایه نسخه نهایی یک نرم افزار است. به طور معمول روند ساخت یک نرم افزار شامل این مراحل است:
پیش آلفا > آلفا > بتا > آر سی > آر تی ام > نسخه نهایی
اگر باز هم بخواهید در این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشید سری به ویکی پدیا بزنید.
مایکروسافت اعلام کرده که بیش از ده میلیون نفر در برنامه تست و بهبود ویندوز 7 شرکت کرده اند و به همین دلیل از آنها تشکر کرده است.
منبع

فلش دیسک 256 گیگابایتی کینگستون

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

هنوز تیتر روزنامه ها و سایت های مرتبط با تکنولوژی را به یاد دارم:
«جایگزینی برای فلاپی دیسک می آید»، «فلش دیسک ها و انقراض فلاپی» و ...

مدت زیادی از آن زمان نگذشته و هنوز در ذهن بعضی از ما از حافظه های فلش اولیه، با حجم 32 مگابایت و کمتر، خاطراتی باقی مانده است. اما پیشرفت در سرعت و حجم آنها اینقدر سریع اتفاق افتاد، که ما دیگر توجهی به آن نمی کنیم.

اما این بار کینگستون یک فلش دیسک 256 گیگابایتی را معرفی کرده است. واقعاً جذاب به نظر میرسد؛ آن هم تنها یک ماه پس از عرضه فلش 128 گیگابایتی اش.

این فلش، با نام تجاری DT300 معرفی شده و با همه سیستم عامل ها سازگار است ضمن اینکه سرعتی معادل 10 و 20 مگابایت بر ثانیه هنگام نوشتن و خواندن دارد که برای این حافظه حجیم، سرعت بالایی به نظر میرسد.

به هر شکل با اینکه تصور نگهداری 56 دی وی دی و یا 365 سی دی در یک حجم کوچک، واقعاً هیجان انگیز است، اما مطمئناً قیمت تقریبی 900 دلاری ای که گیزمودو برای این حافظه تخمین زده، کمی از این هیجان می کاهد.

صفحه محصول

وقتی یک لاک پشت هاب USB می شود

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

به نظر شما احساس یک لاک پشت که دست روزگار و تکنولوژی از آن يک هاب يو اس بی ساخته چگونه است؟

اين لاک پشتی را که در تصوير مشاهده مي کنید محصولی از شرکت Crapgadget است. چهار دست و پای آن به عنوان چهار پورت يو اس بی 2.0 عمل میکند که قادر به پشتیبانی پورت های يو اس بی 1.0 نيز می باشد.

اگر لاک این لاک پشت را به آرامی از روی پشتش کنار بزنید به محفظه ای با جداره استیل می رسید که می توانيد از آن به عنوان یک جا سیگاری نيز استفاده کنيد.

اما من توصیه می کنم که لاک اين لاک پشت بی نوا را از روی پشتش برندارید و سلامت خود و اطرافیانتان را در نظر بگیرید.

اين لاک پشت کوچولو در ابعاد 5.6*7*14.6 سانتیمتر و وزن 170 گرم در نقش يک هاب يو اس بی با قيمت 10.99$ در خدمت شماست.

کیبورد قابل شستشو

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

تا حالا شده که یک نگاه به کیبوردتان بیندازید؟ اگر نشده خب همین الان یک نگاه بکنید، فقط کافی است کمی سرتان را پایین بیاورید. به احتمال زیاد کیبورد شما هم پر از لکه و گرد و غبار است. واقعا اگر یک کیبورد پر از لکه های مختلفِ غذا، نوشیدنی، بستنی، مربا، سس گوجه، پشه و هر چیز دیگری داشته باشید، آیا شما از کار کردن با آن احساس ناراحتی نمی کنید؟

تا به حال راه حل مناسبی برای داشتن یک کیبورد تمیز نبوده است ولی اینجا یک راه حل مناسب وجود دارد.

این کیبورد کاملا ضد آب به راحتی قابل شستشو و ضد میکروب است و با داشتن این کیبورد بدون نگرانی کیبورد کثیف تان را با آب می شورید. البته این راحتی 39.95 دلار برای شما آب می خورد.

منبع

به روز رسانی:
مثل اینکه زیاد هم لازم نیست دنبال کیبرد ضد آب بگردیم.یکی ازخوانندگان ما با کیبرد معمولی اش هم همین کار را می کرده. و جالب تر اینکه به گفته وی، کیبرد بیچاره بعد از شسته شدن در دستشویی همچنان کار می کرده است! البته ما توصیه نمی کنیم که شما با کیبورد یا لپ تاپتان همین کاری را بکنید که خواننده عزیز با این کیبورد کرده است.

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

www.beterkoonim.com اخبار تکنولوژی و اطلاعات

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي