دریافت ایمیل بر روی موبایل

۱۳۸۸/۰۷/۲۹ | برچسب‌ها: | 0نظرات

همه ما در گذشته حتی در رویاهای خودمون هم فکر نمی‌کردیم که دنیای ارتباطات تا این حد دچار تغییر و تحول بشه و به این سرعت پیشرفت بکنه، من امروز می‌تونم به وسیله موبایلم ضمن تماس صوتی با دوستانم در سراسر دنیا، تماس تصویری هم با اونا داشته باشم، ضمن فرستادن sms ،براشون ایمیل بفرستم و ایمیل‌هام رو چک کنم، در هرجا؛ اتوبوس، اتوموبیل، پارک، مهمونی یا کوه و بیابون و یا توی رختخواب آخرین وضعیتم رو توییت کنم و دیگران رو از روحیاتم با خبر کنم یا وبلاگم رو آپدیت کنم، من می‌تونم از GPS موبایلم موقعی که به جاهایی ناشناخته میرم استفاده کنم تا گم نشم و یا توی یه شهر جدید بتونم موقعیت خودم رو پیدا کنم.
من دیگه هیچ موقع از اینکه نمی‌تونم یواشکی از دوستم که داره چرت میزنه یا منظره‌‌ی غروب خورشید عکس یا فیلم بگیرم افسوس نمی‌خورم چون همیشه توی جیبم یه دوربین دیجیتال 5 مگاپیکسلی یا بالاتر دارم که کوچکترین جزئیاتی رو ثبت می‌کنه
خب آیا شما هم امروز از این همه امکانات موبایلتون استفاده می‌کنین؟ بله میدونم که کاملا از همش نمیشه استفاده کرد ولی خدا رو شکر دیگه اینترنت موبایلی دیگه کاملا توی ایران جا افتاده و می‌تونی ایمیل هاتو چک بکنی البته یک سری تنظیمات رو باید روی گوشیت انجام بدی که الان بهت می‌گم ضمن اینکه باید اکانت گوگل(جیمیل) هم داشته باشی پس:
به اكانت Gmail خود رفته و پس از Login كردن وارد بخش Setting شوید (دكمه Setting بالا و سمت راست است) . بعد از وارد شدن به بخش Setting صفحه ای نارنجی رنگ مشاهده می نمایید. اكنون در این صفحه به Forwarding and POP رفته و تنظیمات گفته شده در زیر را به روی آن اعمال نمایید.
۱- در قسمت POP Download گزینه اول كه Enable POP for all email هست را علامت بزنید.سپس دكمه save changes را كلیك كنید تا اجازه دسترسی Email از موبایل به شما داده شود.
حالا به درون گوشی خود رفته و مرحله به مرحله تنظیمات زیر را انجام دهید : من این تنظیمات را برای دو گوشی نوكیا و سونی اریكسون به طور دقیق می گویم اما این منوها در گوشی های مدل دیگر هم تقریبا به همین صورت است.
تنظیمات برای گوشی های نوكیا :
Messaging > options > settings > E-mail > mailboxes
Mailbox settings
Mailbox name
یك نام برای میل باكس خود انتخاب كنید
Access point in use
كانكشن خود را انتخاب كنید (نام همان كانكشنی كه با آن در گوشی به اینترنت متصل می شوید)
My e-mail address
 آدرس ایمیل خود در جیمیل
Outgoing mail server = smtp.googlemail.com
Send message = immediately
User name
   USER  بدون @gmail.com
Password
 پسورد ایمیل شما در جیمیل
Incoming mail server = pop.googlemail.com
Mailbox type = pop۳
Security (ports) = on (۹۹۳/۹۹۵)
APOP secure login = off
اما تنظیمات برای گوشی های سونی اریكسون :
Message > Emails > setting >account setting
Account name
آی دی شما
Connect using
كانكشنی كه ساختین را انتخاب كنید
Protocol = pop۳
Incoming server = pop.googlemail.com
Incoming port =۹۹۵
Encryption > incoming = TLS/SSL
Encryption > outgoing = TLS/SSL
Mailbox
آدرس ایمیل به طور كامل وارد شود
Password
پسورد ایمیل
Outgoing server = smtp.googlemail.com
Outgoing port = ۴۶۵   OR   ۵۸۷
Download
در این بخش شما مشخص می كنید كه آیا تمام نامه هنگام دریافت دانلود شود و یا تیتر و یا پیوست ها
From name
نام شما در زمان نمایش نامه برای گیرنده
Signature
امضای شما در انتهای نامه

با انجام دستورات بالا قطعا شما به میل باكس خود متصل میشوید و به راحتی می توانید از همان جایی كه SMS های خود را می بینید وارد بخش Email شده و به ارسال ایمیل بپردازید و به هنگام دریافت Email از آن باخبر شوید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

مطالب قبلي