بازیابی رمز فراموش شده ی ورود به ویندوز

۱۳۸۸/۰۷/۲۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

به راستی که فراموش کردن رمز چیز بدی است! واقعآ که آدم احساس بدی بهش دست می دهد. حال فرض کنید که مثل من مدت زمان زیادی از کامپیوترتان دور بوده اید و آن را فراموش کرده اید! حال چه برسد به رمز عبورش! بعد vistalogo-main_fullاز مدتها به خانه باز می گردید و می بینید که بله! رمز عبور را فراموش کرده اید! و کاری هم نمی توانید بکنید!

در خود ویندوز ویستا و صدالبته در ویندوز 7 ،راهکار جالبی برای این کار وجود دارد.یعنی زمانی که رمز عبورتان را فراموش کرده اید ، می توانید با بک آپ گرفتن از پسوردتان در یک حافظه ی خارجی مثل فلاپی یا یک کول دیسک ، دوباره به ویندوزتان ، لاگین کنید.

برای این کار ابتدا به مسیر زیر بروید:

Start>Control Panel>User Accounts

بعد روی لینک Creat a Password reset disk کلیک کنید.

بعد از این کار ویزارد Creat a Password reset disk شروع می شود ، در حین این مرحله شما محلی که قرار است فایل پسورد در آن قرار بکیرد را تعیین می کنید و ویزارد را تمام کنید.

external-hard-drive-1

حال در صورتی که شما رمز عبورتان را فراموش کرده باشید ،با وارد کردن رمز اشتباه ،به تصویری مثل تصویر زیر مواجه می شید.

login-error

برای ورود دوباره به ویندوز روی OK کلیک کنید و در صفحه ی باز شده روی لینک Reset Password کلیک کنید. بعد آن حافظه ی خارجی را وارد کنید .با اتصال آن به کامپیوترتان  ، ویزارد بازیابی رمز فراموش شده فعال می شود.در حین مراحل نصب ،هارد درایوی که فایل پسورد در آن قرار گرفته را انتخاب کنید.

external-hard-drive-2

بعد از این کار با تصویری مثل تصویر زیر مواجه می شوید.

login-whit-new-password

رمز عبور جدید را وارد کنید و وارد اکانتتان شوید!

فقط نکته ای را فراموش نکنید که با این کار شما رمز عبورتان را تغییر داده اید و در صورت فراموشی بار دیگر با فایل قبلی نخواهید توانست لاگین کنید و مجبورید که دوباره برای رمز جدید مراحل گفته شده را تکرار کنید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي