فردوسي‌پور براي «90» تنديس طلايي گرفت

۱۳۸۸/۰۷/۰۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

برگزيدگان هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي ورزشي معرفي شدند.
برگزيدگان بخش‌هاي مختلف اين جشنواره عبارتند از:
** بخش فيلمنامه:
* بخش بهترين فيلمنامه داستاني:
هيات داوران با تقدير از فيلمنامه «خط‌هاي موازي» نوشته «جلال‌الدين ساعدپناه»، در بخش بهترين فيلمنامه داستاني به اتفاق آرا تنديس طلايي جشنواره، لوح افتخار و 6 سكه تمام بهار آزادي را به غلامرضا رمضاني براي فيلمنامه «حريف سخت» اهدا كرد.
* بخش بهترين فيلمنامه‌هاي سينمائي:
با تقدير از فيلمنامه «پرستوهاي مهاجر» نوشته «سينا حسني» در بخش فيلمنامه‌هاي سينمائي، هيات داوران تنديس طلايي جشنواره، لوح افتخار و 6 سكه تمام بهار آزادي را مشتركا به «سعيد توكلي» و «محمد نقابي» براي فيلمنامه «داور قاطع است» از صدا و سيماي استان خراسان رضوي اهدا كرد.
* بخش بهترين ايده ورزشي:
در بخش بهترين ايده ورزشي هيات داوران ضمن تقدير از طرح و نوشته «بازي فضايي» اثر «جعفر جعفري‌اوليا»، تنديس طلايي جشنواره، لوح افتخار و 4 سكه تمام بهار ازادي را به «يعقوب جديري» براي فيلمنامه «ماراتن» از استان آذربايجان شرقي اهدا كرد.
* بخش بهترين فيلمنامه مجموعه‌هاي تلويزيوني:
در بخش بهترين فيلمنامه مجموعه‌هاي تلويزيوني، هيات داوران هيچ يك از آثار را شايسته مقام اول ندانست و با آرزوي اينكه در سال‌هاي بعد شاهد ارسال بهتر و فاخري در اين زمينه باشيم تقدير خود را به همراه لوح افتخار و 3 سكه تمام بهار آزادي به «كاظم معصومي» براي فيلمنامه «فردا روشن است» اهدا كرد.
** بخش مسابقه ايران:
* بخش نگاه ويژه (ورزش و جامعه):
ديپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادي به داوود فروغي براي فيلم روياي آناپورنا اهدا شد.
هيات داوران ديپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادي را مشتركا به شيركو سالك كارگردان و رحيم سالك تهيه كننده فيلم من مي‌توانم از صدا و سيماي مركز مهاباد داد همچنين هيات داوران ديپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادي را به عليرضا فرخ زاديان براي فيلم من شعبده باز نيستم تقديم كرد.
* بخش نگاه ويژه (ورزش و معنويت):
هيات داوران ديپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار ازادي را به «حازم شاهيني» براي فيلم «من و دوچرخه‌ام» اهدا كرد.
همچنين در اين بخش ديپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادي به «مرجان اشرفي‌زاده» براي فيلم «گذر از پنجره‌هاي مه‌آلود» تعلق گرفت.
* بخش نگاه ويژه (ورزش و آموزش):
در اين بخش تنديس طلايي جشنواره، لوح افتخار و 5 سكه تمام بهار آزادي به «رضا نظام دوست» براي فيلم «غارنوردي در ايران» اهدا شد.
* بخش پويانمايي:
ديپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادي به «پريسا دشتي‌گوهري» براي انيميشن گل از صدا و سيماي مركز آبادان اهدا شد.
ديپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادي به «رضا مهران‌فر» براي ساخت انيميشن «شوت» تعلق گرفت.
ديپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادي به «توران كوليوند» براي انيميشن «ماجراهاي كوچولو» اهدا شد.
همچنين در اين بخش ديپلم افتخار و 2 سكه تمام بهار آزادي به «مونا تاجيكي» براي انيميشن «ميان پرده‌هاي ورزشي» از اداره كل بازرگاني صدا و سيما داده شد.
* بخش برنامه‌هاي تلويزيوني:
هيات دوران ديپلم افتخار و 3 سكه تمام بهار آزادي را براي فيلم «بازي بي‌پايان» اهدا كرد. همچنين از بين آثار رسيده لوح افتخار بهترين گزارشگر برنامه تلويزيوني، تنديس طلايي جشنواره و 6 سكه تمام بهار آزادي را به «احسان شيران» گزارشگر برنامه تلويزيوني «نگاهي به ورزش استان» به تهيه‌كنندگي «امين محمودوند» از استان لرستان اهدا شد.
تنديس طلايي جشنواره، لوح افتخار بهترين مجري برنامه تلويزيوني و 6 سكه تمام بهار آزادي به «رضا جاوداني» براي اجراي مسابقه «قويترين مردان ايران» داده شد.
تنديس طلايي جشنواره، لوح افتخار و 6 سكه تمام بهار آزادي براي بهترين برنامه تلويزيوني به «عادل فردوسي‌پور» براي برنامه «90» اهدا شد.
* بخش مجموعه‌هاي تلويزيوني:
ديپلم افتخار و 3 سكه تمام بهار آزادي به «محمد باقري‌نيكو» براي فيلم «بچه‌هاي دهكده» اهدا شد.
تنديس طلايي جشنواره، لوح افتخار بهترين كارگرداني مجموعه تلويزيوني و 8 سكه تمام بهار آزادي به «اسماعيل رضايي»، مدير تلويزيوني گروه شاهد براي مجموعه «ستاره‌هاي زميني» داده شد.
* بخش مستند:
هيات داوران تنديس طلايي، لوح افتخار و 8 سكه تمام بهار آزادي بهترين فيلم مستند را به علي عابدي براي فيلم «خان تانكري» اهدا كرد.
جايزه بهترين فيلم مستند شامل تنديس طلايي، لوح افتخار و 10 سكه تمام بهار آزادي را به «رضا فرهمند» براي تهيه‌كنندگي و كارگرداني فيلم «اتاق صعود» داده شد.
* بخش داستاني:
ديپلم افتخار و 3 سكه تمام بهار آزادي به «عليرضا بذرافشان» براي فيلم «انتقال» اهدا شد.
تنديس طلايي جشنواره، لوح افتخار بهترين كارگرداني داستاني و 8 سكه تمام بهار آزادي به «سيروس الوند» براي فيلم «مرد» اهدا شد.
* بخش سينما و ورزش:
هيات داوران تنديس طلايي جشنواره لوح افتخار و 5 سكه تمام بهار آزادي را براي بهترين نقش آفريني به «يونس فيضي» از روستاي كهنه‌خان پيرانشهر براي بازي در فيلم «من مي‌توانم» اهدا كرد.
در بخش بهترين ايده فيلم سينمايي، تنديس طلا، لوح افتخار و 6 سكه تمام بهار آزادي به «انسيه شاه‌حسيني» نويسنده فيلم «پنالتي» اهدا شد.
در اين بخش هيات داوران تنديس طلا، لوح افتخار و 10 سكه تمام بهار آزادي بهترين كارگرداني فيلم سينمائي را به محمدعلي طالبي كارگردان فيلم سينمايي «ديوار» اهدا كرد.
** بخش مسابقه بين‌الملل:
هيات داوران بخش بين‌الملل هشتمين جشنواره با حضور وحيد اسفندياري، محمدمهدي يادگاري و مهدي احمدي پس از بررسي، نظرات خود را به شرح زير اعلام كردند:
در اين دوره، دبيرخانه جشنواره تقدير ويژه خود را به مجموعه آثار ارسالي از شبكه المنار لبنان به كارگرداني «كلا خليل» با اهداء لوح تقدير و 1 سكه تمام بهار آزادي ابراز مي‌نمايد.
* بخش برنامه‌هاي تلويزيوني:
هيات داوران از فيلم «ابوغريب» از كشور عراق به خاطر پرده‌برداري از جنايات وحشتناك استكبار جهاني و انعكاس روح استعمار ستيزي در دنياي ورزش تقدير ويژه كرد.
تنديس برنز، ديپلم افتخار و 1 سكه تمام بهار آزادي به فيلم «به سوي افتخار» ساخته «سيد‌علي كاظمي» از كشور افغانستان به خاطر گزارش پرشور و مشتاقانه‌اي از حضور گروه افغاني در المپيك پكن پس از دوره تاريك سيطره طالبان اهدا شد.
تنديس نقره، سپاس‌نامه و 2 سكه تمام بهار آزادي به فيلم «حمل مشعل در كوالالامپور» ساخته «كمال روسليم» از كشور مالزي به خاطر تصوير دقيق از يك رويداد ورزشي داده شد.
تنديس طلايي جشنواره، درخشش‌نامه و 3 سكه تمام بهار آزادي به «آريپوف خودي بردي» براي فيلم «تاريخچه فوتبال» از كشور تاجيكستان به خاطر ارائه گزارشي جذاب، جامعه و مانع از پديده‌اي ورزشي در بستر تاريخ آن كشور اهدا شد.
* بخش داستاني:
هيات داوران ديپلم افتخار اين بخش را به فيلم «زردپوشان، برپا» ساخته «دراژن زركويچ» از كشور كرواسي به خاطر تعهد و عشق خالصانه به ورزش فوتبال تقديم كرد.
تنديس نقره، سپاس‌نامه و 3 سكه تمام بهار آزادي به فيلم «جست و خيز» به كارگرداني «پيترناس» از كشور سوئد به خاطر نمايش گذر از محدوديت‌هاي عصر حاضر با تقويت اراده و خواست فردي به مدد ورزش اهدا شد.
همچنين در اين بخش تنديس طلايي جشنواره، لوح افتخار و 4 سكه تمام بهار آزادي به «چنگ دينگ آن» كارگردان فيلم «غرش شهر كلنگ» از كشور سنگاپور به خاطر ارائه تصويري منسجم و قابل باور از رشد و نمو با عشق به پديده فوتبال از سنين كودكي تا بزگسالي در جهت رشد و ارتقا اراده ملي با تكيه بر خودشناسي و خودباوري داده شد.
* بخش مستند:
هيات داوران با تقدير ويژه از فيلم «سه، دو، يك» از كشور آلمان به خاطر نمايش روح همبستگي، اتحاد و غرور با تكيه بر خصيصه ورزش دوستي، تنديس برنز، ديپلم افتخار و 1 سكه تمام بهار آزادي را به فيلم «صعود» ساخته «كرسكايا» از كشور روسيه به خاطر تلاش صادقانه براي نقب به درون شخصيت قهرماني افسانه‌اي، بدون استفاده زائد از نماهاي پرهيجان ورزشي اهدا شد.
تنديس نقره، سپاس‌نامه و 2 سكه تمام بهار آزادي به فيلم «داور را بكش» ساخته «ايوزهينانت» از كشور بلژيك به خاطر نگاه جذاب و طنزآميز به جهان عجيب داوران فوتبال كه بخشي از اضطراب حاكم بر اين حرفه را نزد خانواده و اطرافيان ايشان نيز منعكس مي‌كند، اهدا شد.
تنديس طلايي جشنواره، لوح افتخار و 3 سكه تمام بهار آزادي به «جان ماري آنتواني ني» و «توني پاكر» براي فيلم «شماره 9» از كشور فرانسه به خاطر تلاش موفق در واكاوي وجوه مختلف زندگي يك ابرستاره دنياي ورزش با اتكا به ساختاري پركشش و ضرباهنگي سريع كه هيجان يك مسابقه بزرگ ورزشي را به بيننده منتقل مي‌كند، اهدا شد.
همچنين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي ورزشي به خاطر مجموعه آثار ارسالي از قطر، تنديس طلايي و لوح يادبود 2 سكه تمام بهار آزادي را به «فاروق المنصوري» از كشور قطر اهدا كرد

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي