مواظب حجم فیدهایتان باشید

۱۳۸۸/۰۷/۲۱ | برچسب‌ها: | 0نظرات

ند روز پیش چند مطلب را به وبلاگم پست کردم و منتظر فید بک آنها بودم. متاسفانه در کمال تعجب شاهد بودم که فید من در فید خوان‌ها( که مال من گوگل ریدراست) نمایش داده نمی شود. بسی تعجب کردیم! برای موشکافی و حل مشکل به اکانتم به فید برنر رفتم ببینم چه خبر است! وقتی که در بخش troubleshoot روی گزینه‌ی Resync Now برای یکسان سازی دوباره ی فیدم کلیک کردم دیدم که فیدبرنر هشدار داده است که  حجم فید من از ۵۱۲ کیلوبایت فراتر رفته است و فیدبرنر حجم فیدهای بالاتر از ۵۱۲ کیلوبایت را ساپورت نمی کند. به همین دلیل هم بود که فید من آپدیت نمی شد.

البته لازم به ذکر است که حجم فیدها شامل تصاویر و لینک های موجود در پست ها نمی شود و خالص حجم پست نوشته شده را محاسبه می‌کند. متاسفانه گوگل در بخش کمک‌هایش تنها راه حل برای وبلاگ نویسان تحت بلاگر را نوشته بود و برای من وردپرسی هیچ راه حلی ننوشته بود. البته مسئله چیز خاصی نبود و فقط کمی دقت می خواست.

ببینید قضیه خیلی ساده است! شما در هر سرویس وبلاگ نویسی که دارید می نویسید، یک فید اختصاصی و ساده دارید. مثلآ من که الان دارم در وردپرس می نویسم آدرس اصلی فیدم به صورت ۱nevis.com/feed است. وقتی که شما در سرویس فیدبرنر ثبت نام میکنید، این سرویس تعداد مشخصی مطلب را از فید شما می گیرد، هر چه این تعداد بیشتر باشد حجم فید شما بیشتر خواهد شد! همین! کاربران وردپرس می توانند با رفتن به داشبورد>تنظیمات وبلاگ> خواندن تعداد خروجی‌های فیدشان را تعیین کنند(شکل زیر). درصورتی که حجم فید شما زیاد شده است تعداد خروجی هایتان را کم کنید!

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي